Docela by mě zajímalo, kolik milionů je zapotřebí utratit, aby nám v centru Brna vznikla takováto připomínka boletických fasád... Ozvěna té jejich podivné estetiky, která se vyznačovala zejména tím, že skleněné tabule v parapetu bývaly buď modré, vínové nebo tmavě zelené...a hliníkový rastr vypadal vždycky tak nějak špinavě a sešle...
...Tenhle barák byl vlastně z výtvarného hlediska zastaralý už v době kolaudace (7:- /)
...že nejsem úplně mimo - podle ohlasů jsem si myslel, že se nelíbí jen mně....
Neaktuální estetika odjinud, která dosáhla estetického rozbití hlavního brněnského náměstí mi k těmto autorům nějak nesedí.... že by výsledek kompromisů s investorem nebo městem? Proč?
PS: Myslím, že by bylo zajímavé připomenout historii této soutěže; tak tedy podle paměti (omlouvám se za případné bludy): byla vypsaná soutěž, ve které zvítězili autoři dnešní stavby, město však chtělo stavět stavbu jinou, což vedlo k žalobě. Kuba-Pilař zřejmě vyhráli, stavbu realizovali oni, ovšem ve zcela jiné podobě, než navrhovali v soutěži... (pozn.: nepřipomíná realizace tak trochu návrh, který se v soutěži umístil na druhém nebo třetím místě?)
Tam taky nezískal zakázku Calatrava, přestože soutěž vyhrál, protože jeho skleněná kupole nejspíš na poslední chvíli přišla porotě příliš "obyčejná". Takže nakonec stavěl Foster, který sice skončil na druhém místě a měl svůj vlastní návrh úplně praštěný, ale zato nakonec klientovi dodal - světe zboř se - Calatravovu kupoli! (7:- P)
taky mě to neuchvátilo, ale něco dobrýho se tam najít dá
když se modrý podsvícení vymění za růžový, tak to může být hned veřejnej dům, nebo dům pro panenky
taky by mě zajímaly ty byty ve vyšších patrech....... mít byt 1 + kk. 70 m ctverecnych s jednou neoteviratelnou strilnou mi prijde ponekud zvlastni.(takowej tam je... podle nabidek RK)
Přátelé, pokuďsi přejete v centru Brna jiný barák, kupte si parcelu a postavte si. Předce nečekáte, že za ty peníza co to stálo, si majitel postaví něco co se mu nelíbí. Za pravopisné chyby se omlouvám, nejsem češka.
milá Jano, v Polsku (nebo odkud jsi) to chodí tak, že si architekti dobré stavby musí postavit a zaplatit sami?
My tu přece nehodnotíme to, že si investor postavil blbej barák, ale to, že ho postavili jedni z nejprestižnějších brněnských architektů na prakticky nejprestižnější parcele v Brně...
(a ještě si za ním podle rozhovoru 100% stojí)
Fotografie Omegy s reklamou na fasádě vyšly v Rovnosti, MF Dnes a pravděpodobně i dalších - já jsem četl jen ty dva. Nemyslím si, že by tyto deníky byly bulvární. Fotografie zachycují skutečnost. Až budou k dispozici kvalitnější fotografie, můžeme je vyměnit za současné.
ty brdo ,...tak ja nevim ...urcity kouzlo omega ma... kdyz sviti v noci do tmy...ale to jen potvrzuje, ze spis nez barak je to obraz ..coz by bylo krasny kdyby v prvnim patre byli poradny vytryny a byty skytali nadherny vyhledy na svobodak ...to se bohuzel nestalo . Omega je sice krasne jednoducha, ale neni logicka.. takze
Slova jako "pyšná tvář, pohrdá okolím, žádný kontext...." atd. jsou jen literární tlachy, které lze přiřadit každé nové stavbě v čele s KB na náměstí - a to doslova. Žádný kontext je přesně to co je tady správně. Taky nevím co recenzent očekával jako "závěrečné metafyzické vyvrcholení" ve třetím patře obchoďáku...... snad kruhové átrium s krokodýlem v bazénu jako ve Vaňkovce? Mě stačí třípatrový átrium.
Nemám s tím barákem žádnej problém. J.
Fotím to, co vidím. Nebudu trávit hodiny v Photoshopu, abych udělal stavbu hezčí než je ve skutečnosti. Myslím si, že jsem svými snímky vystihl to, co jsem na místě pár dnů po otevření zažil.
Přiznávám, že Ester Havlová nebo Hisao Suzuki by Omegu nafotili jinak.
já nevim, co proti tomu všichni máte....mě se to docela líbí.
Je pravda, že mohlo vzniknout něco lepšího (což bych od autorů i čekal), ale taky mohlo vzniknout něco mnohem horšího, že
Je to takový standard, který mě sice ani nijak nenadchl, ale ani neurazil...a na ten Svoboďák se to docela i hodí.
...jistě, horší to být mohlo. Dům mohl mít valbovou střechu s hnědým asfaltovým šindelem (7:- P)
Takhle to zaplaťpánbůh připomíná jenom Sportturist na pražské Národní třídě - ten, co stál donedávna proti obchodnímu domu Tesco. Naštěstí už ho zbourali... (7:- P) (7;- ))
jedine co mi připadá na tomto domě "zajímavé" je ta suverenita s jakou prezentuje bezohlednost současné architektury. Věřím že moderního vzhledu lze dosáhnout i šetrnějšími metodami, nevím proč povyšovat absenci kontextu s okolím, nepravdivost fasády a odtažitou geometrizaci na pozitivní hodnoty...fujky
ac ma omega sama dostatek zdraveho sebevedomi, coz ji nemuze uprit snad nikdo, touha se ji zastat se me pojednou zmocnila ale ne zpusobem, ze to mohlo dopadnout hur! je jednoznacne super! a na vlastni oci hlavne! termin bezohlednost soucasne architektury je nechutne zobecnujici a zavadejici a hlavne tady nemistna a absence kontextu? prameni z nepochopeni zas a znova..? omega je skvela ve dne v noci, proporcne, materialove, ale live vic nez na fotkach a nahata bez reklamy uplne nejvic!
ac ma omega sama dostatek zdraveho sebevedomi, coz ji nemuze uprit snad nikdo, touha se ji zastat se me pojednou zmocnila ale ne zpusobem, ze to mohlo dopadnout hur! je jednoznacne super! a na vlastni oci hlavne! termin bezohlednost soucasne architektury je nechutne zobecnujici a zavadejici a hlavne tady nemistna a absence kontextu? prameni z nepochopeni zas a znova..? omega je skvela ve dne v noci, proporcne, materialove, ale live vic nez na fotkach a nahata bez reklamy uplne nejvic!
nějak mi tu chybí pozitivní ohlasy. proč by tu nemohl stát právě tenhle dům?? jakoby se dalo Brno pokazit.. je to odvážná věc a to se mi líbí, kromě toho nemá tato stavba nic společného s pseudostyly, které tak rádi považujeme v 21. století za moderní (byť jen kopírují prvky z minulosti), což kvituji s povděkem. paráda, jen tak dál, třeba bude jednou i Brno městem..
