Projekt:2004-05
Realizace:2006-07
Užitná plocha:110 m2
Obestavěný prostor:550 m3


zpět na článek
25 komentářů
...
Milan
| 07.02.08 07:05
Určitě pěkné, kam dají děti??
...
robert.zolak
| 07.02.08 10:13
Tento dom je naozaj krasny. Neviem sice ci ako na stale obyvanie, alebo len ako vikendovy domcek. Obytna cast sa mi zda az prilis stroha a neosobna. Ale myslim, ze je nadcasovy a zaroven velmi sucasny. Paci sa mi.
účel
lenka
| 07.02.08 11:04
zajímal by mně účel stavby...
hodnocení
sidecar
| 07.02.08 10:21
perfektní
povedené
sauer
| 08.02.08 08:58
Pěkné. Velká pochvala patří i paní fotografce - skvělá práce. Počítám že se jedná o "letní domek" pro starší manžele v australském stylu. Souhlasím s výše zmíněným názorem, že hl. obytný prostor by mohl být útulnější, ale celkově mi příde tenhle domek jako velmi povedený. Blahopřeji a děkuji za přínos pro "unavené oko".
hezké
Knazo
| 08.02.08 12:19
Je to takový Farnsworth-house po našem Minimalistický, dokonalý.
Jídelna
bara1979
| 28.02.08 12:56
A mě se zase líbí ta sedačka-nesedačkav jídelně-jako otoman u babičky ve světnici.
moc pekne
pavlik.t
| 03.03.08 01:15
po kazde kdyz vidim dum od arch.Cajthamlove tak je to radost se na nej podivat a rad na misto zajedu.maji v sobe prirozenou skladbu nejen pudorysnou ale i hmotovou a v realu vypadaji jeste lepe.gratuluju!
levny domek pro bezdetne
hetzer
| 11.03.08 06:19
trochu nedomysleny, ale s trochou dobre vule by sel upravit do pouzitelne podoby
betonova pracovni deska
romana k
| 25.04.08 02:37
uvazujeme o pracovni desce ze stejneho materialu, predpokladam, ze se jedna o kletovany beton. je mozne ziskat od vas informaci tykajici se povrchove upravy zmineneho materialu? byla pouzita nejaka penetrace pred instalaci kuch.prac.desky?
deska
mc
| 28.04.08 12:52
pracovni deska je z nerezu
mc
hetzer
| 28.04.08 02:04
ma ten nerez nejakou specialni upravu nebo je jen brouseny?
teplo
aurelius
| 01.05.08 03:14
jake jsou uniky tepla v zime?
zima?
augustus
| 01.05.08 04:16
To asi nikdo nebude vedet. Pochybuji, ze by v takove maringotce nekdo zimu prezil, aby nas o tom mohl poucit.
augustusovi
Jiří Schmidt
| 02.05.08 12:56
Zajímavá úvaha. Máte pro svůj názor nějaké argumenty?
jirimu schmidtovi
augustus
| 10.05.08 04:10
Argumentu netreba. Znam ten kraj (maminka pochazela od nedaleka) a nedovedu si predstavit tu spotrebu energie, vytopit pres zimu takovy sklenik. Vim, ze je to "technicky" mozne, pri topeni 24/7. Ale je to take ospraveditelne? Predpokladam, ze misto je vyuzivano toliko jako kazda jina chata, i kdyz vhodne pouze pro bezdetny par. Ale ani jinak se nenabizi k celorocnimu trvalemu pobytu. No, na pohled to je "hezky". a vyhled ven, do kraje urcite take neni k zahozeni (bohuzel ale zde neukazan). Pripada mi, ze vyhled do kraje byl vlastne hlavnim voditkem celeho navrhu, jemuz bylo vse ostatni podrizeno..
reakce
Jan Sedláček
| 11.05.08 08:19
ano augustusi, podridit navrh vyhledu do kraje, tomu se rika koncept. a ano augustusi, v 21.stoleti lze navrhnout dum z 35% proskleny (zapocitam-li plne steny,strechu a podlahu), ktery muze bez problemu v zime fungovat. a ano, arch. cajthamlova je jedna z nejlepsich architektu ve vystavbe rodinnych domu u nas, ktera neco dokazala. co jste dokazal vy?byt negativne zaujaty diletant?autorce gratuluji a vam se jenom smeju!
