Address: Czech Republic
Completion:2005
Area:94 m2
Built Up Area:53 m2
Price:1 400 000 CZK


back to article
22 comments
Naprosto nejlepší co jsme viděl
Libor
| 13.12.06 01:01
Z dřevostaveb je to zatím to jelepší co jsem viděl a jednoznačně nejlevnější - vzhledem ke kvalitě jakou nabízí v obsahu.
Všude jo?
Martin Poruba
| 04.05.07 09:54
Tento dům si dokáži představit v mnohých situacích a vždy působí jako uspokojivé řešení. Je to zajímavé, ale univerzální formy pravděpodobně existují.
Jan Kratochvíl
a pak
Dům se nachází na pozemku uprostřed zástavby rodinných domů. Charakterem venkovské zástavby vyhovuje přísným požadavkům CHKO Český kras.
na jedne strane typovka na strane duhe prisne pravidla, asi ta typovka splnuje prisna pravidla tak se hodi vsude. asi
nádhera
selimon
| 17.11.07 09:03
Parádny dom. Jemný, vkusný, nevtieravý, až tak, že ľudom, ktorí v nom bývajú mlčky závidím.. oleg
Naprosto nejlepší, co jsem viděl...
Eva
| 09.04.08 11:21
Libore : prosím, co to znamená "jednoznačně nejlevnější", můžete naznačit nebo kde jste tuto informaci o ceně zachytil? Moc se mi dům líbí!
Evo, cena je u popisky nad článkem...
| 09.04.08 01:48
... tak neváhejte, rozbijte prasátko a oslovte autory...
Naprosto nejlepší, co jsem viděl...
Nikita
| 09.04.08 02:31
Evo: Právě jsem byla na stránkách Archteamu, jejich práce se mi taky moc líbí! Tady máš odkaz na ten dům
http://www.archteam.cz/detail.php?id=6
Domy i nabídku mají perfektně profesionálně zpracované. V roce 2006 byla cena toho domu samozřejmě nižší o částku, o jakou se každoročně zvyšují ceny stavebních prací a materiálů. Koukni taky na ostatní domy! Je neuvěřitelné, že u nás někdo vymyslel "katalogové" domy, které jsou vkusné, elegantní, účelné a levné.
pozdrav
Jiřík
| 06.07.08 10:51
Dobrý den, touto cestou zdravím všechny tři obyvatele a doufám ,ze se jim dobře bydlí . Ztratil jsem na Vás kontakt a jestli můžete ozvěte se . Zdraví Vás oknař,shodař a stolař.
Rodinný dům v Mořině
| 07.07.08 06:34
Buďme přesní, není to rodinný dům, ale chata.
ne chata....
presnost
| 07.07.08 10:35
neni to chata, ale dum - je to k trvalemu bydleni.
upřesnění
jiřík
| 07.07.08 10:49
Zdravím, chtěl bych jen jedno malé upřesnění - opravdu se nejedná o chatu ,ale o pohodové bydlení kdy dům slouží obyvatelům a ne naopak.
cena
Jana
| 12.03.09 06:17
Ten dům je krásný, ale cena je opravdu někde jinde!!! Zamilovala jsem se do toho domu, když jsem ho poprvé viděla v časopise reflex a teď ho stavíme, bohužel na rozdíl od cen uvedených na stránkách archteamu máme problém se vejít do 2,8 mil.Ty ceny na webu jsou přinejmeším neetické.
>Jana
takyarchitekt
| 14.03.09 05:31
Divim se, ze u tzv. "katalogoveho" domu jste neocekavala znacne navyseni udavane ceny. "Mistni podminky" a "viceprace" se o to vzdy postaraji. Alespon jste se zamilovala do domu ktery za to stoji (a takovych to mezi timto druhem je jako safranu !).
Kdybych jej ale stavil pro sebe, tak bych si vyminil nasledujici "viceprace":

