Projektant:Pavel Krátký, Lukáš Bobek
Investor:Správa železniční dopravní cesty, s.o.
Realizace:2011


zpět na článek
8 komentářů
podarene
rk
| 26.07.11 05:00
musi byt radost predavat listky v takej budove,kde sa nic nerozpadava,necitit stare casy...
stare casy
vha
| 27.07.11 08:54
praveze tie stare casy tam citit, ale tak akurat... a nie nosom
gratulujem.
moc hezké
Irena H.
| 28.07.11 12:57
Velmi milá stavbička, je to takové domácké, příjemné, útulné. Líbí se mi detaily - venkovní dlažba například. Nelíbí se mi lavička pod prodejním okénkem v čekárně - ale to tam možná jen posunul fotograf, aby to kompozičně líp vypadalo.
kotas
tonda
| 28.07.11 03:27
prosím vás ukažte to někdo panu kotasovi, že se daj stavět taky normální, skromný a hezký zastávky
...Che!...
šakal
| 28.07.11 03:13
...Příjemné, útulné, domácké... Co vy byste si všechno navymýšleli! A ono se zatím na nás naopak hrne tohle:

"České dráhy mají další plán, jak se zbavit starých chátrajících nádražních budov. Tam, kde by oprava historické budovy byla příliš drahá a rekonstruované prostory by se obtížně pronajímaly, mají vyrůst stanice nové. Menší a úspornější..."

http://byznys.lidovky.cz/ocel-a-sklo-podivejte-se-na-nova-na drazi-fcf-/ln-doprava.asp?c=A110728_123110_ln-doprava_mev

Ta krása nesmírná vyhlíží kupříkladu takhle:

http://byznys.lidovky.cz/foto.asp?r=ln-doprava&c=A110728_123 110_ln-doprava_mev
...Hm...
šakal
| 28.07.11 10:09
... je to ňáký rozbitý (7:- /)

Tak tady je znovu ten článek:
http://jdem.cz/qfdr2

...a tady vizualizace nádraží v Mladé Boleslavi:
http://jdem.cz/qfds5
re vha
rk
| 29.07.11 02:16
stare casy som myslel v zmysle,ze tam nieje hrdzava storocna lavicka,vyblednute socikovske plagaty z roku 1972 alebo sudruhovske obrazy na stenach,ako to este je mozne vidiet u nas,a asi aj u vas...
Rozpačitost
Milhaus
| 02.08.11 08:41
Ve svém názoru jsem zřejmě jsem ovlivněn tím, že Čeladnou velmi dobře znám. Na tu zastávku jsem vždy rád přijížděl, proto si dovolím komplexní rozbor. Páni architekti se prosím neurazí.

Nejprve genius loci místa. Na starém nádraží se mi líbila jeho typická utopenost. Vznikal zde zajímavý kontrast silně svažitého nástupiště a roviny kolejí. Trať u zastávky je navíc v esíčku a stojící vlak se dost naklání, takže vznikaly při zastavení zejména patrové soupravy dosti bizarní scenérie, celé to bylo jaksi nakřivo. Nyní zde vládne jakási eurounylost. Ale chápu, že to bylo asi zadání, lépe se nyní na části nástupiště nastupuje do vlaku.

Koncept nové budovy se mi líbí – dům z cihel a sedlová střecha. Tím však končím. U tak malé stavby myslím mohlo být dbáno i těch nejmeších drobností i při (jak chápu) omezeném rozpočtu. Zdá se však, že se s nimi nikdo nevysiloval, nebo na ně nemyslel. Absence kvalitního řemeslného detailu (humpolácké lavičky, svítidla, pokládka dlažby...) a vulgární způsob užití materiálů (palubky v měkotě ve stylu socialistického luxusu 70. let, dlažba v čekárně - opět evokující socialistické vstupy do různých "lepších" staveb) jsou největšími nedostatky. Dále přístřešek je příliš mělký a neútulný (tolik zde chybí typické nádražácké zábradlíčko na perón - třebas jen v náznaku), dokonale mi evokuje pocit z kiosků na autobusovém nádraží v Praze na Palmovce, nebo jakéhokoliv jiného anonymního kiosku, kde se prohání vítr a špína. Zdá se mi to celé nezvládnuté v proporcích.

Přesto všechno však asi nejlepší železniční stavba v naší republice za posledních x let.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

Více staveb od PROJEKTSTUDIO