On, ona a ono je souborem tří různých budov pro tři různé prostorové potřeby, které jsou kolážovitě spojeny do jediného objektu. V domě o rozloze 1500 čtverečních stop (140 m²) se nacházejí pracovní prostory pro malíře, keramičku/stříbrotepkyni a skleník. Každý prostor nabízí atmosféru, která se od ostatních radikálně liší. Odlišná atmosféra prostorů odráží nejen jejich příslušné využití, ale také záliby klientů.
On je malíř. Jeho ateliér tvoří bílá krabice. Nejsou zde žádná okna; prostor je osvětlen výlučně shora, čímž nabízí rovnoměrné a nepřímé přirozené světlo a maximalizuje plochu stěn pro malování. Ona je keramička a stříbrotepkyně. Její pracovna má vyhrazené prostory jak pro špinavou, mokrou práci s keramikou, tak i pro jemnou výrobu šperků. Její prostor nabízí velká okna s velkorysým výhledem a dramatickým osvětlením, od tlumeně osvětlených míst až po velmi světlé pracovní plochy. Její ateliér je celý obložený měkkým, namydleným javorem, který si zachovává intenzivní vůni čerstvého dřeva. Ono (oni) tvoří na jaře sazenice a v zimě rostliny - klienti s velmi prostým přáním maxima denního světla a celoročními teplotami nad bodem mrazu. Polykarbonátová skořepina je průsvitná a nabízí zónu téměř venkovního prostoru připojeného ke dalším dvěma pracovnám bez přímých výhledů.
Prostory jsou seskupeny tak, aby tvořily shluk tří přístřešků se sedlovými střechami. V místech, kde se tyto různé přístřešky dotýkají, jsou stěny až do výšky 6'8" (2m) zcela odstraněny. Zbylé segmenty nad nimi fungují jako konstrukční vazníky, které překlenují otvory, takže se stavba zdánlivě volně vznáší nad otevřeným přízemím. Zatímco se On, Ona & Ono jeví jako nezávislé, hmotově odlišné objemy, tak po konstrukční a klimatické stránce jsou na sobě závislé. Skládací posuvné dveře umožňují uživatelům buď rozdělit prostor na tři samostatné místnosti, nebo půdorys zcela otevřít – interiér prochází neustálým prostorovým vymezování.
Rozdílné klimatické podmínky podtrhují dynamický prostorový zážitek a neustálé redefinování prostorů. Každý prostor nabízí jiné klimatické naladění. Vnitřní izolované skládací dveře a vnější otevíratelné otvory lze vyžívat k přizpůsobení klimatických podmínek v prostoru. Na rozdíl od běžných postupů při regulace teploty, které co nejvíce utěsňují vnitřní prostor od okolí a využívají mechanické prvky k vytvoření vnitřního umělého prostředí, které je stejné v létě i v zimě, tak se On, Ona & Ono přizpůsobuje ročním obdobím prostorově a nikoli mechanicky. Tento rozdíl je obdobou plachetnice oproti motorovému člunu.
Zatímco motorový člun dosahuje konstantní rychlosti a směru pomocí stroje, plachetnice dosahuje téhož prostřednictvím důvěrného vztahu mezi počasím, větrem, geometrií plachet a aktivním zapojením námořníka, který neustále mění celkovou geometrii plachetnice/plachet. Za chladných a slunečných zimních dnů se například otevírají skládací příčky, aby sluneční zisky ze skleníku přispívaly k ohřevu celé budovy. V zamračených chladných zimních dnech a za zimních nocí je třeba izolované dělicí stěny zavřít, aby se celkový vytápěný objem zmenšil. V létě se otevře průběžný hřebenový větrací otvor ve skleníku, čímž se skleník promění v solární komín, který během horkých dnů vytváří v celé budově stálý průvan.
Celý dům je postaven z levných materiálů a za pomoci stavebních postupů, které nabízí bohaté prostorové zážitky; vnitřní ateliérový svět vtahuje uživatele a poskytuje jim útočiště před vnějším světem. Vstupní dveře jsou umístěny v zadní části ateliéru, čímž se co nejvíce prodlužuje průchod od stávajícího domu umístěného blíže k ulici a zároveň se zdůrazňuje odlišnost pracovny od obytné funkce předního domu. Trojice pultových střech má velké přesahy, které odvádějí dešťovou vodu daleko od budovy a zavlažují tři zahrady, které současně fungují také jako vizuální clony a ještě více izolují budovu od předního domu.
Davidson Rafailidis