I čekání na zastávce metra se může vyrovnat návštěvě umělecké galerie. Stanice Westfriedhof se právem řadí mezi klenoty mnichovského metra.
Historie podzemní dopravy v bavorské metropoli je spojená s přípravami XX. letních olympijských her. První zastávky metra se otevřely v říjnu 1971. O rok později končila linka U3 u severní brány
olympijského areálu, čímž napomohla k plynulejšímu průběhu her. Estetika podzemních zastávek ze začátku 70. let je nejvíce spojována s výtvarníkem a architektem Alexander Freiherr von Branca, jehož zářivě oranžové tubusy vyzdobily stanici Marienplatz v centru Mnichova.
V 90. letech došlo k modernizaci dopravního systému, prodloužení tras a připojení nových linek. V současnosti mnichovské metro disponuje osmi linkami (96 zastávek) o celkové délce přesahující sto kilometrů. Městskou kolejovou dopravu efektivně doplňuje několik nadzemních linek S-Bahn.
Nejsilnější zážitek se vám dostane, když zamíříte na západní městský hřbitov. Zastávka metra Westfriedhof ležící na lince U1/U7 byla zprovozněna 23. května 1998. Interiér od mnichovského ateliéru Auer+Weber byl dokončen o tři roky později. Na světelné instalaci se podílel světoznámý designer s německými kořeny
Ingo Maurer, který od 60. let své návrhy výhradně soustředí na “magické a mystické” vlastnosti světla.
Do modře oděného prostoru s hrubými stěnami ošetřenými betonovým nástřikem Maurer instaloval jedenáct půlkulových lamp s průměrem 3,8 metru, které zalévají nástupiště modrým, žlutým a červeným světlem. Působivý účinek byl dosažen pomocí jednoduchých prostředků.
V roce 2009 Ingo Maurer ztvárnil další mnichovskou stanici metra Münchner Freiheit, kde se potkávají trasy U3 a U6.