...Uložím si protiúkol a napíšu 5 důvodů, proč se mi palác Omega LÍBÍ:
- hezky čistá dispozice
- atraktivní převýšený prostor atria
- vizuální propojení s nádvořím sousedního domu
- vtipné průhledy do podzemí
- celek nepůsobí kýčovitě
...Zkuste někdo z opačného názorového pólu podobnou hru! (7:- ))
teda je to pekne tezky, ale vytky ze sebe vykutam na vstupni cast, inter. osvetleni, ty kukane v podlaze do delvity a snad by se i naslo neco na dispozicich tech bytu nahore, ale ty jsem zas tak nezkoumala.. k fasade nic moc coz no na zaver teda jeste funkce obecne a s ni souvisejici uz zmineny vsudypritomny reklamy a kdyz uz jsem v tom, tak mu taky nesvedci ten hydrant cumici pred, pac v noci je to na zabiti ale to sem nepatri
...Že jo! Nás tohle učil ve škole Bohuslav Blažek. Když má člověk na něco kategorický názor, měl by si sám sobě pod tlakem zkusit oponovat...
Přiznávám celkem ochotně, že mě se těch pět důvodů "proč ANO" hledalo naopak docela dobře. On je totiž ten dům vlastně převážně dost dobrý. Jen je to taková popelka, jejíž krása není pod těmi "hadry" vidět.
V Praze je ke spatření něco dost podobného a dokonce ve srovnatelně exponované poloze. Mám na mysli obchodní a bytový dům od Drechslera a Vrbaty na Václaváku nahoře "u koně". Zevně je podle mého mínění tak odpudivý, že jsem pak málem nedokázal uvěřit tomu, jak elegantně vytříbený interiér ta stavba má: noblesní materiály, "trendy" řemeslné detaily, velmi dobrá dispozice na obtížné parcele...
Ale s tím vnějším kabátem jsem se nedokázal smířit dodnes (7:- /)
Fasáda již 34 x výše zmiňovaného domu má blízký vztah k námětí svým měřítkem a až intimní svými proporcemi k vedlejšímu domu "U mamlasů". Na něj navazuje i svou prostorovou struktivností. Směrem k okolí a ven je citlivě až fotogenicky komponovaná.
Ten dům má prostě skvělé měřítko.
ja bych zareagoval na architekta Stepana, > pane achitekte to mate snad s autorske zpravy, to nemuzete prece myslet vazne, to bych vykladal klientum, ne tady zucastnenym architektum a studentum. co se tyka meritka fasady, tak relativni m. vuci namesti a lidem, budova nema zadne , protoze je zde absence jakehokoliv lidsky pojmutelneho detailu jako zabradli nebo okno ci balkon.a o absolutnim meritku se muzem bavit,. ..ve mne to nic haromonickeho a skveleho teda nevyvolava. spatne zvoleny patern, jak z ruky stavare mamlase, vyvolava tak akorat strevni krec. to uz byla uspesnejsi vizualizace s naznakem nejakeho odhmotneni spodku , no budiz. a intimni proporce? no muzem diskutovat ,...
máte zajímavé postřehy, jen jim moc nerozumím. od "stavaře mamlase" bych právě čekala použití všech známých konstrukcí jako balkon, zábradlí, okno...
ale možná pochopím, když přiblížíte vaše řešení, cituji: "ja osobne, bych treba odclonil ten silny patern nejakou predsazenou bublinou nebo kapsou jakou maji v pudorysne na te spodni strane , treba"...
hm, tak je to teda hotovy. Jeste ze existuje archiweb, jinak bych se ani nedozvedel, jak to vevnitr vypada, nebot v soucasne dobe studuju arch. ve Florencii. Archiwebe diky. Rad bych jakozto vlastenecky smyslejici rodilej brnak pronesl neco ve smyslu ze mi krvaci srdce ze to nemohu videt na vlastni oci, ale soude podle fotek mam ten pocit ze zas tak o nic moc neprichazim (ta vizualizacka je ale docela fajn...skoda ze jeste nezijeme ve virtualnim svete-uz se tesim az tomu tak bude, jen si predstavte byt celej zivot obklopeni jen tou nejuzasnejsi architekturou kterou si kdo preje, se ctvrtou dimenzi pak prijdou ty nadherne pribehy zmen odehravajicich se v case, cimz nemyslim jen chatrani a obcas rekonstrukce jak je tomu dnes). To je prave to, su rad ze tam ta vizoska je, nebot podle me je to taky jeden z problemu. Vzdycky jsem byl fascinovan prostory kterym dominuji eskalatory, kdyz se to povede (obchodni dum Maj/02 v Praze, Lloyd's of London-priklady ktere jsem si prozil na vlastni smysly), a nevim proc ale oproti vizosce se to tady opet nepovedlo, snad prave proto ze eskalatory tu jsou ale chybi ten prostor. Co se tyce klarkkky, jsem velmi rad ze mezi nami ziji lide tak nadseni pro nove veci, ale podle se zde snaha o kontrast vytvoreny soudobym dilem nejak nevyvedla, nebot se nemohu ubranit dojmu ze soudoba architektura je uz trochu nekde jinde, nez jen v minimalizmu a recyklaci kubopilarovskodrnhovskych vertikal rozhazenych po fasade (ze bych to uz nekde videl-treba v podobe stineni v obytnem arealu v praze?). To ze je skvela bez reklam, "naha", tomu bych snad mohl i uverit, ony ostatne minimalisticky vyhhlizejici stavby vypadaji vzdycky krasne na fotkach-bez dalsich zasahu uzivatelu, bez barevnych a ruznorodych lidi, s idealnim osvetlenim a idealni perspektivou pri pouziti idealniho objektivu. A nejednou me taky potom realita, prisla spise nudna a sterilni. Mozna muzea kde projde par lidi za den a ktera jsou stale pod dohledem umelecky smyslejicich lidi, tam se to snad da udrzet-ale obchodni dum? Jen chci verit tomu, ze si architekti opravdu naivne nemysli, ze by se obesel bez reklam, vzdyt ty snad hybou obchodem(opracte me jestli se mylim), a take si nikdo nemuze predstavovat ze kazdy najemnik obchodu si sve logo elegantne a decentne necha vypiskovat na sklo... Ale jak tvrdi klarkkkka, tak na vlastni oci je to lepsi, tak snad to kouzlo najdu i ja az se tam podivam. Ale ze bych se na to nejak zvlast tesil, to rict nemohu, je mi lito. Vic mi asi prece jen chybi to pivko... tak se tam v te zime mejte vsichni krasne a uzivejte si posezeni v tripatrove kavarne, dokud jeste zari cistotou!
