Ani s touto variantou se nemohu smířit. Tou hlavní vstupní halou to úplně přebilo stávající vstup. Žádný pietní přístup, jak autoři hlásají. Kde že je hlavní vchod? Z jedný strany hranatý, z druhý kulatý. Od muzea na hlavák nikdo nechodí, proč ta pompa z této strany. Ta půlelipsa je skutečně ne-elegantní, což vynikne zvláště při srovnání se stávající ocelovou konstrukcí nad nástupišti.
Je to prostě nějaký celý divný, jako kdyby každou část zpracoval v ateliéru někdo jiný, a těsně před odevzdáním to na poslední chvíli raději sjednotili nápisem Praha Hlavní nádraží, takže je tam pro jistotu hned 3x z každé strany. Návrh sice stávající odbavovací halu ponechal, ale jenom na ní parazituje pa-novo-tvary. Je to fail. Doufám, že nevznikne ani 1. místo, ani 2. a ani 3. Ani nevím, který je z nich v podstatě horší, každý trochu jinak. Uf teda. BB
Na stávající budovu nelze naroubovat cokoliv, co vlastně řeší "nic". Údajné zvýšení kapacity odbavení? Velká hloupost. Řešit je třeba zahloubení magistrály od Pavláku po Bulhara. Jedině toto zadání (nedávno vysmívané) vyřeší "zkapacitnění" odbavovací haly bez různých nástaveb, odstaveb a otevírání prostorů; dále vyřeší zkulturnění prostoru v celém srdci Prahy a odstraní úrovňové křižování v okolí Václaváku, které hněvá chodce a ruší hlavní funkci magistrály. Automaticky tím napojí Vrchlického sady na pěší prostor v okolí Muzea a Státní opery. Je také třeba připomenout konšelům matičky Prahy, že nemohou doufat v jakkoliv pozitivní vliv instalace moderní struktury z moderních materiálů, pokud budou nadále přehlížet fakt, že základem je údržba. Je na čase, aby byl odmítnut slovanský zvyk spočívající v ponechání veřejných prostor v samodestrukci do doby, kdy "je nutné" vyhlásit veřejnou soutěž, aby byl hnus slavnostně nahrazen šílenou a zbytečnou investicí.
3 poznámky k nádraží jako bráně do města a cestám vlakem za moderní architekturou:
Pro většinu zahraničních turistů je branou do Čech letiště v Ruzyni. Doporučuji zkusit vysvětlit třeba kolegovi z Londýna, jak se hromadnou dopravou dostane z letiště do centra Prahy třeba právě na hlavní nádraží. A třeba ještě s velkým kufrem nebo nedejbože vozíčkáři. Pokud toto zvládnete s hrdostí patriota, bod pro Vás.
Žiju v Liberci. Vlakem trvá cesta z Liberce do Prahy nejméně 2 a 1/2 hodiny s minimálně jedním přestupem. Je to 100 km. Autobus + metro zvládne cestu o hodinu rychleji. Pokud jde o čas, od nás nemá cenu jezdit do Prahy vlakem.
České Dráhy provozují od roku 1932 kabinovou lanovku na Ještěd, od jeho postavení tak zpřístupňují ikonický vysílač na Ještědu. Přesněji zpřístupňovali. Před více než dvěma lety lanovka v důsledku zanedbání údržby spadla a stálo to život jednoho člověka. Dodnes není jasné jestli a kdy lanovka bude obnovena. České dráhy podle prohlášení o tuto trať nestojí.
Cestovat vlakem z Liberce do Prahy je opravdu zdlouhavé. Ale kupodivu do ostatních směrů je to jedno z nejrychlejších a nejspolehlivějších spojení.
Hlavní nádraží (pro ne nikoli "hlavák") nepotřebuje zvětšovat, potřebuje si vzpomenout, že tam nejen jezdí vlaky, ale že tam jsou i cestující, kteří sice dnes mají na výběr z mnoha obchodů, které jsou v okolí lepší, z mnoha předražených rychlých občerstvení, ale nemají kde čekat, když má vlak zpoždění, nebo když přípoje neovazují úplně přesně. Nová hala má uprostřed nesmyslnou vestavbu zbytečných obchodů, stará nádražní budova má nádherné, leč zcela nevyužívané prostory. Spíš než architektonickou soutěž by to chtělo někoho, kdo se zamyslí nad provozem toho, co je k dispozici - málo toho není.
Add new comment
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
more buildings from
re: architektibaukuhYellowOffice
Je to prostě nějaký celý divný, jako kdyby každou část zpracoval v ateliéru někdo jiný, a těsně před odevzdáním to na poslední chvíli raději sjednotili nápisem Praha Hlavní nádraží, takže je tam pro jistotu hned 3x z každé strany. Návrh sice stávající odbavovací halu ponechal, ale jenom na ní parazituje pa-novo-tvary. Je to fail. Doufám, že nevznikne ani 1. místo, ani 2. a ani 3. Ani nevím, který je z nich v podstatě horší, každý trochu jinak. Uf teda. BB
Pro většinu zahraničních turistů je branou do Čech letiště v Ruzyni. Doporučuji zkusit vysvětlit třeba kolegovi z Londýna, jak se hromadnou dopravou dostane z letiště do centra Prahy třeba právě na hlavní nádraží. A třeba ještě s velkým kufrem nebo nedejbože vozíčkáři. Pokud toto zvládnete s hrdostí patriota, bod pro Vás.
Žiju v Liberci. Vlakem trvá cesta z Liberce do Prahy nejméně 2 a 1/2 hodiny s minimálně jedním přestupem. Je to 100 km. Autobus + metro zvládne cestu o hodinu rychleji. Pokud jde o čas, od nás nemá cenu jezdit do Prahy vlakem.
České Dráhy provozují od roku 1932 kabinovou lanovku na Ještěd, od jeho postavení tak zpřístupňují ikonický vysílač na Ještědu. Přesněji zpřístupňovali. Před více než dvěma lety lanovka v důsledku zanedbání údržby spadla a stálo to život jednoho člověka. Dodnes není jasné jestli a kdy lanovka bude obnovena. České dráhy podle prohlášení o tuto trať nestojí.
Hlavní nádraží (pro ne nikoli "hlavák") nepotřebuje zvětšovat, potřebuje si vzpomenout, že tam nejen jezdí vlaky, ale že tam jsou i cestující, kteří sice dnes mají na výběr z mnoha obchodů, které jsou v okolí lepší, z mnoha předražených rychlých občerstvení, ale nemají kde čekat, když má vlak zpoždění, nebo když přípoje neovazují úplně přesně. Nová hala má uprostřed nesmyslnou vestavbu zbytečných obchodů, stará nádražní budova má nádherné, leč zcela nevyužívané prostory. Spíš než architektonickou soutěž by to chtělo někoho, kdo se zamyslí nad provozem toho, co je k dispozici - málo toho není.