Na fotografii je zajimave, ze chybi odraz toho predmetu ve vode (v rade tam odrazejicich se stromu). Duch (chimera) se take neodrazi v zrcadle a nevrha stin.
Tak polopaticky:
chimera: 2. nestvura, obluda; 3.prelud, vidina, predstava, neuskutecnitelna touha;
chimericky: preludovy, fantasticky, neuskutecnitelny, vysneny (Slovnik cizich slov SPN Praha 1966).
Vetsina techto vyrazu verne popisuje prilozene zobrazeni, o Vasem guru ani nemluve.
Videl nekdo nekdy sen ci prelud vrhat stin, ci zrcadlit se?
že se pohybuje na hranici předmětu a idee. Čím více je myšlenka reálná, tím zřetelnější je odraz a stín architektury na okolí. A jsou předměty, které vrhají velké reálné stíny, ale architekturou zřetelně nejsou...
Merci beaucoup, monsier...
Nemám nikomu za zlé, když tápe na pomezí historie a posthistorie. Je to celkem pochopitelné. Dílo JK naznačuje způsoby, jak tvůrčím způsobem zacházet s Techné tak, aby to současný i budoucí člověk přežil. Ona ta Techné není tak nevinný maňásek k pomazlení, jak se to na první konzumní pohled jeví. Ale to oba víme, a doufám, že výstava prací architekta, jemuž zejména tohle téma leželo na srdci, přiměje diváky jeho prací k zamyšlení, případně ispiraci ve vlastní tvorbě. Je 12 minut po dvanácté, jak mi JK sdělil asi před dvanácti lety- dneska odhadem 6 307 212minut...
Jednou nanejvýš aktuální věcí architektury 21. století je využití Techné regeneračním způsobem. Já se tímto motivem zabýval od druhé poloviny 80.let minulého století studií technologické budovi do Černobylu- čističky atomovým spadem zamořeného vzduchu.
Ujišťuji Vás Roberte, že jediný vážný zájem o tuhle věc měla v r 1989 stb, no a v 90. letech JK. Při našem rozhovoru na téma regenerační architektury jsme došli ke shodnému stanovisku- že se tímto typem architektury ukazuje možnost, jak předejít mentálnímu peklu, jež dnes a denně zle dotírá na naše životy. Ve hře jsou ještě takové věci jako spánkové laboratoře, dopravní infrastruktura, atd...Myslím, že kresby a výkresy JK naznačují lidem, jež mají pro tyhle záležitosti smysl, určitá východiska.
je nutné se vrátit v úvahách jak tvořit v nové situaci technologických možností někam na začátek. Jakou technologii zvládám a jak s ní v estetické rovině naložím v atuálním zadání. Z historických vyobrazení si nepamatuji ošklivý mlýn. Dnes má chvályhodnou povinnost každá obec vybudovat si čističku odpadnch vod a tyto objekty jsou zřizovány ve stylu zneklidňujícího technodeterminismu. Jsou nekoukatelné, nedá se kolem nich projít, jsou to výřezy industriální zóny vsazené do krajiny. JK na nejzajímavějších výkresech předjímá budoucí technické možnosti a zpracovává objekty do pohledově zajímavých forem, které nemají prvoplánově ambici stát se nemovitými kolturními památkami. Až jejich čas pomine, tak se zrecyklují v novém obsahu a nové přítomnosti.
Tento přístup si mohl JK dovolit z toho důvodu, že nerezignoval na pojetí architektury nových významotvorných forem.
To je doslova klíčové pro přijetí přítomného modelu potřeb a nároků místa, investora, a zároveň i prostorových zdrojů. Ještě bude muset protéct hodně vody nejen čističkami, ale i Vltavou, aby se tahle věc praktikovala v ČR jako standart. Je to škoda, vždyť jsou k dispozici celkem vědomější materiály i zdroje.
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
chimera: 2. nestvura, obluda; 3.prelud, vidina, predstava, neuskutecnitelna touha;
chimericky: preludovy, fantasticky, neuskutecnitelny, vysneny (Slovnik cizich slov SPN Praha 1966).
Vetsina techto vyrazu verne popisuje prilozene zobrazeni, o Vasem guru ani nemluve.
Videl nekdo nekdy sen ci prelud vrhat stin, ci zrcadlit se?
Nemám nikomu za zlé, když tápe na pomezí historie a posthistorie. Je to celkem pochopitelné. Dílo JK naznačuje způsoby, jak tvůrčím způsobem zacházet s Techné tak, aby to současný i budoucí člověk přežil. Ona ta Techné není tak nevinný maňásek k pomazlení, jak se to na první konzumní pohled jeví. Ale to oba víme, a doufám, že výstava prací architekta, jemuž zejména tohle téma leželo na srdci, přiměje diváky jeho prací k zamyšlení, případně ispiraci ve vlastní tvorbě. Je 12 minut po dvanácté, jak mi JK sdělil asi před dvanácti lety- dneska odhadem 6 307 212minut...
Ujišťuji Vás Roberte, že jediný vážný zájem o tuhle věc měla v r 1989 stb, no a v 90. letech JK. Při našem rozhovoru na téma regenerační architektury jsme došli ke shodnému stanovisku- že se tímto typem architektury ukazuje možnost, jak předejít mentálnímu peklu, jež dnes a denně zle dotírá na naše životy. Ve hře jsou ještě takové věci jako spánkové laboratoře, dopravní infrastruktura, atd...Myslím, že kresby a výkresy JK naznačují lidem, jež mají pro tyhle záležitosti smysl, určitá východiska.
To je doslova klíčové pro přijetí přítomného modelu potřeb a nároků místa, investora, a zároveň i prostorových zdrojů. Ještě bude muset protéct hodně vody nejen čističkami, ale i Vltavou, aby se tahle věc praktikovala v ČR jako standart. Je to škoda, vždyť jsou k dispozici celkem vědomější materiály i zdroje.