Národní hudební fórum Witolda Lutosławského ve Vratislavi vzešlo z mezinárodní architektonické soutěže uspořádané v roce 2005. Porota, které předsedal nizozemský architekt
Erick van Egeraat, vybrala projekt varšavského architekta Stefana Kuryłowicze, který se při navrhování nechal inspirovat hudebním nástrojem: vnější tvar a obklad fasády imitující dřevo má připomínat tělo strunného nástroje. Foyer obložené černobílým Corianem pak má připomínat klaviaturu klavíru. Soubor čtyř koncertních sálů se nachází na místě bývalého městského opevnění na náměstí Svobody (plac Wolności), bývalém Královském fóru. V budově se vedle hlavního sálu s kapacitou 1804 míst nachází další tři menší sály pro 250 až 450 posluchačů. Všechny koncertní sály jsou akusticky izolovány od zbytku budovy a především od zdrojů vnějšího hluku a vibrací. Akustickým požadavkům podléhají také všechna zařízení, jako je například přívodní klimatizační systém instalovaný pod každým sedadlem. Nakonec bylo v sálech dosaženo nejnižší možné hladiny hluku s kritériem N1. Dále se pak v objektu nachází nahrávací studio, zkušebny, konferenční prostory, výstavní sály, restaurace, obchod, přechodné ubytování a kanceláře. Hlavní budova má užitnou plochu 35 300 m² a objem 257 000 m³ (6 nadzemních a 3 podzemní podlaží). Na náměstí před koncertní budovou se konají venkovní kulturní akce. Pod náměstím je situováno třípodlažní podzemní parkoviště pro přibližně 700 vozidel.
Akustické řešení navrhla a realizovala newyorská společnost Artec Consultants Inc. Boční i stropní panely v sále lze individuálně nastavit, upravit tak délku doznívání zvuku a vyhovět libovolnému repertoáru. Největší chloubou hlavního sálu jsou varhany se 4700 píšťalami (od několika milimetrů až přes 10 metrů). Varhany realizovala v letech 2017-20 firma Orgelbau Klais z německého Bonnu.