Okenko ven, nad zachodovou misou, v prizemi (bezokenni prostory mi prilis pripominaji podobna zarizeni v panelacich).
Zasouvaci dvere, oddelujici vstupni prostor od obytne casti, vymenit za "normalni" (drive nebo pozdeji se zasouvaci zaseknou).
Parapet schodiste vymenit za stenu od podlahy ke stropu a po celou delku schodiste (dostat tak dalsi uzitecnou stenu v obyvaku a kuchyn z obyvaku). Mozna, ze bych do teto sreny presunul i ty dvere ze zadveri. Nejenom ze Chermayeff by mne jiste (byt ze zahrobi) pochvalill ale i horejsi ("tiche") patro by tim bylo jeste tissi.
Jizni okenni stenu posunout doprostred zdi a odstranit z ni zbytecne dvere (tim odstranit zbytecnou cestu napric obytnym prostorem, jakoz i umoznit volnejsi rozvrh nabytku tamtez).
Kuchynskou linku zmenit na U pudorys (1.2 m siroky meziprostor) a tim usetrit zbytecny pohyb behem vareni (a zaroven vytvoreni jidelniho prostoru vedle k jihu, vcetne mista pod schodistem).
Venku ze zapadu pripojenou terasu zastresenim promenit na obyvatelnejsi verandu (zastreseni samozrejme podobne tomu u vchodu do domu).
Nahore pak:
Toliko snad oddelit umyvarnu od WC a vany/sprchy stenou a dverma (a tak umoznit jeji provoz i kdyz WC nebo vana/sprcha jsou zrovna v uzivani).
Samozrejme nove vznikly prostor opatrit opet dennim osvetlenim !
A jeste dvere dvou loznic posunout ke stredni stene (a tak poskytnout co nejvetsi prostor pro vedle vestavene skrine) a prehodit jejich zaveseni, ale stale je otvirat dovnitr (ke zvyseni soukromi). Podobne tomu tak i u dveri do hlavni loznice (vcetne vestavene skrine).

Vim, ze by mne to vse stalo "extra" ale kdyz bych to vyjednal, samozrejme ze jeste pred podepsanim smlouvy, tak by se to urcite vyplatilo.
Jinak snad, mimo par techto malickosti, bych nic nemenil (az, zvenku, na to satelitni "ousko"?).