asi se to bude majitelovi dobre uzivat
Jan Sommer (hlas z hnojiste)
| 11.05.08 09:14
za 20 let možná nebude naživu ani architekt ani majitel ani já ani pan Sedláček až ve výhledu bude stát kravín nebo nějaké ekologické centrum nebo šílené skladiště znám takto postižené architekty s vlastním domem obloženým sklady které asi také malovali architekti nebo nějaký kupec sousední parcely postaví dům zakrývající výhled přičemž ovšem tento dům může být dílem téže autorky když nyní zřejmě uspěla a ještě lépe využívat možnosti výhledu Ledaže by se jednalo o téhož investora jenžto koupil celý výhled Jasně že to tam asi je fajn Za sebe bych zatím jen podotkl že i projektanty sedaček v ruských vagónech metra napadlo udělat šikmá čela deklů pod lavicemi O čem mluvím možná Vy poznáte až si ten rozdíl zkusíte Legrační jsou ty ručníky S tím topením asi bude mít augustus pravdu ale když jde o místo kam v zimě zajedete párkrát na nějakou oslavu se sponzory tak o těch pár polen od nějakého zvědavého souseda zas tak moc nejde Je to takové diskutovatelné
panu Sommerovi
Iva Nováková
| 12.05.08 09:37
Asi vám vysvětlovat, co je koncept, nemá smysl. Ani vysvětlovat, že reakcí domu na okolí je právě i to, co dům poskytuje svým obyvatelům výhledem. Jestli se za 20 nebo 50 let změní okolí, noví majitelé mohou dům přestavět. Nebyl určitě postaven, aby stejným způsobem fungoval po další staletí. Stejně jako zámky a paláce, které dnes chráníme jako památky, nemůžeme využívat jako jejich původní majitelé, a proto je MUSÍME přestavět, aby mohly dál žít. Máte pohled zabedněného památkáře a silně mi to připomíná jedno setkání památkářů a činných architektů. Za architekty mluvili špičkoví architekti, kteří svými díly dokázali citlivost vůči historii (Pleskot, Koucký, Přikryl), ale bylo jich početně málo. Nedošlo k očekávanému porozumění a dohodě, bylo přehlučeni silným davem památkářů, z jejichž argumentů nejvíce zaznívalo, že oni mají ty malé platy. Takže přátelé kvalitní architektury, pane Schmidte a Sedláčku, souhlasím s vámi. Paní Cajthamlová, Architektko s velkým A, blahopřeji.
charakter
Vích
| 12.05.08 12:00
čim to, že ta stodola vedle má ten charakter nějak tak jako fortelnější?
hezká pitevna
Josef Zítek
| 12.05.08 01:59
Kuchyň silně připomíná pitevnu. To je však dnešní pseudoarchitektuře podobné.
panu Sedlackovi (a vlastne i tak trochu pani Novakove)
augustus (sedlacek?)
| 13.05.08 04:29
Ale pane Sedlacek ! Proc jste tak negativne zaujaty (diletant nepisi, nebot nevim jak se zivite). Vuci me osobe, kterou vubec neznate. Nejde zde prece o mne, Vas, ci ani pani Cajthamlovou (se kterou jsem se profesne setkal a shledal velmi zajimavou) ale o jeji barak v Borenovicich.
