Přiznám se bez mučení, že Mirallese jsem nikdy moc nemusel. Mám s ním stejný problém jako s Bárou Škorpilovou. Jejich díla jsou si v jednom podstatném aspektu podobná. Nespojuje je formální stránka, ale jakási přebujelost. Každý z použitých prvků je sám o sobě skvělý, ale pokud se použijí všechny dohromady na jednom místě, začně z toho člověka bolet hlava. Myslím, že je dobré si zvolit jeden hlavní motiv a ten s citem ověšet řadou dalších, méně výrazných. Bohužel oba jmenovaní mají hlavních motivů ve většině realizací tak 10. Pokud se vrátím do Barcelony, je paradoxem, že nejlepší realizace EMBT vznikají až po velmi předčasné smrti Mirallese péčí jeho profesní i životní partnerky. Zvlněná střecha tržnice je krásně vidět od katedrály, určitě jí ale ocení hlavně obyvatelé vyšších pater okolních domů. Vše je báječně vymyšlené a působí v daném místě a v daných souvislostech opravdu dobře. Snad ještě lepší jsou ale sousedící bytové domy taktéž od EMBT. Podle mého mínění nejlepší Mirallesova realizace a jedna z nejpůsobivějších staveb poslední doby. Nedaleko je navíc dokončován skvělý Mirallesův mrakodrap. Má ta Barcelona ale štěstí...
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.