V Hostivici u Prahy vzniknou poblíž trati tři záchytná parkoviště

Zdroj
Sandra Bejšáková
Vložil
ČTK
06.09.2016 08:15
Brno

Hostivice (u Prahy) - V Hostivici u Prahy vzniknou poblíž železniční trati tři záchytná parkoviště. Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) plánuje kromě modernizace trati do Prahy, na kterou připravuje dokumentaci, i opravu hostivického nádraží včetně vybudování tří zastřešených nástupišť a bezbariérového podchodu. Město už jedno záchytné parkoviště vybudovalo, plány na další vítá. ČTK to dnes řekl starosta Hostivice Jaroslav Kratochvíl.


SŽDC v sobotu při besedě představila obyvatelům Hostivice plánované úpravy trati mezi Prahou a Kladnem, především úseku Praha-Ruzyně - Kladno, který po dokončení zrychlí i dopravu obyvatel Hostivic do Prahy. Ve špičce pojede vlak z Hostivice do centra Prahy každých deset minut a na Smíchov každých 30 minut. Modernizace trati bude rozdělena do několika etap, hotovo by mělo být mezi lety 2023 a 2024.

"V dnešní době popojedou lidé autem k nádraží, okolní ulice jsou tak přeplněny," uvedl starosta. Situaci by měla zlepšit právě záchytná parkoviště, zahlcení dopravou se město podle starosty neobává. Aby železniční doprava byla dobře dostupná i pro ty, kteří nebydlí poblíž nádraží, mají u železniční stanice na nevyužívaných pozemcích přibýt parkoviště na obou stranách trati tak, aby se sem dostali lidé z okolí i ti, kteří sem budou mířit z dálnice D6. Celkem mají mít parkoviště kapacitu kolem 500 míst.

Cestujícím hromadné dopravy z Hostivice do Prahy slouží také autobusové spoje mířící do Zličína, jejich množství už ale podle starosty nejde zvýšit kvůli průjezdnosti Zličína a Sobína.

Po dokončení modernizace trati mezi Prahou a Kladnem a vybudování odbočky na Letiště Václava Havla bude možné jet z Hostivice na letiště vlakem, a to s přestupem v Praze-Ruzyni. Naopak nákladní vlaky nebudou kvůli obnově propojení Litovice - Jeneč ve směru Rudná u Prahy - Kladno zajíždět do stanice Hostivice.

Modernizovaná trať zhruba za 20 miliard korun bude plně dvojkolejná a elektrifikovaná. Projekt řeší i železniční propojení mezi Dejvickou a Veleslavínem. Radnice Prahy 6 trvá na vedení dráhy tunelem, což je dražší varianta.
0 komentářů
přidat komentář

Související články