Adresa: Oldřichov v Hájích 286, Chrastava, Česká republika
Investor:Lucie a Vladimír Baldovi
Projekt:2008
Realizace:2009-10
Užitná plocha:162 m2
Zastavěná plocha:106 m2
Náklady:3 800 000 CZK


zpět na článek
11 komentářů
jo, to by šlo
Tom
| 06.09.12 07:36
Jo, takhle si představuju novodobý domek na vesnici. Dík
měřítko
blanch
| 06.09.12 09:16
to poměrové grafické měřítko v půdorysech trošku ulítlo...myslím, že je dvojnásobné.
Re: Tom
Martin
| 06.09.12 12:45
Ano, je to pěkný dům, ale bohužel musím konstatovat, že snad neexistuje v posledních 2 letech módnější a frekventovanější varianta u této kategorie. Šokovalo mě vítězství stejné stavby (i když v mimořádně kultivovaném vydání - samozřejmě, že i v rámci tohoto klišé existují kvalitativní rozdíly). Proč už zase někdo z mladých architektů nevymyslí něco svěžího a méně stádního?
sníh, voda a led
šárka
| 06.09.12 04:12
To já mám tedy velký problém s tím "okapem naruby", nebo jak to laicky nazvat- viz poslední detail. Ono dneska už není důležité dostat sníh (resp. vodu) od baráku co nejdřív co nejdál? Víte, co dokáže po fasádě tekoucí voda z postupně na slunci odtávané a v noci mrznoucí sněhové čepice, u staveb bez přesahu střechy jev nutně končící ledovými splazy? Zvláště v podhůří to bývá několikatýdenní lahůdka. Nehledě na to, že opět vidím barák bez úložných prostorů, tak důležitých na vesnici, auto majitelé asi taky mají, budou ho každé ráno vyprošťovat ze závějí? Jaká bude garáž/ stání, kde bude stát případně zahradní domek na nářadí, zahradní nábytek, sekačku, hrablo, kola, přístěnek pro dřevo do krbu a já nevím co ještě, bude postaven ve stejném duchu jako barák, nebo to už bude nějaký monťák z Hornbachu, jak je tak často u novostaveb vidět? Přiznám se, že moje otázky se bohužel spíš množí...
Re: Tom +
Martin
| 06.09.12 08:44
Omlouvám se, psal jsem o vítězství, ale nenapsal v čem. Myslel jsem letošní Grad prix OA, rodinné domy
Re: Martin, šárka
Tom
| 06.09.12 10:48
Máte pravdu, asi by se mušky a možná i mouchy našly, ale základní koncept je velice příznivý, když to srovnám s tím, co nejčastěji na vesnici vzniká... v rychlosti mně napadá sytě žlutý bungalov s modrými šambránami Šárko, určitě se jedná o nízkoenergetický dům, tak proč nevyužít ušetřenou energii k vytápění okapů a svodů, ať napadlý sníh rychle odtaje a odteče :-D to je řešení, nemyslíte? Souhlasím, že to je komplikovaný detail, který bude potřebovat častější kontrolu, asi tak.
ano...
Vaclav Vins
| 07.09.12 01:46
I repeat: ano
pro šárku
Tomáš Zdvihal
| 07.09.12 04:50
Proč ty jedovaté poznámky ke garáži a zahradnímu domku apod.? Tyto fotky jsou z doby, kdy dům, jak je vidět na obkladu, zářil novotou. Netrvalo dlouho a dřevo začalo získávat krásnou patinu a vedle rostl i zahradní domek, či garáž, dům se postupně zabydloval a dotvářel...určitě se do něj již nevstupuje po paletách a ze stěny nekoukají kabely. A vzhledem k tomu, že pan majitel je zároveň autor, tak se vsaďte, že zahradní domek nebude z Hornbachu. Jeďte se tam podívat, než vyřknete takové soudy, vedle stojí další hezký dům od stejného autora....
to: Tom
šárka
| 07.09.12 04:28
Tome, nevím, nevím jestli to není příliš komplikované řešení problému, který vznikl zcela zbytečně, jenom pro nějakou českou módní estetiku. Ony ty přesahy střech měly svá opodstatnění, zvláště na horách a v podhůří. Ok, pominu pochybnosti, zda "ušetřenou" energii promrhat zrovna vytápěním svodů a okapů, jsou-li (???), ale dobře- rozpustíte sníh na střeše a v okapu, ale co fasáda, po které ta voda, kterou okapnička nepobere, pak poteče? Té to dobře dělat určitě nebude... Já jen, že se divím, proč, na základě jakých důvodů se u nás začaly objevovat podobné stavby (bez přesahu střechy, s poddimenzovanými okapy, případně rovnou bez nich). Tady u nás, v několika sousedních vesnicích je taky pár takových staveb (ve skutečnosti jsou si všechny dost podobné, nevím, zda pochází z jedné ruky, nebo je to prostě takový trend, který se někde učí), a každé jaro si říkám, jestli ti jejich autoři vůbec někdy viděli, jak se chová sníh na konci zimy.
to: Tomáš Zdvihal
šárka
| 07.09.12 05:33
Pane Tomáši, reagovala jsem na první obdivnou reakci na novodobý domek na vsi. Já třeba považuju právě takovéto vizuální oddělování samotného domu od dalších nutných staveb a stavbiček za nešťastné, i když je to dnes tak oblíbený model. V tomto případě nemohu ani obdivovat situování garáže (?) na kraj pozemku... Možná takto uklizená sice nebude ubírat architektonické čistotě domu, ale je to řešení určitě velmi velmi nepraktické.
> Šárka, vizuální oddělování
T. Fiala
| 07.09.12 09:06
Ano. A nejenom od dalších nutných staveb a stavbiček. Ta absence přesahu střechy je vlasně také důsledkem čehosi, co se projevuje "vizuálním oddělováním".
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

Více staveb od VLADIMÍR BALDA architekt