Hotel Puerta América - přízemí, 5 - 11. poschodí

Hotel Puerta América - přízemí, 5 - 11. poschodí
John Pawson, jehož jméno se proslavilo díky dokonalým interiérům obchodů Calvin Klein, se ujal ztvárnění vstupní části hotelu. V lobby panuje zenový duch. V osmimetrovém travertinovém korýtku poklidně bublá voda a tmavé dřevěné židličky vybízí hosty k odpočinku. V interiéru ze světlého dřeva a travertinu nenaleznete nic, co by vás mohlo vizuálně rušit. Ostrých kontrastů, šikmých stěn a pestré barevnosti si návštěvník hotelu užije do sytosti v následujících patrech. Do podoby přízemí promluvili ještě Christian Liagre a Marc Newson. Prvně zmiňovaný navrhl bar a restauraci Lágrimas Negras kombinující moderní prvky se španělským folklórem. Bujné ornamenty baru kontrastují s puristickým vybavením. Na druhé straně lobby navrhl Marc Newson bar s názvem Marmobar, který tvoří šest metrů dlouhý pult z jediného kusu mramoru, hliníkový obklad stěn plynule přecházející do stropu,  fasáda s výhledem je prosklená až k podlaze a sedací nábytek pochází od B&B-Italia. Newson s Nouvelem jsou jediní, kteří mohli do hotelu nahrnout víc než jednu jeho část (kromě baru také ubytování na 6. patře).
Dvojice módních návrhářů ze Sevilly Victorio & Lucchino zaplnili páté poschodí nevkusem a kýčem. Svoje návrhy pestrobarevných oděvů se pokusili přenést do architektonického prostoru, kterému u vstupu dominuje mramorová sfinga. Červeně nalakovaná výtahová lobby a hotelová chodba na šestém poschodí je příspěvkem Marca Newsona. Ložnici od koupelny v pokojích dělí jen posuvná příčka. Newson vsadil na kombinaci studených a teplých materiálů. Sedmé poschodí ovládl duch sedmdesátých let v podání Rona Arada, který arogantně dodává: „Nejdete do hotelu, aby jste se tam cítili jako doma. To jste stejně tak dobře mohli zůstat doma.” Kathryn Findlay a Jason Bruges vytvořili u výtahového lobby interaktivní světelnou instalaci reagující na pohyb hostů. Měkké bílé křivky se propisují i do chodby a hotelových pokojů. Vana je od pokoje oddělena pouhým závěsem. Deváté patro navrhl Richard Gluckman, americký architekt proslavený hlavně svými muzejními stavbami. Do hotelu Puerta America vyrukoval s heslem “absence umění”. Prázdné niky ve stěnách ze světlomodrých nebo žlutých akrylátů vyzývají každého z hostů k umístění vlastních exponátů. Koupelna je kontrastně obložena žulou. Javier Mariscal a Fernando Salas složili v jedenáctém patře poctu popkultuře. Veselou barevnost a neuvěřitelné koláže materiálů nakonec zachraňuje kvalitní nábytek.
0 comments
add comment

more buildings from Ron Arad, Kathryn Findlay, Richard Gluckman, Marc Newson, John Pawson