Mimochodem, jelikoz zadarmo nikdy neradim, tak patricny poplatek za kymkoliv pouziti kterekoliv z mych bezesporu zde brilijantnich rad, necht je laskave zaslan jejich oblibene charite. Buh zaplat.
cena
Jana
| 17.03.09 01:01
Navýšení jsem čekala, ale ne o 1,4 mil. Když jsme "kupovali" projekt, cena domu uvedená na webu byla 1,6 mil. Když jsem šla pro hotový projekt, byla cena bez varování 2,8 mil. a za 4 měsíce, když jsme vyřídili stavební povolení, nějaké půjčky, byla ta cena už 3 mil. Takže musíme dost ubírat a snažíme se to postavit za těch 1,8 s určitými kompromisy. Je fakt, že máme dům dost ve svahu a máme drahé základy, ty jsme si ale po archteamu museli nechat předělat, ušetřili jsme 100 tis. a získali sklep. Jinak nechci měnit nic. Ten dům se mi opravdu líbí hrozně moc a šla bych do něj i za tyto peníze. Jen je mi to jednání přijde trochu nefér.
oprava
Jana
| 17.03.09 02:03
Dům se snažíme postavit za 2,8 mil. ... omlouvám se za chybu. Jinak to okýnko na WC v přízemí by bylo určitě lepší.
oprava
Jana
| 17.03.09 02:59
Dům se snažíme postavit za 2,8 mil. ... omlouvám se za chybu. Jinak to okýnko na WC v přízemí by bylo určitě lepší.
taky architektovi:
já nejsem architekt, nebo ano?
| 17.03.09 02:19
To už píšete o úplně jiném domu. Jo s nápadama po "bitvě" se to chodí...dalo by se zlepšovat vše, vždy a všude..S Vašimi změnami by ten dům byl už úplně mimo možnosti běžných stavitelů, kteří chtějí úsporná řešení v moderním stylu (tak by se dal tento dům popsat). Vícepráce je něco úplně jiného než naprosto nerálný rozpočet (nedílná součást projektu). To bych si ty ceny mohl vycucat z prstu a bylo by to stejné. Faktem zůstává, že na strategii záměrně podcenit (byť vynikající projekt) za účelem jeho drahého prodeje je něco neetického. Jinak samozřejmě se musí počítat s tím, že cena může a patrně bude jiná než v rozpočtu (v závislosti na místě stavby a pod..jak píšete). Ovšem ceny by neměly růst geometrickou řadou. Když je člověk celkem šikovný a hledá šikovné dodavatele, tak za cenu výrazného prodloužení realizace ten dům postaví i za cenu uvedenou v rozpočtu, ale zdůrazňuji s kompromisy (v našem případě: absence větší dřevěné terasy přístupné z obytného přízemí, absence posuvných okenních žaluzií, bez systému nuceného větání, to nám ovšem nevadí větráme rádi okny, a taky budeme mít co dělat, aby vyšlo na krásnou smrkovou fasádu domu, bez které nemá cenu ten dům vůbec stavět....Zbytek bude víceméně dle projektu. JINAK PLATÍ, ŽE DŮM JE SKVĚLÝM ARCHITEKTONICKÝM DÍLKEM VE VELMI LÍBIVÉM A MODERNÍM KABÁTĚ, do kterého se moc těším.
>Jana
takyarchitekt
| 18.03.09 08:21
Milá Jano. Asi jsem z jiné planety ale nerozumím tomu jak mužete "koupit" něco a pak za to zaplatit téměř dvojnásobek původně udanné ceny ?!? Mějte mne třeba i za staromodního, ale dokud se na všem nedohodnu, tak smlouvu nepodepíši a není li smlouva na pevnou cenu (což samozřejmě se vždy zdá zpočátku dražší) tak nepředvídatelná navýšení se řídí předem dohodnutým způsobem, ukotveným v té samé smlouvě. Podobně pak tomu je i s časovým vymezením stavby (což u "typového" projektu jako tento by nemělo býti nemožné).
A co se "neférového" jednání týče: To si take nikdo nemusí nechat líbit. Urcitě Vám nikdo netlačil revolver k Vašemu spánku, při podpisu smlouvy. Já vím, návrh se Vám líbí (mně také) ale Vy jste zákazník a jak se říká: "Who pays the piper, selects the tune" (kdo pištce platí, toho hudba se hraje).
re: já nejsem architekt, nebo ano?
takyarchitekt (aka Jan Žižka)
| 18.03.09 09:29
Ne, nejste architekt. To je již zcela zřejmé z toho, že si myslíte že těch pár zmíněných změn by přivodilo "uplně jiný dům".
Také, zcela jasně píši o tom, co já bych udělal PŘED podepsáním smlouvy, což je samozřejmě jestě před tou "bitvou". Že o bitvu při každém stavění samozřejmě jde, po čtyřiceti letech válčení Vám mohu jen potvrdit.
Mohu Vás také ujistit, že mnou zmíněné změny by nevyústily v nijak značném zvýšení rozpočtu. Některé z nich (posunutí okna, obrácení zavěšení dveří, či jejich posunutí a pod.) před zahájením prací stavbu neprodraží, jiná (např. zrušení dveří v okenní stěně) dokonce i ušetří peníze. Vše záleží samozřejmně na smlouvě.
Z Vašeho psaní o "šikovných" hledající "šikovné dodavatele" a o "výrazných prodlouženích" mám dojem, že Vaše smlouva bude asi dosti děravá. Samozřejmě, že jednáte-li sám se stavitelem (dodavatelem) takový je pak ve značné výhodě, oproti Vám, díky jeho zkušenostem, které Vy tuším postrádáte. Asi jako když se zastupujete sám u soudu.
Zastupuje li ale výhradně Vaše zájmy na stavbě Váma najmutý zkušený odborník, výhoda by měla přejít na Vaši stranu. Prostě, bez Jana Žižky na své straně je to pro Vás bitva velmi nerovná.
Ale jak úvodem díte, ve Vašem případě se jedná asi již jen o to "generálování po bitvě". Snad to je pak snad varování pro příští stavebníky, co přijdou po Vás. Vám alespoň přeji to, aby se Vám v tom "VELMI LÍBIVÉM A MODERNÍM KABÁTĚ” přes to všechno dobře žilo.
Milý Takyarchitekte
Jana
| 28.03.09 08:02
Milý Takyarchitekte, od Archteamu se kupuje pouze projekt, ten dům nestaví! Pro ostaní - okno na WC bude, ale dřevěná fasáda se za ty peníze opravdu bohužel udělat opravdu nedá.
Ach so !
takyarchitekt
| 28.03.09 02:59
Ale když Vám prodává Archteam pouze projekt, jak pak mohou mluvit o tom, kolik to bude stát postavit, když to stavět nebudou ? Ze zkušenosti vím, že každá firma by Vám určitě nabídla jinou cenu, na ty samé plány a na samém pozemku.
Kde se zrovna zdržuji, 90% domů je stavěno typově (project homes) kde stavitel Vám nabídne návrhy domů které provádí a pak Váma vybraný pro Vás postaví. Cena je předem známa pro vše nad izolační spárou, cena základů se připočítává podle podmínek na staveništi (domy se zde bězně nepodsklepují - nemrzne). Smlouva se uzavírá na cenu i dobu určitou. To má hlavu i patu
Je mi velmi líto, že na tu "krásnou smrkovou fasádu" se nakonec nedostane.

archteam
vnv
| 28.03.09 02:42
zrovna dnes je na idnes rozhovor s panem Rakem .... vypadá, že má dobrý názor na věc a moc mi to neštimuje s tím, co se tady psalo o nedodržení ceny domu....
ano
Jana
| 03.04.09 10:43
Ano, každá firma by nabídla jinou cenu, ale určitě žádná 2 mil. To je vše oč mi šlo. (s tou dřevěnou fasádou bez základů tak 2,5)
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

more buildings from ARCHTEAM