Zajímalo by mě, zda jsem též finančně přispěl na tento most. Bylo by dobře, kdyby u veřejných staveb bylo uvedeno i to, jaký subjekt je financuje. Ve světle portugalských dluhů, které budeme všichni platit, mně připadá, že procházka několika lidí denně za cenu cca 80 000 000 KČ je přesně to, proč jde Evropa do háje.
Za celý svůj život jsem musel přejít po mostě vedoucím přes Štvanický ostrov asi jen dvakrát, a věřím, že je to konečné číslo. Pokaždé jsem si smutně uvědomil, komu dnes města patří. Domy i ulice (mosty jsou ulicemi vedoucími přes řeku) mají primárně sloužit uživatelům a prostředkům.
K návrhu pěšího mostu v Coibře možné nemusel být přizván expert z Londýna, ale svoji funkci splňuje skvěle: v rozpáleném portugalském městě propojuje dva ozeleněné parky, odkud se lze z rekreačního nábřeží pohodlně dostat na druhou sportovní stranu řeky Mondego.
Smutně si uvědomující architekt? Komu co má primárně sloužit. Druhý dlouhý zmateční odstavec je srozumitelnější.
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
K návrhu pěšího mostu v Coibře možné nemusel být přizván expert z Londýna, ale svoji funkci splňuje skvěle: v rozpáleném portugalském městě propojuje dva ozeleněné parky, odkud se lze z rekreačního nábřeží pohodlně dostat na druhou sportovní stranu řeky Mondego.