postradam tam for, ktery bych od architektu takoveho kalibru cekal.mluvim teda o fasade, (struktivni logika a cistota dispozice je snad samozrejmosti) .vim ze kritizovat je jedna vec a prijd z resenim pred klienta ( popr.mesto,pamatkare atd.) a obhajit je, je vec druha. ale diskuse je tu od toho abychom to tu vecne analyzovali. popr. pojmenovali problemy, .. tim je pro mne fasada, .. stena s tisicekrat pouzitym nudnym paternem,me to zkratka nic nerika, ja tomu nerozumim, .. jak cim je to fotogenicke? nebo jak intimni?
Proč by budova na náměstí musela mít klasický parter - myšleno dvoupatrový parter, tolikrát omletý od 19. století? Pro mně je v tom domě parterem ta dlouhá parspektiva chodby, do které se dá docela jednoduše a bez zábran i vejít. Většina barokních a renesančních paláců nemá při zemi nic odlehčeného - spíše naopak - zrustikovaná zeď. Opravdu si myslím, že takhle abstrahovaná fasáda je tam na místě.
Když se podíváte na vedlejší dům "U mamlasů", na jeho modul fasády, hloubku průčelí a základní modulovou buňku jste hned u proporcí a struktury fasády Omegy. Tím jsem myslel onen intimní vztah.
Fotogenicky pro mne znamená něco jako "trendy" a pro architekturu současnosti i pro domy od K+P myslím důležitý fenomén. Neříkám tím, že dobrý nebo špatný.
...Dobrá...tak tedy trochu funkcionalismu, pane Štěpáne...
| 05.02.06 08:40
Když už jsme tu tak sami mezi sebou, jeden zastánce moderní architektury vedle druhého, tak si dovolím malý "návrat ke kořenům" moderny...
- Co Vám, prosím, připadne na dvoupatrovém parteru "omletého"? Skrývá to snad v sobě něco nepraktického nebo dokonce přímo funkčně závadného, že je zapotřebí to měnit? A týká se výtka "omletosti" kupříkladu také plochých střech, které nás už asi 100 let ve stavitelství "omletě" provázejí?
- Skutečnost, že se do pasáže "dá docela jednoduše a bez zábran i vejít" bych snad považoval za přirozený požadavek na jakýkoliv dům - kupříkladu též na historizující velkoměstský palác z 19. století. V této souvislosti mě napadá, jestli to snad není z toho důvodu také příliš "omleté". Co třeba zbudovat u vstupu nějakou neotřelou překážku?
- Byla funkce barokního a renesančního paláce opravdu podobná funkci polyfunkčního městského domu z počátku 21. století?
Nevím, nevím.
Mám takový dojem, že ta vizualizace ze soutěžního návrhu mi tam padne lépe. Asi by se to dalo obejít bez té "věžovité střešní nástavby, organicky změkčené válcem" a pak by to bylo možná podobné Baťovi na Václaváku z roku 1928, ale bylo by to lepší než teď.
Rozdíl je nejen ve fasádě, která si v návrhu nehraje s vertikálními hranoly a neruší tím horizontální řady oken na ostatních domech, ale i ve výšce hlavní hmoty, která v návrhu je (dle mého zdání) o něco menší a vytváří tak (když vynecháme ty střešní prvky) "střešní schody", které by společně s "odlehčeným" posledním patrem (např. mírně zalezlém v hloubce - promiňte mi tu formulaci) změkčili celou hmotu domu.
A ani volba materiálů na fasádě se mi nezdá nejlepší - ta zelená...
O tomhle domě se mluví a mluvit bude dlouho,což je dobře. Fasáda je jen jedna ze součastí domu a domů. Rozhodně to není městotvorný prvek náměstí číslo 1. a je škoda že pro většinu místních pisálků je to to jediné téma které na domě řeší. Kolik z vás ten dům skutečně prošlo a pokusilo se jej nasát v rámci náměstí a centra?co takový dům Rozkvět co stojí hned naproti, za ten bych se styděl ale Omega ode mne dostava 4 z 5 hvězdiček. A když jsme u toho,moderních městských domů podobného střihu stoji v Berlíně několik desítek a fungují úplně v pohodě.
Docela me prekvapil tento clanek. Ja sem dost kriticky na to co se v cechach stavi. Me se ta stavba dost libi! Mozna kdyby nakonec postavili tu vez ktera v planech byla tak by se mi to tolik nelibilo. Ale musim rict ze se to do pohledu z tech fotek zapada vyborne jednak vyskove a i barevne. Myslim ze se tam ta budova senzacne hodi. A vite co? Dovoluji si to porovnat z tancicim domem nebo palacem euro v Praze. Pockejte dva tri roky a vetsine tech kritiku se to bude libit. Zvyknou si na to. Ted se jim nelibi ze ta budova vynika. A proc by ne? Tato stavba bude delat brnu dobrou povest ze nestoji jen v minulosti ale jde s dobou. No uvidime.
Ale myslim ze takovehle negativni clanky snad byt nemusi. Nepsal ho nahodou autor vitezneho projektu, ktery jak jsem cetl i kdyz soutez vyhral developer nepostavil? No nevim. Ale reknu vam, ze radsi tam uvidim takovouhle barevnou stavbu, nez sklenenou vykladni skrin a nebo sedivou stavbu bez barvy a duchu. Jen tak dal brno!
Prostě mě to připomíná 70. léta 20. století, takovou tu akcičku Z, hlavně ten příšerný zelený skol a motiv čtvercového rastru. Kolega Wazbicz má pravdu, je to fakt už trochu mimo mísu a dneska se architektura posunula trochu jinam. Kvalitu stavby však v průběhu doby prověří čas, nám se stavba může líbit nebo nelíbit. Ale je smutný, že stavba vůbec nenavazuje na okolní zástavbu, hmota je naddimenzovaná, aspoň že se drží uliční čára. Myslím, že v MPZ je to docela nevhodný prvek, který si svým architektonickým ztvárněním uzurpuje dominantní polohu na náměstí a tak by tomu němělo být. Jsou tady totiž ještě pojmy jako respekt před zástavbou z minulosti a otázka míry. Navíc je docela absurdní, že taková stavba stojí hned vedle ovčáckého psa moderní architektury, Národního památkového ústavu.
