gatulace !!!
jeden z mála libereckých projektů u kterých cítím smysl a zároveň ještě kvalitu.
ušetřil bych se dřevěného obkladu, ale rozumím potřebě barevného kontrastu v řezu mezi hmotami.
ne nadarmo se ještě občas říká méně je více.
Obdivuju zpusob jakym se autor se vyporadal s handikepem, ktery predstavuje zvolena parcela. Z nevyhodne pozice vytezil maximum a vytvoril originalni a kvalitni projekt.
Rozšíření navrhovaného objektu v severní a jižní části oproti stávajícímu sousednímu objektu způsobuje záměrné nedodržení uliční čáry. Tento brejk, změna rytmu je umocněna rozdělením hmoty novostavby až od prvního patra na tři pavilonky s byty. Jižní fasáda se brání oknům z důvodu neatraktivního výhledu, přitom se nabízelo stínění žaluziemi, které by zde mělo opodstatnění-bránilo by ve výhledu, ale světlo by se dostalo do interieru. Nezastavěný prostor mezi pavilonky je luxus, který si investor nemůže dovolit. Lávky na severu, které prochází kolem okna ložnic jsou jako úniková cesta docela riskantní, požárník by k tomu řekl víc.
Tradiční řešení představuje prosté protažení stávající formy sousedního objektu s věžovým ukončením - nástavbou na konci bloku při křižovatce.
Je tu zajímavá příbuznost se Sládečkovým domem v Hoštičkách, který se tu čerstvě objevil, jsou oba jakoby z jedné líhně. Pamatuji si i domy ze Šikova ateliéru z roku 1991, i od Kuzemenského. Konec moderny, konec postmoderny - Nová česká práce to tehdy nazvali, taky byly takto analogické, smutné, šedé a dřevěné, jakoby stlačené a deprivované. Tehdy to po revoluci působilo sympaticky vykořeněně a dekadentně...
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
jeden z mála libereckých projektů u kterých cítím smysl a zároveň ještě kvalitu.
ušetřil bych se dřevěného obkladu, ale rozumím potřebě barevného kontrastu v řezu mezi hmotami.
ne nadarmo se ještě občas říká méně je více.
Tradiční řešení představuje prosté protažení stávající formy sousedního objektu s věžovým ukončením - nástavbou na konci bloku při křižovatce.