Adresa: Jiráskovo náměstí 1981/6, Nové Město, Praha, Česká republika
Investor:Nationale Nederlanden
Projekt:1990 - 1994
Realizace:1996


zpět na článek
11 komentářů
povzdech
cyril
| 26.02.06 02:08
Je to pěkné, smůla, že si toho mnoho neužijem. Z jedoucího auta se příliš nepokocháte a jako pěšák tam zas moc dlouho nevydržíte ..
ach jo
zuzik
| 21.02.08 12:02
ach jo všude o tom domě piščou všechno možný ae nikdo mi neřekne z kolika panelů byl vystavěněj nutně to potřebuju do školi a to tu nikde nepišou je vystavěej z 89 nebo 99 nebo 102 panelu????
re:ach jo
tom
| 25.10.08 06:51
Učí mě asistent Miluniče co to stavěl a prej že to prej dělal z 39 prefabrikovanejch panelů, ale někde sem se dočet že se Milunič vyjádřil že z 29 tak nevim kdo si to z nich pamatuje líp
Povzdech2
Pietro
| 27.10.08 02:50
Škoda, že za hravým zevnějškem se skrývá obyčejná administračka.
nejkrásnější stavba v Praze
petr.nk
| 08.03.10 08:57
Dle mého nejpovedenější novodobá architektura v Praze. Vždy když jedu okolo, kochám se liniemi stavby. Je nádherná. Škoda že něco takového nedokáži Více novodobé arhchitektury do centra Prahy, zredukujme tuctové domy.
Tuctové domy ?
| 08.03.10 10:17
Co tím máte na mysli ? Patrně považujete za tuctové ty nádherné noblesní stavby pražského historismu a secese z přelomu 19. a 20. století, s jejich bravurními uměleckořemeslnými detaily a prostornými interiéry ? Všiml jste si vůbec někdy, že je každý z nich jiný, s originálními výzdobnými motivy, nebo patříte mezi ty tuctové masy, co projíždějí denně kolem a všimnou si jen "nápadně" odlišných kontrastních staveb ? Moderní architektura se může hojně prezentovat třeba v bývalých průmyslových čtvrtích, kde jsou k tomu volné a vhodné prostory, demolovat a narušovat historická centra je cesta do kulturního pekla... A v tom se s Vámi smažit nechci !
Jancici dum
takyarchitekt
| 09.03.10 12:56
Celkem zapadajici do sveho okoli, jeden "jancici dum" mi nevadi. Co mi vadi mnohem vice, je zabor verejneho prostranstvi tamtez, bez uhrady (pripadne "vsimne" za patricnou uhradu verejnosti nepovazuji). Jeste vice zarazejici, ze prospesnou stranou byla rodina puvodniho majitele za valky vybombardovaneho narozi, mnohem vice spojovana s "pravdou a laskou", nez s cachry beznyma na prazskem magistratu.
Tuctové domy ?
petr.nk
| 13.03.10 05:23
Mám jimi na mysli domy, kterých je plné celé nábřeží, stejně tak i oblast kolem Karlova náměstí. Vznikaly plošně, v rychlosti.... Jak uvadíte, jsou z období historismu. Ten je ale všeobecně chápán jako hledání v době kdy architektura nevěděla kudykam. Druhá věc je, že historismus zatím nechápu a nedokáží řádně ocenit. Třeba se to časem změní, dnes jej vidím jako bloudění a syntézu všeho co bylo kolem k vidění. Takovýchto ,,bludných" staveb je v Praze dost a jak píšete, většina lidí si jich nevšímá. Ano, ale i většina historiků architektury si jich nevšímá, a můj názor je takový, že když si jich historici nevšímají po více než sto letech, těžko si jich budou všímat v dalších stoletích. Tančící dům není kontrastní, naopak velmi splývá se starší zástavbou. Důvod, proč je tak vidět, je v uplatnění skleněných ploch na plášti tanečnice a v přízemí domu.
Demolovat historická centra, souhlasím, cesta do pekla. Já mám však na mysli velebení. Méně povedené stavby po všeobecné odborné diskusi odstranit a nahradit citlivě moderní architekturou. I jen diskutovat o tomto je pro obě strany (památkáře a architekty) velice přinosné. Centrum se nemůže zakonzervovat a stát skanzenem. Přestalo by býti centrem.
Naprosto s vámi souhlasím, nová architektura by se měla stavět v průmyslových čtvrtích. Zde však většinou neinvestují firmy, které by se chtěly architekturou prezentovat a vložit do architekta světového významamu velké množství důvěry a do jeho invencí finanční prostředky.
hledání v době kdy architektura nevěděla kudykam
takyarchitekt
| 14.03.10 01:18
Tak mne tak napada zdali Petre nepisete i o dnesku. I kdyz toho hledani zase tolik dnes neni.
hledání v době kdy architektura nevěděla kudykam
petr.nk
| 15.03.10 01:36
Myslím si že dnes architektura není v krizi. Hledání, o kterém píši, probíhá samozřejmě i dnes, ale architekti se snaží přijít s něčím novým, neokoukaným,. Chtějí uplatnít nové materiály a technologie, s rozvojem výpočetní techniky se nám otevřely úplně nové možnosti. Byla by škoda toho nevyužít i v historických centrech měst a nenavázat na naše předky (samozřejmě s citem a pokorou).
pro petra.nk
robert
| 15.03.10 09:35
Rozvoj centra města měl za posledních 20let za výsledek redukci obyvatel na třetinu. Věřte tomu, že majitelé objektů na Praze 1 znají hodnotu svých nemovitostí a vzhledem k historickému prostředí - konzervace jim vůbec nepřekáží. K tomu si připočtěte ve výhledu omezení automobilové dopravy - přijďte se pak kochat.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

Více staveb od Frank Owen Gehry, Vlado Milunić