Z clanku pro mne vyplyva, ze s tou Vasi kasickou by jste mela nejdrive zatrasti na Ministerstvu narodni obrany a take, ze Vas a komunisty o nekolik stoleti predesel Josef II.
....to si vážně myslíte, že by církev měla rozdávat ze svého? Církev vždy rozdává z cizího! Už skoro 2 tisíce let. A teď nám honem vraťe pole, lesy a rybníky.
Rudá záře nad českým ďolíkem (a moravským průchoďákem)
Ještě, že jsem jim ty pole, lesy a rybníky vzali, neboť ty právě umožnily postavit a pak udržovat všechny ty haldy starého kamení, ať již na církevním či na panském, které nám dnes zůstaly viset na krku a my to nyní všechno musíme opravovat za ně, vykořisťovatele, ze svého !
Ještě že jsou (alespoň zatím) ty evropské fondy. Ale co pak, až dojdou, Milošu kardinální a Evo proletářko ?
A taky církvi zrušili desátky! Okamžitě je třeba toto právo je vybírat od všeho obyvatelstva církvi navrátit. A nevolnictví znovu zavést, kdo by nám na těch vrácenejch polích dřel? Že pane velebníčku Luscinole.
...vždyť to jsou naše památky! Není to tak, že by každou památku milovali všichni ti milí lidé, třeba právě Vy, anebo Vy. Ale jak si vymyslet nějaký moderní svět bez památek, bez kněží, bez nevěřících, bez milovníků památek, bez jazyka plného keltských a staroslovanských nejasností, bez architektů, co se ku prospěchu všech školili pečlivým detailním studiem starých ctihodných staveb, před nimiž člověka obchází mrazení, popadá stud a nejistota (nemluvím o účastnících výletu). Ta věc je reálně památkou jedině tak, že my chceme. Nebo jen já chci?
Ta diskuse asi smysl má, ale problém diskusí v české kotlině je, že mnohý účastník za jediný únosný výsledek diskuse považuje "převálcování" partnerů s jiným názorem a jejich vynucené pokorné uznání "mé" "pravdy". Samozřejmě to také zjednodušuji, protože se paralelně tvoří mnoho stavební i výtvarné kvality, jejíž autoři nediskutují a ani diskutéři ji neprobírají. Přesto si dovolím mít dojem, že vztah k historickému dědictví by měl být mezi našimi architekty mnohem hlubší a že by měl být v mnohem mnohem větší míře než dosud povzbuzován školami architektury. Ale tam jakoby se stále za hlavní znak kvalitní architektury považovala schopnost či okatost "vymezení" vůči "stávajícímu stavu". Kolik moderních staveb vytvořilo úhledné prostředí s vyladěnými nehranatými proporcemi, materiály, výtvarnými detaily (krom precizního řemesla obdařenými též uvědomělými, nikoliv jen teatrálními symboly či znaky)? Samozřejmě se konzervující architekti nebudou honosit zájmem novinářů apod. (zatím?). Ale kdyby třeba docházeli podpory vezdejší diskusi... Stejně jako pečující investoři.
Ke kterému nevolnictví by jste se tak rád vrátil, Milošu? Ač ne zase tak stár, tak si ještě na jedno pamatuji, když moji starší bratranci a sestřenice měli velké potíže odejít z JZD třeba i jenom do učení.
Vztah architektů k historickému dědictví je, pane Sommere, dnes velmi bídný. Hlavní je pro ně předvést se, šokovat, popřít předchůdce, nabubřele ukázat své já. Čím více se novým návrhem poškodí návaznost na stávající historickou zástavbu, tím má architekt více nadšených obdivovatelů a zastánců.
Jenže tato diskuze není ani tak o památkách a vztahu architektů k nim, ale o CÍRKEVNÍCH památkách (které např. v tomto konkrétním případě již přes 200 let nejsou ve vlastnictví církve), a kdo má dnes financovat jejich opravu. A příspěvky Evy a Miloše mi nepřipadají příliš nosné k další diskuzi. Navíc pevně doufám, že ani jeden z nich není architekt...
Děkuji za zcela nezasloužené povýšení do duchovního stavu, ale myšlenku na kněžskou dráhu jsem opustil dávno, neboť jako osmiletý jsem se rozhodl prožíti zbytek svého života v náručí krásných žen. Navíc, hrdinou jsem nebyl a můj strýc - kněz byl tehdy již roky vězněn komunisty.
... se přijímá, pane doktore.
Ale nemusel jste možná měnit své rozhodnutí z tohoto (jistě pádného) důvodu. Já znám např. dva faráře, kteří mají velmi vzdělané, krásné a vůbec sympatické hospodyně. A pak znám faráře, kolem kterého se motají krásné ženy, a to nemusejí ani umět vařit. Pravda, znám i faráře, kterým na farách vládnou železnou rukou staré semetriky. Ale není to ono jako ve skutečném životě?
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Ještě že jsou (alespoň zatím) ty evropské fondy. Ale co pak, až dojdou, Milošu kardinální a Evo proletářko ?
Ale nemusel jste možná měnit své rozhodnutí z tohoto (jistě pádného) důvodu. Já znám např. dva faráře, kteří mají velmi vzdělané, krásné a vůbec sympatické hospodyně. A pak znám faráře, kolem kterého se motají krásné ženy, a to nemusejí ani umět vařit. Pravda, znám i faráře, kterým na farách vládnou železnou rukou staré semetriky. Ale není to ono jako ve skutečném životě?