Na začátku byl byt v panelovém domě s původním umakartovým jádrem, kuchyňskou linkou v chodbičce a třemi pokoji. Zadáním bylo přizpůsobit dispozici a design pohodlnému a praktickému užívání šestičlenné rodiny s důrazem na nadčasový vzhled a estetiku. Poněkud vymykající se běžnému zadání bylo, že nepůjde o byt k trvalému bydlení. Rodina ho bude užívat jako letní byt ve městě, ke kterému mají vazbu a do okolí rádi vyráží na výlety. Milou okolností je i to, že majitelé mají zájem o architekturu a výtvarné umění a od začátku se pracovalo s umístěním soch a obrazů.
Zásadní věcí v konceptu je rozhodnutí o umístění hlavní obytné části směrem do vnitrobloku a její propojení s kuchyňským koutem. Pro nekomplikované napojení na stoupačku se přesunulo i hygienické jádro. Ve středové části za koupelnou vzniká nová místnost. Je průchozí a slouží jako pracovna s příležitostnou možností přespání.
Centrální část – hygienické jádro a kuchyně – jsou obaleny do měkkého zaobleného tvaru v zeleném obkladu. Do něj jsou zakomponovány i dveře a skříňky ať už na boty, pračku, nebo potraviny. Také pohovka v pracovně. Druhým klíčovým materiálem je tmavá dubová dýha. Vstup do ložnice je v obkladu skrytý a ze strany ložnice je možnost výhledu na čistou sestavu skříní, kde dveře nejsou patrné. Jde o takovou vzpomínku na Adolfa Loose. Podlaha je kaučuková světlá, tvoří neutrální podklad pro ostatní prvky interiéru.
Všechny čalouněné části jsou se zeleným potahem včetně polštářů.
Pokojík pro příležitostné přespání čtyř sourozenců byl s požadavkem na vytvoření alespoň částečně soukromých zákoutí. Lůžka palandy jsou od sebe částečně oddělena přepážkami se znovu se opakující zelenou barvou a kruhovými otvory. Každé lůžko má svou odkládací poličku. Zároveň jsou tato místa kryta knihovnou a šatní skříní tak, aby vznikly intimní pelíšky.
Součástí koupelny je dle požadavku také vestavěná sauna. Materiály a barvy použité jinde v bytě se v koupelně znovu opakují na neutrálním základu velkoformátových keramických obkladů.