Ve Vídni chtějí postavit moderní centrální nádraží

Publisher
ČTK
16.10.2006 17:55
Austria

Wien

Vídeň - Nové hlavní nádraží vyroste do roku 2011 ve Vídni. Železniční uzel nahradí dosavadní nádraží Ostbahnhof (Východní nádraží) a Südbahnhof (Jižní nádraží), kam jezdí i vlaky z České republiky. Stavbu za 660 milionů eur (zhruba 18,7 miliardy korun) má obklopovat nová obchodní, administrativní i obytná čtvrť za dohromady tři miliardy eur.
    Nádraží s  moderním městečkem na rozloze 55 hektarů se bude nacházet nedaleko zámku Belvedere u dnešní stanice metra Südtiroler Platz.
    Stavební práce mají být zahájeny příští rok a samotné nádraží by mělo být uvedeno do provozu v roce 2011. Zcela dokončeno má být v roce 2014. Projekt minulý týden schválila dozorčí rada Rakouských spolkových drah (ÖBB), 130 milionů eur je ochotno přispět i  město Vídeň.
    Ředitel ÖBB Martin Huber však nevylučuje, že na úkor výstavby vídeňského nádraží budou odloženy některé další stavební projekty drah. Rozsah projektu je totiž obrovský. Nádraží se související infrastrukturou zabere 40.000 metrů čtverečních, celý nový areál 57 hektarů. Naplánována je mimo jiné výstavba nákupního střediska na 20.000 metrech čtverečních, 5500 bytů, školy i  školky. Vyroste tu deset výškových domů, z nich jedna administrativní budova do výšky 100 metrů, a celý projekt tak změní tvář rakouské metropole. V lokalitě by mělo najít práci 18.000 lidí, z toho mnoho zaměstnanců rakouských drah, které sem chtějí přesunout své ústředí.
    Ve Vídni je nyní pět velkých vlakových nádraží: Westbahnhof, Südbahnhof, Bahnhof Wien Mitte, Franz-Josefs Bahnhof a Ostbahnhof. Nádraží Südbahnhof a Ostbahnhof, které by mělo nové hlavní nádraží nahradit, jsou označována jako hlavová. To znamená, že tratě tu končí a mezi oběma stanicemi neexistuje přímé železniční spojení. K novému hlavnímu nádraží by se naopak měly sbíhat železniční tratě ze všech směrů.
0 comments
add comment

Related articles