Objekt smuteční síně ve Starém Bohumíně byl postavený v první polovině osmdesátých let minulého století v akci "Z". Tedy "dobrovolně povinnými" neplacenými brigádnickými hodinami, kdy odborné stavební práce byly často prováděny odborníky ze zcela jiných oborů a k tomu v osmdesátých letech již bez budovatelského nadšení.
Už litinová pamětní deska informující o předání obyvatelům k užívání osazená na šikmo dávala tušit, že při přestavbě interiéru si budeme s Michalem Ambrožem notovat "ať tak a nebo tak, všechno je naopak".
Zatímco exteriér byl v nedávné minulosti modernizován, interiér zůstal s drobnými změnami 40 let téměř beze změny. Zadáním byla estetizace a modernizace obřadní síně, malé síně a výstavu rakve.
Vnitřní prostor obřadní síně působil poněkud rozpolceně. Vstup do síně, katafalk, rozmístění lavic a grafika mramorové podlahy pracovaly s principem osové symetrie. Zatímco hřeben do interiéru částečně přiznaných prvků ocelového krovu byl vůči půdorysu obřadní síně výrazně vyosený. Rovněž bazilikální osvětlení, ačkoliv byla prosklená stěna na obou bočních stranách, bylo pouze z pravé strany obřadní síně.
Prostory byly vyčištěny od formaldehydových dřevotřískových obkladů, hliníkových interiérových prosklených stěn, interiérových dveří, elektroinstalace a nábytku. Bylo odstraněno zábradlí na empoře . Naopak byly zachovány mramorové podlahy, katafalk a ornamentální stěna za katafalkem z keramických plotovek.
Vzhledem k výrazným dvěma neměnným bodům definujících osu symetrie obřadní síně - vstup a katafalk, jsme se rozhodli při přestavbě kompoziční princip symetrie podpořit.
Další tezí bylo ztvárnit působením prostoru sálu lehkost duše zbavené tíhy těla. "… zatím co vlaštovka staví si křehký dům a bláto lidských cest, nosí zas k nebesům…." (J. Seifert)
Zadní a boční stěny obřadní síně jsme po průvlak I.NP obložili tmavým akustickým obkladem, ve kterém jsou integrovány dveře do malé síně a do administrativního zázemí. Ve shodném odstínu byly namořeny i nové dubové lavice a řečnický pult.
Vertikalitu a symetrii obřadní síně jsme podpořili vestavbou trojice komolých jehlanů do ocelového krovu.
Mezi tmavou spodní částí a komolými jehlany je po bocích vložený pás svítícího mléčného prosklení z exteriérové strany stíněného těžkými textilními závěsy.
Ornamentální keramická stěna za katafalkem byla opatřena bílou barvou a ve shodném dezénu byla provedena kovová výplň zábradlí na empoře protější strany.
Důležitou roli hraje scénické osvětlení. Celoplošné svítící vrchlíky jehlanů nahrazují štěrbiny s kousky nebe. Boční prosklení z mléčného skla je "odlehčeno" z horní a spodní strany liniovým podsvícením. Stejný princip odlehčení liniovým světlem byl použit i u katafalku.
Vytápění je řešeno infrazářiči umístěnými ze spodní strany lavic. Přívod elektřiny k lavicím byl realizovaný v podlaze. Mramor byl lokálně rozebraný a částečně nahrazený novým s podobným fládrem a odstínem. Následně byla stávající mramorová podlaha hloubkově očištěna a penetrována.
Nově byly obřadní síň a malá síň opatřeny audio a videotechnikou a doplněny drobným mobiliářem.