Osobita, provokativne jednoducha, nic nekopirujici a sebevedoma budova. Vzbuzuje rozpaky i nadseni a bude hodne dlouho trvat, nez ji Brnane prijmou za svou. Ale stane se tak. Samozrejme az po mnoha vice ci mene emotivnich diskuzich. A to je dobre. Kvalitni architektura ma nutit lidi premyslet, debatovat, treba se i hadat...vse, jenom ne byt lezerni a lhostejny. Pro me je ten barak predevsim sexy. Sice asi trikrat vice v noci nez ve dne, ale to uz tak v zivote byva a obvykle se tomu nikdo nedivi, tak proc ted? Architekturu tvori lide a pro lidi. Nebudme prekvapeni, ze ma v sobe cosi z lidskych vrtochu. Naopak, budme za to radi!
Kdo to nekdy zazil vi, ze se to tezko popisuje slovy, je to spis pocit. A ty jsou zcela individulani. Provokace,vystrednost-dela si autor srandu,mysli to vazne?pritom zdanliva jednoduchost vzbuzujici rychle soudy,kostka,tu prece zname,zadne kouzlo,zadna tajemstvi,nic co pusobi slozite a tim hned kvalitne,nebo je to naopak?prvotni jasnost se meni v nejistotu, hledani smyslu...za tim prece neco musi byt,to nemuze byt jen tak,urcite neco ukryva,nerekla vse,ackoli se to muze zdat...touha ji poznat, vstoupit,tak jak to teda je?hrava fasada,rozhazene obdelniky, mezi nimi se vlni smerem vzhuru jakoby zakrivene linie...plocha ruzne protkana velkymi, malymi, svetlymy, tmavymi prvky, treba oka na puncose...co ja vim,pocity prichazeji,meni se,jsou zde hned nove...to vse muze v urcitym momentu najednou pusobyt sexy, u omegy to tak bylo... poprve jsem ji videl vecer, vsude plno lidi,jen tak prolitnout...pak po nekolika hodinach v noci,blizilo se uz rano, skoro ani noha...krasne osvetlena, elegantni, jakoby si hraje s celym prostorem, prijemna...moc, vubec cela atmosfera byla fajn, ano, velky vliv kontextu prostredi, svetel, probehnuvsiho vecera, vuni...ale proc ne?neni to muzejni exponat schovany projistotu nenapadne nekde v koute,ale soucast zivota, alespon meho, v te chvili .... tot,muj dojem,nikomu ho nevnucuji...
Neviděl jsem to v reálu. Z fotek to vypadá udělaný s nadhledem, adekvátně. Subjektivně a podle fotky: je to dál než knihovna, ne?
ADEKVÁTNOST , SAMOZŘEJMOST - je skutečně to první co mne napadne.
Nerozumím kritikám, vlastně ani délce diskuse: považuju Omegu za úplně NORMÁLNÍ dům, přirozeně patřící městu.
(Je možný, že to bude stárnout do oškliva: bílý sklo a černá ocel...fakt jsem to neviděl, takže se případně omlouvám)
Konec architektů v čechách...
| 02.03.06 02:09
To že je to skleník uvnitř, s tím se počítá. Je mě ale divné, že všichni ti památkáři souhlasily s tímto skleněným hnojníkem, kterej se vizuálně hodí sice do Tokia, ale ne do historického centra moravské metropole. Nechápu proč potom nutí požít stavebníky stejný druh oken a detailů pokud se něco opravuje. Jestliže má být vidět vše co je moderní, tak si chci postavit v centru dům například z umakartových prken. Jsem zvědavý jestli na to dostanu povolení. Nechci ale jen kritizovat. Myslím, že až se tenhle barák trochu zapráší, tak bude mít alespoň barvu okolních domů, když už ne tvar... Jen nechápu, že musel autor této geometrické stavby studovat na architekta. Čtverečky se učí rýsovat děti snad ve třetí třídě...
Já jsem si dům dobře prohlížel a čtverečky jsem nenašel. Spíš obdélníky a taky nějaké kolečka uvnitř... No, to ale není vůbec důležité. Má tento dům nějaký koncept? Já ho asi nepochopil. Byty svou kvalitou neodpovídají prestiži místa a podle mě nevyužívají možnosti parcely. Nehledají ani klid dvora ani exkluzivitu náměstí (přitom by byty mohly disponovat obojím). Vtip na fasádě jsem taky nepochytil. Ano, skládá se ze dvou typů oken a ze tří typů skleněných tabulí, ale takový koncept přece nestačí! Pasáž jako spojka mezi náměstím Svobody a Alfa pasáží ale jistě fungovat bude, díky alepoň za ni. Musím ještě autory pochválit za precizní detaily v interiéru, které mě vždy trochu uklidní. Suma sumárum. Je škoda, že na exkluzivním místě vznikl zcela průměrný dům. (Rozkvět02-nebo co?) Díky za prostor. OB P.S.: Např. Robot ve Zlíně na hlavním náměstí je jednoduchá čistá stavba, naprostá pecka! A navíc ten koncept -ROBOT!
Architektura je z velké část o vědomých a podvědomých asociacích. Lidský mozek ani jinak nefunguje. Tohle mi připomíná dvě věci: 1)bolševický obchoďák 2) krabice ve skladu.
Z obojího se mi zvedá žaludek
Nikdo z Vás se ani nezamyslel nad jiným než funkčním nebo estickým benifitem, který Kuba&Pilař možná nepřímo způsobili? V podstatě snad jako jediní reálně přispěli k všeobecné diskuzi o současné architektuře kupodivu i mezi lackou veřejností. Kde se v nás bere neustálá energie kritizovat jak v pozitivním či negativním slova smyslu práce lidí, kteří fakt MAKAJÍ, nejlépe mezi svými kolegy a spolužáky. Není lepčí než hodnotit, zda je dům, obraz, nebo film O.K. , zkusit vydobýt si pozici takovou, abych mohl dokázat že to jde dělat jinak a lépe? Stejně pak zjistíme, že modrá pozlacená váza našich babiček je taky pěkná. Líbí se totiž načí babičce a já nemám právo ani pravdu tvrdit to, že není. DĚKUJI AUTORŮM A GRATUJI JIM, ŽE PLNÍ STRÁNKY DOLCE VITY, my zatím nemůžem. Makejte dál !!! Nebo si pojte s náma povídat, prosím !!!
