proc mam porad pocit, pri pohledu na tenhle barak i pri sledovani jednani zastupcu zlina, ze se tohle vsechno deje jaksi omylem a tak se alespon snazi sec muzou trochu ospravedlnit to, co se na zlin chysta ...
mozna, ze to je to nejlepsi od ery Batovy co Zlin potkalo, to nevylucuju, ale porad mi to prijde dost spatne ... nemuzu si pomoct, ale prijde mi, ze zlin by si zaslouzil neco lepsiho ... neni to ani nic osobniho proti p.Jiricne, jejiz veci me leckdy bavi ... ale proste superlativy vysoke urovne bych setril ... tvar opotrebovaneho mydla, ktere s prehledem vyklouzne uplne mimo vsechno okolni vcetne urbanismu, to nepovazuju za stastne a rozevreni budov, ktere ma zrejme reflektovat rozevreni stavajicich budov naproti, mi prijde trochu malo a lacine ... domnivam se, ze zadani a misto melo mnohem, mnohem vetsi potencial
ad JW - to rozevreni reflektuje stav Obchodniho domu a Trznice naproti druhotne. Prvotne odpovida puvodni stavbe na tomto miste - Masarykovym skolam stejneho autora, jako trznice a OD - tedy Frantiska Llydie Gahury. Skoly spadly zacatkem devadesatych let - byly z tzv. skvarobetonu. Tato sestava byla vzdy komponovana jako jeden prostor - a myslim, ze to byl nejuchvatnejsi prostor celeho zlinskeho urbanismu. Navrh Evy Jiricne na to ze zacatku tusim prilis nereagoval, rozevreni napodobujici puvodni stav se v projektu objevilo az v pozdejsi fazi (mozna se mylim). Superlativy bych setril rovnez. Dodnes nechapu jak to, ze na tuto statni zakazku za vice nez 1mld korun nebyla vypsana soutez. Za nejsvetlejsi bod projektu povazuji, ze ma v sobe obsahovat i filharmonii, ktera se tak konecne po dlouhych letech vystehuje z puvodniho Batova pamatniku od Gahury, ktery by tak mohl byt rekonstruovan. Pokud se toto podari, a dojde ke znovuobnoveni, podle meho nazoru, nejuzasnejsi stavby ceskoslovenske prvni republiky, prekousnu i centrum od Evy Jiricne.
na 100 procent ... bohuzel je pozde ...nejsem si jistej, zda by se autor tohoto domu ziskal na zaklade souteze, ale myslim, ze byla zakonna povinnost to zkusit ... - jsem zvedavej v cem by to melo byt high, a v cem tech?
VV:trefne ... teda spis
AG: pravda, masarykovy skoly se mi vynorily z pameti az po tvem pripomenuti ... ale nedomnivam se ze prezentovany navrh rehabilituje dany prostor a vrati mu kvality, ktere vzpominas ... ve vysledku to bude draha dan za ocisteni batova pamatniku ... a dale bych opakoval viktorova slova
samozrejme souhlasim ..., ale at je to aspon draha dan, doufam, ze se nedozvim, ze treba na zaver nezbyly penize prave na tu filharmonii a pamatniku se to vubec nedotkne ...
vzhledem k situaci popsane v clanku jsou tvoje obavy na miste ... a s prihlednutim ke zpusobu zadani takto velke zakazky neni od veci se obavat o tok penez spravnym smerem ... ale to uz se poustim na tenky led spekulaci
souhlasím s kritikou návrhu paní architektky, něco tak neelegantního lze v "první lize" dost těžko najít. Na celé věci je nejhorší, že vyčerpá rozpočet města na min. tak 20 let odhaduji, takže při dalších akcích většího rozsahu budou "muset" radní "spolupracovat" s investory stejnou cestou jako na Čepkově -předpokládám argumentaci tohoto typu. Už se těším na vypečené řešení dopravního obchvatu...nedej bůh (nebo kdo) fabriky...
jinak k návrhu jiřičné - umístit koncertní síň citlivou na vnější hluk na stranu k nejfrekventovanější zlínské cestě chce odvahu, a dát jí elyptický tvar, po kruhu hned druhý nejhorší co se týká akustických vlastností (echo, dozvuk, atd. -viz. specifikace v zadání na sál pro filharmonii v podmínkách soutěže na Janáčkovo kulturní centrum v Brně), chce svou hlavu. Snad tam aspoň nebude uprostřed hlediště sloup jako v současném sále v Domě umění..
p.s. nejsem si jistý že škvárobeton je to samé jako beton s použitím hlinitanových cementů
hm...tak to nás asi učili blbosti ...náš třídní učitel na střední jako vášnivý videoamatér totiž dělal interview s demoliční četou budovy a pak nám to pořád pouštěl...mluvili tenkrát o hlinitanovém cementu jako příčině ztráty pevnosti betonu škol... a přes noc jim to spadlo samo bez odpálení...
nevíš něco o 15. budově a knihovně s galerií? -tuším ji tam mají stěhovat z "domu umění". Konkrétně kdo to navrhuje?
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
AG: pravda, masarykovy skoly se mi vynorily z pameti az po tvem pripomenuti ... ale nedomnivam se ze prezentovany navrh rehabilituje dany prostor a vrati mu kvality, ktere vzpominas ... ve vysledku to bude draha dan za ocisteni batova pamatniku ... a dale bych opakoval viktorova slova
jinak k návrhu jiřičné - umístit koncertní síň citlivou na vnější hluk na stranu k nejfrekventovanější zlínské cestě chce odvahu, a dát jí elyptický tvar, po kruhu hned druhý nejhorší co se týká akustických vlastností (echo, dozvuk, atd. -viz. specifikace v zadání na sál pro filharmonii v podmínkách soutěže na Janáčkovo kulturní centrum v Brně), chce svou hlavu. Snad tam aspoň nebude uprostřed hlediště sloup jako v současném sále v Domě umění..
p.s. nejsem si jistý že škvárobeton je to samé jako beton s použitím hlinitanových cementů
nevíš něco o 15. budově a knihovně s galerií? -tuším ji tam mají stěhovat z "domu umění". Konkrétně kdo to navrhuje?