Soutěžní projekt mostu od holandské kanceláře NL Architects nese název „Pearl River Necklace“ (angl. překl. Náhrdelník Perlové řeky) a řeší dopravu podél Perlové řeky při ústí do Jihočínského moře. Architekti se jednoduchým a vtipným způsobem vypořádali pomocí 'silničního uzlu' s tím, že se v Hongkongu jezdí po levé straně vozovky, zatímco v sousedním čínském městě Zuhai platí pravosměrný provoz. Příčinu těchto rozdílných dopravních systémů v deltě Perlové řeky lze najít v koloniální historii: oblasti Hongkong a Macao přejaly levosměrný provoz od Britů. Architekti kromě mostů navrhují také řadu plovoucích ostrovů pokrytých solárními panely, aby mohly být zcela nezávislé na pevninské Číně. Umělé ostrovy se na mosty navazují podobně jako uzly na provaz. Hraniční pásmo spojující Hong Kong, Zhuihai a Macao je velmi plynulé a uvolněné. Autoři svůj most vnímají jako „nový symbol pulzující metropole“. Jejich soutěžní návrh tvoří komplexní organizmus - lineární struktura, která chce být flexibilní, soběstačná a lehce přetančit oceán.