PS: Omlouvám se sousedovi! Auto parkovat umím, ale teď mi to trošku ujelo, stál jste blbě! Trošku jsem Vám to spravil.
přidávám se ke všeobecnému kamenování a prohlašuji: je to špatné, přestože.... odborných důvodů, proč je tak očekávaná stavba nepovedená tu už bylo uvedeno dost, našli se i pozitivní důvody. já bych jen dodal, že oceňuji fakt, že celá stavba je provedená v jednom stylovém a nelaciném duchu. to u většiny těchto staveb postrádám, typické je zvenčí skoroavantgarda uvnitř naprostákomerce. otázkou je, zda je ještě v brně kontextuálnost architektury něčím nutným a žádoucím. brno je totiž tak prošpikované funkcionalismem (byť často kontexuálním) a zdevastované komunistickými a komerčními novostavbami, že je asi lepší na nějakou kontextuálnost rezignovat. když člověk vidí soutěžní návrh a realizaci, tak asi pochopí, že výsledná stavba podle soutežního návrhu by byla slušná, kontextuálnější, ale nijak zvlášť nápaditá a novátorská. autoři zatoužili po originalitě a zapomněli, že nestaví na zelené louce. jako novostavba v nové obchodní čtvrti nebo volná stavba by to bylo fajn. zarážející je sousedství památkového ústavu. teď už zřejmě památková péče v brně ztratila všechen respekt a důstojnost, co měla. z památkového hlediska je to totiž jasná prohra. co se týká použitého členění fasády: zřejmě to mělo být naopak, kdyby nyní plné plochy byly prosklené a ty škvíry byly naopak plné, tak by to bylo únosnější pro všechny strany. takhle bych to už raději nechal zarůst břečťanem...)
no, asi je to z určitého hlediska směšné, ale možná by nebylo od věci provést srovnání s olomouckým PRIOREM. myslím, že tyto stavby se k sobě výtečně hodí už způsobem práce s fasádou. obě usilovaly o originální moderní výraz a obě v kontextu památkové rezervace selhaly. jinak bych rád dodal, že knihovna FF MU se mi velice líbí.
svědčí o tom řada kauz jako Špalíček (demolice velmi cenného bloku historických domů a novostavba bezduchého molocha) nebo dům pánů z Lipé, kdy byla zahozena možnost důstojně obnovit celkem zachovalý renesanční palác. Ale to jsem se nechal unést žalem, aniž bych něco podnětného přinesl do této diskuse...
Abych se tedy nepříliš originálně přidal, palác Omega se mi také nelíbí; ztotožňuji se s předpředchozím komentářem.
Rád bych připojil několik názorů - postřehů. fasáda toho domu je pro mne skutečně kulisou, představenou před nosnou složku stavby, čímž odráží základní vlastnost technologického provedení stavby. Je to reliéf, který tam prostě visí a nejde ani za roh, což podle mne ubírá plastičnosti stavby. Myslím, že měřítko skladebných prvků - obdélníků - je provokativní svou velikostí a nevím, nemohlo - li by to vypadat lépe při menších rozměrech. Provokuje mne také svou výškou - myslím, že měla být o něco nižší, trochu uzurpuje sousedící detaily paláce "u mamlasů". fasáda je těžkopádná, možná ale taková měla být. Proti ní je někdejší Moravská Banka, byť větší, velmi jemná, subtilní, kteroužto vlastnost omega nemá. Nápis na stavbě je strašný a typograficky opravdu nezvládnutý.
Nemyslím, že fasáda evokovala "boletické stěny" , ačkoliv jsem obdivovatelem architektury regionálních kulturních domů a staveb OVKSČ, tato asociace mi nepřišla zřejmá. Je tu větší ušlechtilost.
Připojil bych se k pozitivním hodnocením interieru, opravdu zajímavě působící žlutě natřená stěna v atriu a kvalitní provedení detailů i výběr materiálů, přirozeně degradován náplní prostředí, smradem drogerie a pseudostylovým, minimalistickým nábytkem v kavárně, který pochází z IKEA, to je ubohé na takto exponovaném místě. Je to obchodňák a si nelze zabránit polepům a projevům nízké reklamní kultury.
Nesrovnával bych ho z provedením i koncepčně hrubě nedodělaným Rozkvětem, který utrpěl řemeslem třetí kategorie, zato interier kavárny je tam myslím lepší.
Vztahů k brněnskému funkcionalismu je tam myslím víc, takže přece kontext.
Mně se ten dům zdá opravdu naprosto přiměřený (náplni, místu, okolnostem stavby). Nezapomínejte, že je to jen obchoďák, žádná knihovna. Připomínky k fasádě, zejména její barvě, se mi zdají trochu povrchní (doslova), je to jen plášť zvenku přichycený na dům a na nic jiného si nehraje, s vnitřním skeletem nemá společného nic víc, než dělení na patra, v tom je fasáda absolutně peravdivá. Navíc má pěkný detail. Skla se stejně za čas vymění, tomu nikdo neujde (viz rozkvět a dokonce i banka). Koncepce, proporce a vůbec kvalita prostorů je přece mnohem důležitější stejně jako materiály v interiéru, které se hned tak měnit nebudou. A v tom je Omega absolutně mimo veškeré srovnání s čímkoli, co se v Brně pro komerční účely v posledních letech postavilo. Co je opravdu děsné, je úroveň grafiky reklam, za to architekti nemůžou, otřesný nápis na střeše si ale opravdu pohlídat měli. Co se bytů týče, myslím, že je asi investor moc nechtěl, je to jen taková oběť "mutifunkčnosti" objektu.
princíp ementálu sa v poslednej dobe strasne rozmohol. Nie kazdý dokáze zvládnut rozhodenie otvorov - vystihnut ten rozpal... Na tejto fasade sa to evidentne podarilo, ta fasada sa javí byt pekná.... ale stale sa nemozem zbavit dojmu, ze takuto fasadu navrhne architekt, ktorý tolko kombinoval a tolko premýslal, az nakoniec zvolil najlahsiu cestu - emental. Tak módny prístup! - ano je to odraz doby, ale bude aktualny aj po 50 rokoch, tak ako to býva v ceskom/ceskoslovenskom/ funkcionalizme zvykom?
Z mého pohledu nemohu hodnotit, jestli se mi libí nebo nelíbí. Několik let po každý pracovní den trávím ve vyjímečné Alfa pasáži, která by si zcela určitě zasloužila stejnou pozornost veřejnosti. Zminuji to také proto, že dlouhá léta jsem procházel kolem tlející jámy a pohled do světlíku připomínal období poválečné obnovy. Postavit zde dům bylo třeba. Dům který splní požadavky na městský prostor a služby . Denně jím projde mnohem více lidí než nádhernym Kleinovým palacem, oškubanou Alfa pasaží či naprosto nefunkční pasáží Rozkvět. Pro mne je to stavba, která třeba přivede majitele historických pasáží v Brně k zamyšlení nad jejich zašlým leskem a zchátralostí. A jednoho dne se dočkám toho, že přes průměrný dům na náměstí projdu do stejně čisté pasáže plné kvalitních obchodů a služeb, která se už naplno bude chlubit tím čím byla v době svého vzniku.
