Olomouc - Olomoucká radnice bude zjišťovat u předních českých odborníků na architekturu a urbanismus, jak se jim líbí návrhy zástavby bývalého autobusového nádraží, které město obdrželo od zájemců o pozemky v areálu. Na nezávislé odborníky se obrátí kvůli tomu, že autobusové nádraží je cennou lokalitou v centru města na hranici městské památkové rezervace, řekl dnes novinářům náměstek primátora Martin Novotný. Do soutěže o pozemky se přihlásili tři zájemci, společnosti CTP Invest, Zenmex a Lordship Estates. Všechny návrhy počítají se stavbou polyfunkční budovy například s byty, obchody, restaurací či kancelářemi. Záměry společností jsou k vidění na výstavě v budově magistrátu v Hynaisově ulici. "Je to téma, o kterém se hodně diskutuje. Rada města se proto rozhodla udělat další krok, kterým je urbanisticko-architektonické posouzení jednotlivých návrhů nezávislými, mimoolomouckými a co možná nejprestižnějšími odborníky," uvedl náměstek primátora. Upřesnil, že vedení města osloví historika a teoretika architektury Zdeňka Lukeše, autora řady administrativních a víceúčelových komplexů Jakuba Cíglera a spoluautora původně obchodního domu Máj v Praze Martina Rajniše. S návrhem oslovit nezávislé odborníky přišel náměstek primátora Jaromír Czmero. "Z části k tomu přispělo vyjádření olomouckých památkářů, podle nichž je třeba lokalitě věnovat více pozornosti," řekl ČTK Czmero. Jan Kubeš z olomouckého Národního památkového úřadu už dříve novinářům řekl, že pouhé tři vystavené návrhy nejsou dostatečnou zárukou nejlepšího možného řešení, které by odpovídalo významu lokality. Radnice se rozhodla vypsat záměr pronajmout a následně odprodat pozemky v areálu bývalého autobusového nádraží koncem června. Jednou z nejdůležitějších podmínek města je to, aby investor vybudoval nad rámec parkovišť pro příslušný objekt 320 stání v podzemních garážích. Bývalé autobusové nádraží má rozlohu téměř 16.000 metrů čtverečních. Obvyklá cena činí v této lokalitě 5000 korun za metr čtvereční. Autobusové nádraží u tržnice přestalo fungovat v roce 1981, kdy se autobusy přesunuly do tehdy nového nádraží v městské části Hodolany.