..tak skvělé mi to zase nepřipadá, nehledě k tomu, že stejné řešení schodiště měl kdysi před lety Phil Colins v jednom videoklipu jenže v "hranatém domě"....
Doufám, že se na AW objeví všechny návrhy. Sice jsem psal, že vila od OK Planu je nejlepší realizace, co předvedli, ale musím přiznat, že tohle má větší ko...
Mě by zajímalo, z čeho architekti vycházeli při tvorbě půdorysů. Píšou o organickém tvaru, ale co definovalo jeho průběh. Jako modeláře mě zajímá, proč křivky nejsou čisté a tvar je tak neohrabaný. Jinak proti domu ni nemám, ale takhle absence elegance a čistoty u takhle oblačného reprezentativního domu je podle mě výrazná vada.
Doufám, že k tomu existuje nějaké vysvětlení - tvary jednotlivých panožek jsou funkcemi čakry investora, křivka je definována pohybem zemské osy vůči měsíci nějaké jiné planety, je to snad zvětšení čehosi strašně mrňavého? Pakliže ne a tvar je (de)generován zvůlí architekta, vidím to jako výrazný koncepční nedostatek.
Zajímal by mě hluší pohled, proč zrovna takto a ne čistěji?
nepleťte sem Feng-Shui - vždyť to v jádru věci není nic jiného než obohacená typologie o lidové moudro.. co má být v jaké části, jak má člověk ležet a jak mají být okna aby tam nebyl průvan... tady spíš předpokládám, že tvar vyšel jednak z požadavků investora, terénu a okolního prostředí a to že má tvar prvoka - proč ne!!!
A.J.K., vga: Zůstal jsem nepochopen. Znova.
Nejde mi o podstatu tvaru. Nemám nic proti "organickým" tvarům. Mojí otázkou zůstává, proč je křivka, která definuje tvar půdorysu tak neohrabaná a kostrbatá - zvláště ten takřka hrot nahoře nalevo. Zajímá mě, jaký byl důvod udělat její průběh takto. Ono to třeba nějaký důvod má (je to determinováno nějakými vstupními hodnotami), ale pokud ho neznám, vadí mi to. A nejde jen o půdorys, protože se to jednoduchým extrude přenáší do celé hmoty.
vrtal: To je, o čem mluvím, ta studentská práce má mnohem elegantnější a logičtější tvary, než tato vila. I když ta práce vychází z kruhu a vila má volnou geometrii, což ji ale neomlouvá.
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Doufám, že k tomu existuje nějaké vysvětlení - tvary jednotlivých panožek jsou funkcemi čakry investora, křivka je definována pohybem zemské osy vůči měsíci nějaké jiné planety, je to snad zvětšení čehosi strašně mrňavého? Pakliže ne a tvar je (de)generován zvůlí architekta, vidím to jako výrazný koncepční nedostatek.
Zajímal by mě hluší pohled, proč zrovna takto a ne čistěji?
kuprikladu : http://www.noticiasarquitectura.info/especiales/clover-house .htm
Nejde mi o podstatu tvaru. Nemám nic proti "organickým" tvarům. Mojí otázkou zůstává, proč je křivka, která definuje tvar půdorysu tak neohrabaná a kostrbatá - zvláště ten takřka hrot nahoře nalevo. Zajímá mě, jaký byl důvod udělat její průběh takto. Ono to třeba nějaký důvod má (je to determinováno nějakými vstupními hodnotami), ale pokud ho neznám, vadí mi to. A nejde jen o půdorys, protože se to jednoduchým extrude přenáší do celé hmoty.