Omega
| 03.02.07 04:00
Je to Hnus.Být památkářem,tak to zbořím a nechal tam postavit něco decentnějšího co se hodí mezy 2.historické domy než je tady ta zrudnost.
K decentnim pamatkarum snad jen toliko muj nazor. Co to je to historicka stavba??? Je to stara stavba, rekneme starsi 70 let. Co bude za 70 let historicka stavba??? Bude to dnesni stavba. kdyby dnesni stavba byla v historickem duchu dnesni doby, jaka bude za 70 let??? Bude prehistoricka, protoze historicka je uz dnes. Kam pak pujde veskery vyvoj a pokrok??? To si radsi ani neprejte vedet. Architektura ma byt odrazem spolecnosti, budeme-li stavet domy podle starych domu, budeme delat odraz stare spolecnosti. Cely problem vidim v tom, ze se vsechno zrychluje. kdysi se jelo tri stoleti v jednom relativne prisne unifikovanem slohu a nikdo nereptal proti nicemu modernimu, protoze prerod od "stareho" k "modernimu" trval nekolik desetileti. Dnes se vse zrychluje a zrychluje se i prerod "historicke"/ "moderni". Ma-li byt dnesni architektura opravdu dnesni, je treba se smirit s tim ze v kontextu s "historickymi" budovami to bude vzdy vic a vic skripat..... ale je to spatne????? Nerikam ze by se historicke domy mely borit, ale kazda doba by do tvare mesta mela otisknout svou stopu...svou aktualni stopu.
Pane anonyme, 1. naučte se správně česky. 2. "Hodí mezi historické domy..." Si snad děláte srandu, ne? Tak si tady uplácáme decentní náměstíčko, kterým všichni proběhnou, aniž by zvedli hlavu (kolikrát po cestě náměstím zkoumáte Omegu a kolikrát historické domy???) a vlastně první zajímavá věc, kvůli které zvedneme oči od země bude výprodej kaprů???
Omega je vpohodě. Samozřejmě vizualizace vypadala (ostatně jako vždy) mnohem lépe. A myslím si,že je škoda,že přes den ztratí velkou část svého nočního kouzla. Rozhodně si však myslím, že na náměstí patří...
Mě vytáčí dlažba a hlavně "nádrž" s izolepou přilepeným papírem: Pozor klouže...
Myslím, že daleko větší průšvih je rekonstrukce náměstí, Omega není nijak strhující, ale zaplaťpánbůh, že nevznikl další Špalíček Čekal jsem od autorů mnohem více a myslím, že architektura minulé éry vytvořila daleko suverenější díla, než doba dnešní kde investoři skazí co sedá.
Je to tak, nedavno jsem byl v Brne a rekunstruovane namesti je jedna velka nuda. Nova fasada sice trosku tento prostor ozivuje, ale chybi cosi co by zutulnilo tento prostor...nejake mensi meritko, napr absenci zelene v tomto prostoru nechapu...myslim, ze by to prospelo... Co se tyce fasady jako takove, mohou byt brnaci radi, ze u nich nevyrostl obch dum jako ten v liberci, kde pri navsteve interieru se pres vsechna skla a zrcadla na eskalatorech ani neorientujete a lacine zvlneni fasady mi pripada jako reklama na tamejsi nedaleke centrum babylon....
Měl jsem tu příležitost být uvnitř, a to v traktu s kancelářemi. Nefungující domovní zvonek, pukající zdi a další známky "novodobé" kvality staveb vědčí o všem. Stavění ve stylu podobného technologického shitu se stává zřejmě normou, a investora zřejmě ponechává zcela v klidu ?! (nehodnotím teď architektonickou stránku věci).
nelíbivé, neůtulné, nepraktické, ale lepší než vlnitej plech
To že se stavba na náměstí nehodí pozná i malé dítě. Připomíná mi to novodobé "znásilnění špalíčku"...
... vevnitř je to jako v pitevně (pokud nemáte ten dojem, pak jste ještě nebyli na záchodě) - hlavní "sál" je jak sklobetonový bunkr z kterého dýchá chlad nedořešený pohled na strop a ten lustr... heh výsledek nějaké výkendové kalby?...
no a nepraktické ? - no on by šel udělat interiér pasáže daleko zajímavěji než jako geometricky rovná chodba končící prudkými schody a uzoučkými dveřmi na fotobuňku. Jak trapné je potom označení pasáž, když se do ní a z ní leze z Alfa pasáže "po jednom" a na obou stranách dveří se občas kupí hloučky čekajících a navzájem se pouštících lidí. Ještě že ze předu se vchodem i 2 lidi vyhnou.
No ale mohlo to být horší. Mohl tam být ten vlnitej plech dál, nebo tam mohlo být něco horšího, ale rozhodně tam nemohlo stát to, co by se líbilo všem. Jen se teď na to budou všichni koukat, a časem začnou pomlouvat jiné věci...
Překvapuje mne oživení tématu po takové době, tak se také svěřím.
Palác Omega v kontextu té dokončené tvrdé dlažby a legračních kašen s výše popsaným varováním před držkopádem jsem procházela skrz nový palác poprvé až letos.
Po určitém rezignovaném uspokojení nad tím, že aspoň nevznikla "hokejka nad skleněnou fasádou" do náměstí, jak bylo také ve hře, úplně mne omráčilo, jak si Brňáci -hrdí na funkcionalismus- nechali pokazit tu báječnou Fuchsovu krásnou Alfu!!
Ta trapná skulina v koutě monumentální haly, no fuj!!! Chudák arch. Fuchs.
Toto diskuse zatím nijak nekomentovala... Příště si dám určitě pozor na trasu - po vnitřím zákazu průchodů Brnem kolem Špalíčku přibyla tato paráda. Taková, ač skrytá překvapení bez varování nejsou zdravá...
