Hlavním kulturním městem Evropy se pro rok 2002 staly belgické Bruggy. Jeho radní mezi jinými oslovili i nejvíce invenčního japonského architekta současnosti, aby na historickém náměstí ve středu města navrhl provizorní pavilon. Původně se uvažovalo, že na náměstí bude stát od února do listopadu. Vydržel to však podstatně déle. Nový a moderní pavilon ve tvaru mostu (nebo tunelu) měl symbolicky spojovat dnešek s deset století trvající tradicí místního stavebního umění. Itův 22 metrů dlouhý most klenoucí se přes kruhovou vodní plochu se nachází v samém centru, kde Bruggy vznikly a kde jsou obnaženy základy bývalého kostela St. Donatius. Při navrhování měl Ito stále na paměti Miesův
Barcelonský pavilon, kde ke kulturnímu manifestu své doby architekt použil také novátorské prostředky. Samotný pavilon stojící na mostě má půdorysné rozměry 15,4 x 6,3 metru. Jeho stěny vypadají jako včelí plástev, která byla zpevněna oválnými terči. Za pomocí inovačních technologií a jednoduchých architektonických linií Ito stvořil obraz lehkosti, pokroku, ale i pomíjivosti. Koncept v sobě spojuje prostotu a pozorné vnímání místa. Pavilon není jen architektonickou nebo kulturní výpověď doby, ale je zároveň výzvou pro know-how průmyslových podniků a přináší možnost nového využití netradičních materiálů.