Jihomoravský kraj chce model silnice R52 na Vídeň

Publisher
ČTK
02.04.2008 13:00
Czech Republic

Brno

Brno - Jihomoravský kraj chce pro kontroverzní silnici R52, která má dotvořit spojení Brna s Vídní, nechat vytvořit model. Lidé by si na něm mohli prohlédnout, kudy má silnice vést. Radní schválili vyhlášení výběrové řízení na firmu, která zakázku vyhotoví. Model má pomoci zamezit spekulacím typu, že stavba má procházet Lednicko-valtickým areálem, zapsaným na seznamu kulturního dědictví UNESCO, řekl dnes novinářům hejtman Stanislav Juránek.
    "Naším cílem je, abychom se vyhnuli především špatnému informování o této cestě směrem do Bruselu," řekl Juránek. Nedávná návštěva evropské komisařky Danuty Hübnerové v Brně podle něj ukázala, že v Evropské unii dostávají o silnici protichůdné informace.
    Na volbě vítězné firmy je, zda vyrobí maketu silnice, kterou si lidé budou moci prohlédnout například v sídle krajského úřadu, nebo zvolí digitální podobu. Pak by si zájemci mohli najít mapu se zakreslenou silnicí na internetu. "Nám jde o to, aby to bylo co nejvěrnější zobrazení a aby k němu mělo přístup co nejvíce lidí," řekl hejtman.
    V modelu bude zakreslena vedle navrhované trasy R52 ještě současná silnice z Pohořelic na Mikulov. Lidé tak budou moci posoudit obě trasy. Podle Juránka nebude ve všech úsecích platit, že se ke stávající dvoupruhé silnici přistaví další dva proudy. Například přes novomlýnské nádrže vede silnice v křivce, jejíž poloměr je pro rychlostní silnici příliš malý; budoucí čtyřpruhá komunikace bude muset vést přes nádrže příměji a kopírovat trasu nynější silnice bude jen zčásti.
    Silnice R52 patří k nejkontroverznějším dopravním stavbám na jihu Moravy. Spojení Brna s  Vídní přes Nové Mlýny a Mikulov prosazuje současná krajská koalice KDU-ČSL a ODS. Naopak proti jsou kromě některých obcí na trase silnice také zelení a ekologové. Přáli by si, aby auta při cestě do Vídně používala stávající dálnici z Brna do Břeclavi a odtud se k hranicím vybudovala nová spojnice. Obě strany tvrdí, že jejich řešení je ekologicky příznivější.
0 comments
add comment

Related articles