...nové domy..Humanic.... Rozkvět... "palác Omega"... žádná nová velká myšlenka, jen jiná forma téhož... podbízivá hra světel... čím více se opakuje, tím je fádnější... snad už další nepřijde. Palác Omega je spíše obalenou tržnicí v centu provinčního města bez vnitřní myšlenky... fasáda je trendovým kabátcem... vstup do obytné části je jako do technického provozu, který chci zakrýt... nebo do zázemí krematoria... provoz a zvoucí a vtahující prostor přízemí chybí... normální chodbový systém s nepřehlednou komunikací mezi podlažími. Fasádu lze zakrátko vymenit, stavební podstata s nevýrazným řešením zústává. Trošku málo, ale odpovídá to situaci architektonických "soutěží" v "Moravské metropoli"
Přesto děkuji, mohlo to být i jiné, možná i jako šibenice...
Ale co s tím Brnem?
Laďo promiň
obyčejná chodbová tržnice na cenném pozemku, spíše "neozdoba" Brna. Nenese žádný nápad, kromě fasády, (zčásti je plechová, jak vrata ke kremačnímu zázemí... a už je poškozená). Fasádu lze změnit, podstatu těžko...
konečně něco moderního... snad se i brno posune někam dál... ve všem se jde dopředu..v modě, kosmetice, design aut.., jen někteří zatvrzelí brňáci by jen opravovali staré památky - nic proti nim - a nedali šanci městu jít dál !!! palác svým způsobem "kontrastuje" s okolím a tak to má být !
Palác OMEGA zahýbala skutečně i se mnou. Trvalo mi několík měsíců než jsem si na stavbu zvykl. Proto se mi nabízí otázka. Proč bylo rozhodnutí, jak vysvětluje autor článku, implantovat abstrakční stavbu" mezi kompaktně vystupující náměstí? Domníval jsme se, že Brno je historické město a nebude se přetvářet postupně s chátráním památek na Las Vegas.
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
...Tenhle barák byl vlastně z výtvarného hlediska zastaralý už v době kolaudace (7:- /)
Neaktuální estetika odjinud, která dosáhla estetického rozbití hlavního brněnského náměstí mi k těmto autorům nějak nesedí.... že by výsledek kompromisů s investorem nebo městem? Proč?
PS: Myslím, že by bylo zajímavé připomenout historii této soutěže; tak tedy podle paměti (omlouvám se za případné bludy): byla vypsaná soutěž, ve které zvítězili autoři dnešní stavby, město však chtělo stavět stavbu jinou, což vedlo k žalobě. Kuba-Pilař zřejmě vyhráli, stavbu realizovali oni, ovšem ve zcela jiné podobě, než navrhovali v soutěži... (pozn.: nepřipomíná realizace tak trochu návrh, který se v soutěži umístil na druhém nebo třetím místě?)
taky by mě zajímaly ty byty ve vyšších patrech....... mít byt 1 + kk. 70 m ctverecnych s jednou neoteviratelnou strilnou mi prijde ponekud zvlastni.(takowej tam je... podle nabidek RK)
My tu přece nehodnotíme to, že si investor postavil blbej barák, ale to, že ho postavili jedni z nejprestižnějších brněnských architektů na prakticky nejprestižnější parcele v Brně...
(a ještě si za ním podle rozhovoru 100% stojí)
Vřelé díky!
Nemám s tím barákem žádnej problém. J.
P.S.: fotky jsou příšerný a zavádějící
Přiznávám, že Ester Havlová nebo Hisao Suzuki by Omegu nafotili jinak.
Je pravda, že mohlo vzniknout něco lepšího (což bych od autorů i čekal), ale taky mohlo vzniknout něco mnohem horšího, že
Je to takový standard, který mě sice ani nijak nenadchl, ale ani neurazil...a na ten Svoboďák se to docela i hodí.
Takhle to zaplaťpánbůh připomíná jenom Sportturist na pražské Národní třídě - ten, co stál donedávna proti obchodnímu domu Tesco. Naštěstí už ho zbourali... (7:- P) (7;- ))
PS:a omega se mě stejně docela zamlouvá...
http://www.arcaid.captureweb.co.uk/ImageDetail.asp?Barcode=1 0790-60-1
...ale není to blbý!
Naproti tomu brněnská Omega není architektura odvážná - jen nezvládnutá (7:- /)
http://www.arcaid.captureweb.co.uk/Architects/Architect-List .asp
Tady zadejte jméno architekta: Alsop a nebo Cook...a vypadna řada fotografií jejich staveb.
- hezky čistá dispozice
- atraktivní převýšený prostor atria
- vizuální propojení s nádvořím sousedního domu
- vtipné průhledy do podzemí
- celek nepůsobí kýčovitě
...Zkuste někdo z opačného názorového pólu podobnou hru! (7:- ))
Přiznávám celkem ochotně, že mě se těch pět důvodů "proč ANO" hledalo naopak docela dobře. On je totiž ten dům vlastně převážně dost dobrý. Jen je to taková popelka, jejíž krása není pod těmi "hadry" vidět.
V Praze je ke spatření něco dost podobného a dokonce ve srovnatelně exponované poloze. Mám na mysli obchodní a bytový dům od Drechslera a Vrbaty na Václaváku nahoře "u koně". Zevně je podle mého mínění tak odpudivý, že jsem pak málem nedokázal uvěřit tomu, jak elegantně vytříbený interiér ta stavba má: noblesní materiály, "trendy" řemeslné detaily, velmi dobrá dispozice na obtížné parcele...
Ale s tím vnějším kabátem jsem se nedokázal smířit dodnes (7:- /)
Ten dům má prostě skvělé měřítko.
ale možná pochopím, když přiblížíte vaše řešení, cituji: "ja osobne, bych treba odclonil ten silny patern nejakou predsazenou bublinou nebo kapsou jakou maji v pudorysne na te spodni strane , treba"...
Když se podíváte na vedlejší dům "U mamlasů", na jeho modul fasády, hloubku průčelí a základní modulovou buňku jste hned u proporcí a struktury fasády Omegy. Tím jsem myslel onen intimní vztah.
Fotogenicky pro mne znamená něco jako "trendy" a pro architekturu současnosti i pro domy od K+P myslím důležitý fenomén. Neříkám tím, že dobrý nebo špatný.
- Co Vám, prosím, připadne na dvoupatrovém parteru "omletého"? Skrývá to snad v sobě něco nepraktického nebo dokonce přímo funkčně závadného, že je zapotřebí to měnit? A týká se výtka "omletosti" kupříkladu také plochých střech, které nás už asi 100 let ve stavitelství "omletě" provázejí?
- Skutečnost, že se do pasáže "dá docela jednoduše a bez zábran i vejít" bych snad považoval za přirozený požadavek na jakýkoliv dům - kupříkladu též na historizující velkoměstský palác z 19. století. V této souvislosti mě napadá, jestli to snad není z toho důvodu také příliš "omleté". Co třeba zbudovat u vstupu nějakou neotřelou překážku?
