Elton Lautner, jako velitel "Aggressor Squadron" amerického letectva, už ve svém životě viděl mnoho, ale když stanul jednoho rána roku 1981 tváří v tvář prvnímu "F-117 A Stealth fighter jet" na světě, zmohl se jen na jednu větu: "Lidi, právě jsem uviděl 21. století." Ještě nikdy předtím neviděl letadlo s tak hranatými tvary, ostrými rohy a neobvyklými proporcemi. "Vypadá jako by právě přiletělo ze Star Wars."
Stealth znamená neviditelný a to je to poslední co by architekt Moss svým stavbám přál. 20 metrů vysoká a 100 metrů dlouhá budova na okraji nudné průmyslové zóny za Santa Monikou označuje komplex budov, které Moss vytvořil a zrealizoval společně s geniálním obchodním stratégem Frederikem Smithem. "Welcome to The Mossland" by mohlo být napsáno na ceduli do 40.000 čtverečních metrů velkého panoptika architektonických neobvyklostí.
Testovací pilot Neuberger je tímto "nočním jestřábem" ohromen o poznání méně. Jasně, že ho radar nemůže objevit, ale létat bude tahle věc jako cihla, protože to vlastně ani žádné letadlo není, nýbrž pozohýbaná bedýnka s bombami uvnitř. Aerodynamicky se taky jedná o katastrofu a jediné co ho drží ve vzduchu jsou počítače. Tvar pilotovi připomínal cokoliv jiného než elegantní formu letadla, které se svými liniemi prořezává stratosféru.
Budova Stealth je černá stejně jako Noční jestřáb, možná i elegantnější. Dlouhé záhyby uliční fasády tvoří přístřešek pro otevřené jeviště, které pod domem vzniklo. Několik sloupů plní jen tu nejnutnější funkci k překonání obrovských vyložení a rozpětí. Tvarování oken podobné bohatosti naposledy viděné v židovském spol. centru od
Libeskinda. V interiérech máte dojem neobvyklého osvětlení i proporcí. Okna působí dojmem trhliny 12 metrů dlouhé a 50 cm široké.
Inženýři v přísně tajné podzemní vývojové centrále zjistili, že oblé plochy odrážejí radarové signály podobně jako mýdlová bublina světlo. Proto byl tvar nového letadla navržen s hranami jako povrch broušeného diamantu, aby se odraz radarových signálů co nejvíce omezil. To se jim povedlo tak dokonale, že nakonec pilotova helma vydává stejně velký signál jako celé letadlo.
Stavbyvedoucí Don Dimster má nervy v kýblu. Stavební práce se mezitím daly do pohybu a on jediný na staveništi ví, jak komplikované ohyby seříznuté oblouky dají dohromady dům. Dimster říká, že má tento dům rád. Právě proto, že se na něm nic nestaví. Vše se na stavbu přiváží již hotové. Když všechny klikaté nosníky zapadají jako kostky do stavebnice, je to jako hold jeho inženýrskému umu nebo jako podařené přistání.
Piloti F-117 to vědí velmi dobře, když nasedají do kokpitu. Stačí, aby vypadlo několik počítačů a letadlo díky své krabicovitosti padá k zemi. "Nedalo se nic dělat." Bill Park, testovací pilot firmy Lockhead, měl pouze jednu možnost, když zpozoroval, že se jeho létající počítač zřítí. Vystoupil ze svého letadlo ve výšce 3000 metrů nad nevadskou pouští a pak už nechtěl nikdy létat.
Dům-Stealth již stojí. Nelétá a také není neviditelný. Hoví v sousedství dvou až třípodlažních skladů a dílen. Důvtipný pan Smith dostal, co si přál: další symbol jihokalifornského designérského umu a přitáhnout pozornosti k jeho projektům. Marketing pochopil, jak dobře a příhodně může architektura sloužit coby prodejní argument nemovitosti. To nejlepší z obou světů vytvořilo dohromady velký bod na mezinárodní architektonické radarové obrazovce.