Asi Vam to uniklo, ale 21. stoleti, ani architekti, nemaji patent na sklenene baraky. Treba v polovine 19. stoleti jeden anglicky zahradnik postavil v rekordni dobe nejvetsi sklenik na svete (Crystal palace). Kdyz, v mem utlem mladi, "Bucky" Fuller postavil tu svoji sklenenou kouli, na EXPO 67 tak jsem take veril, ze "modernity" je to nejdulezitejsi v architekture a ze se da dokonce i zmerit ! Proste: cim mene kg/m3 obestaveneho prostoru, tim stavba "modernejsi" ipso facto jeji architektura "lepsi". Lec, mezitim jsem dospel a svet zazil svoji prvni "energy crises". Takze dnes se ptat, kolik stoji provoz obestaveneho prostoru se da ocekavat nejen od negativne zaujatych diletantu. Navic, pro nas architekty je, podle Vas, pak asi temer kazdy zakaznik "diletant". Osobne, kdyz zakaznici jsou pripraveni hradit zvysene naklady provozu, tak at si ve svem "letnim" domku treba vystroji i ten vanocni stromek. To je jejich vec. Ja take, ve svem "drahem" byte v Praze pobyvam jen par tydnu, rocne. To je zase moje vec.
Mimochodem, ve svem trochu az histerickem vylevu jste opomenul se vyjadriti k tomu co jsem psal, coz byla zase jenom poznamka k dotazu vznesenem prede mnou aureliem (proto augustust, get it?). Kdyz se zminim o treba Farnsworth House, ze se neobejde bez reverse a/c 24/7, ci ze u Vily Tugendhat (mimochodem mnohem obyvatelnejsi, nez FH) "vyhled do kraje byl vlastne hlavnim voditkem celeho navrhu, jemuz bylo vse ostatni podrizeno.." tak normalni clovek to urcite nevezme jako negativne zaujaty utok, at jiz na dilo, ci osobu Mies van der Rohe (jednoho z mych nejoblibenejsich architektu).
Takze, pane Sedlacek, mejte se a smejte se (ale doopravdy, od srdce).
auau
ela
| 13.05.08 10:54
augustus píše: "Vim, ze je to "technicky" mozne, pri topeni 24/7. Ale je to take ospraveditelne?"
Aha, tak zelená totalita se opravdu blíží. Vadí velké=zbohatlické=neetické výhledy pod záminkou ekologie. Správná=etická jsou malá okna, která má většina. Au au.
Bydlíme taky v domě s podobným velkým, ale kvalitním prosklením, a pokud porovnám s původním zděným domem s malými okny, je tepelná pohoda překvapivě mnohem lepší a spotřeba energie velmi nízká, ani se v zimě nemusí spouštět fancoily.
K pitevnám: prostá venkovská kuchyň taky připomínala pitevnu - někdo prostě rád míň než víc věcí a zbytečných - a to skutečně je ekologické
Panu Víchovi toto: stodola vypadá bytelnější stejně jako vedle dobové chalupy, která k ní patřila.
>ela (jaujau?)
Marcus Aurelius Antoninus Augustus
| 18.05.08 06:52
Mile ele, ta "zelena totalita" ktere by jste se melo opravdu bat, se blizi uplne odjinud a verte, te totalite "ekologie" muze byti ukradena. Jinak, kdyby jste si pecliveji precetlo co pisi, tesne nad Vama, tak by jste si mozna i Vy uvedomelo, jak Vase poznamka je naprosto zbytecna.
Takze i Vam preji, aby jste se melo a smalo (ale uprimne - ne jako ten Vas prihlouply "smajlik").
P.S. Prejdete prosim velkomyslne moji az zarazejici neodbornost, ale co za zviratka jsou ty (zjevne jinak zcela zbytecne) "fancojly"?
dobrý den
monika
| 07.09.08 10:42
Dobrý den, čistě náhodou jsem narazila na tento dům. musím říct že je velmi pěkný. Kucyň je sice na muj vkus trošku strohá ale každý máme jiný vkus. Ve vesnici kde je tento dům postaven bydlím, viděla jsem ho osobně a musím říct že i ve skutečnosti vypadá pěkně. Jen je možná pro pár a ne pro rodinu. Ale nejsem architekt a nedokážu to z tohoto hlediska posoudit. Bylo by možné mi zaslat nějkaé detailnější foto interiéru? Děkuji a gratuluji
Přidat nový komentář
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.
Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve výjimečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.

Více staveb od Markéta Cajthamlová, Šárka Holišová Šochová, Eliška Šídová