- Byla funkce barokního a renesančního paláce opravdu podobná funkci polyfunkčního městského domu z počátku 21. století?
(7;- ))
Mám takový dojem, že ta vizualizace ze soutěžního návrhu mi tam padne lépe. Asi by se to dalo obejít bez té "věžovité střešní nástavby, organicky změkčené válcem" a pak by to bylo možná podobné Baťovi na Václaváku z roku 1928, ale bylo by to lepší než teď.
Rozdíl je nejen ve fasádě, která si v návrhu nehraje s vertikálními hranoly a neruší tím horizontální řady oken na ostatních domech, ale i ve výšce hlavní hmoty, která v návrhu je (dle mého zdání) o něco menší a vytváří tak (když vynecháme ty střešní prvky) "střešní schody", které by společně s "odlehčeným" posledním patrem (např. mírně zalezlém v hloubce - promiňte mi tu formulaci) změkčili celou hmotu domu.
A ani volba materiálů na fasádě se mi nezdá nejlepší - ta zelená...
To je můj dojem.
Ale myslim ze takovehle negativni clanky snad byt nemusi. Nepsal ho nahodou autor vitezneho projektu, ktery jak jsem cetl i kdyz soutez vyhral developer nepostavil? No nevim. Ale reknu vam, ze radsi tam uvidim takovouhle barevnou stavbu, nez sklenenou vykladni skrin a nebo sedivou stavbu bez barvy a duchu. Jen tak dal brno!
Neviděl jsem to v reálu. Z fotek to vypadá udělaný s nadhledem, adekvátně. Subjektivně a podle fotky: je to dál než knihovna, ne?
ADEKVÁTNOST , SAMOZŘEJMOST - je skutečně to první co mne napadne.
Nerozumím kritikám, vlastně ani délce diskuse: považuju Omegu za úplně NORMÁLNÍ dům, přirozeně patřící městu.
(Je možný, že to bude stárnout do oškliva: bílý sklo a černá ocel...fakt jsem to neviděl, takže se případně omlouvám)
Z obojího se mi zvedá žaludek
PS: Omlouvám se sousedovi! Auto parkovat umím, ale teď mi to trošku ujelo, stál jste blbě! Trošku jsem Vám to spravil.
Abych se tedy nepříliš originálně přidal, palác Omega se mi také nelíbí; ztotožňuji se s předpředchozím komentářem.
Nemyslím, že fasáda evokovala "boletické stěny" , ačkoliv jsem obdivovatelem architektury regionálních kulturních domů a staveb OVKSČ, tato asociace mi nepřišla zřejmá. Je tu větší ušlechtilost.
Připojil bych se k pozitivním hodnocením interieru, opravdu zajímavě působící žlutě natřená stěna v atriu a kvalitní provedení detailů i výběr materiálů, přirozeně degradován náplní prostředí, smradem drogerie a pseudostylovým, minimalistickým nábytkem v kavárně, který pochází z IKEA, to je ubohé na takto exponovaném místě. Je to obchodňák a si nelze zabránit polepům a projevům nízké reklamní kultury.
Nesrovnával bych ho z provedením i koncepčně hrubě nedodělaným Rozkvětem, který utrpěl řemeslem třetí kategorie, zato interier kavárny je tam myslím lepší.
Vztahů k brněnskému funkcionalismu je tam myslím víc, takže přece kontext.
Omega je vpohodě. Samozřejmě vizualizace vypadala (ostatně jako vždy) mnohem lépe. A myslím si,že je škoda,že přes den ztratí velkou část svého nočního kouzla. Rozhodně si však myslím, že na náměstí patří...
Mě vytáčí dlažba a hlavně "nádrž" s izolepou přilepeným papírem: Pozor klouže...
... vevnitř je to jako v pitevně (pokud nemáte ten dojem, pak jste ještě nebyli na záchodě) - hlavní "sál" je jak sklobetonový bunkr z kterého dýchá chlad nedořešený pohled na strop a ten lustr... heh výsledek nějaké výkendové kalby?...
no a nepraktické ? - no on by šel udělat interiér pasáže daleko zajímavěji než jako geometricky rovná chodba končící prudkými schody a uzoučkými dveřmi na fotobuňku. Jak trapné je potom označení pasáž, když se do ní a z ní leze z Alfa pasáže "po jednom" a na obou stranách dveří se občas kupí hloučky čekajících a navzájem se pouštících lidí. Ještě že ze předu se vchodem i 2 lidi vyhnou.
No ale mohlo to být horší. Mohl tam být ten vlnitej plech dál, nebo tam mohlo být něco horšího, ale rozhodně tam nemohlo stát to, co by se líbilo všem. Jen se teď na to budou všichni koukat, a časem začnou pomlouvat jiné věci...
Palác Omega v kontextu té dokončené tvrdé dlažby a legračních kašen s výše popsaným varováním před držkopádem jsem procházela skrz nový palác poprvé až letos.
Po určitém rezignovaném uspokojení nad tím, že aspoň nevznikla "hokejka nad skleněnou fasádou" do náměstí, jak bylo také ve hře, úplně mne omráčilo, jak si Brňáci -hrdí na funkcionalismus- nechali pokazit tu báječnou Fuchsovu krásnou Alfu!!
Ta trapná skulina v koutě monumentální haly, no fuj!!! Chudák arch. Fuchs.
Toto diskuse zatím nijak nekomentovala... Příště si dám určitě pozor na trasu - po vnitřím zákazu průchodů Brnem kolem Špalíčku přibyla tato paráda. Taková, ač skrytá překvapení bez varování nejsou zdravá...
...nové domy..Humanic.... Rozkvět... "palác Omega"... žádná nová velká myšlenka, jen jiná forma téhož... podbízivá hra světel... čím více se opakuje, tím je fádnější... snad už další nepřijde. Palác Omega je spíše obalenou tržnicí v centu provinčního města bez vnitřní myšlenky... fasáda je trendovým kabátcem... vstup do obytné části je jako do technického provozu, který chci zakrýt... nebo do zázemí krematoria... provoz a zvoucí a vtahující prostor přízemí chybí... normální chodbový systém s nepřehlednou komunikací mezi podlažími. Fasádu lze zakrátko vymenit, stavební podstata s nevýrazným řešením zústává. Trošku málo, ale odpovídá to situaci architektonických "soutěží" v "Moravské metropoli"
Přesto děkuji, mohlo to být i jiné, možná i jako šibenice...
Ale co s tím Brnem?
Laďo promiň
vrací se mi pošta z Vaší původní e-mailové adresy (schránky je prý plná). Dejte vědět, kam Vám mohu napsat.
B.F.
Působí tak nějak samozřejmě. Příjemná stavba.