KCAP Architects&Planners: dostavba Farelcollege v Ridderkerku

Zdroj
KCAP Public Relations
Vložil
Tisková zpráva
27.11.2014 22:45
KCAP Architects&Planners

Rotterdam – minulý týden byla oficiálně otevřena dostavba Farelcollege v  Ridderkerku, již navrhlo studio KCAP Architects&Planners. Nová budova určená pro všeobecné středoškolské vzdělávání je nicméně užívána již od září. Na třech podlažích poskytuje celkem 1700 m² plochy a pro 400 studentů nabízí 12 učeben a navíc jednu flexibilní třídu v přízemí. Výrazný vstup vytváří nový hlavní vchod do celé školy.
Farelcollege spojuje různé úrovně vzdělání: učňovské, všeobecné a vyšší střední, stejně jako přípravu na vysokou školu. Jednotlivé stupně jsou roztroušeny na několika místech Ridderkerku. Postupně je cílem umístit všech 1800 studentů právě do této rozrůstající se lokality. Architektonický koncept proto počítá také s možností dalšího rozšírení v budoucnu.
V uvedeném místě již existovaly dva objekty: hlavní budova s tělocvičnou z roku 1989 a jiná dostavba z roku 1997. Nejvyšší podlaží nové stavby pluje nad stávající tělocvičnou. “Tímto 'mostem' zastřešuje novostavba venkovní prostory a vytváří sedm metrů vysoký baldachýn jako úžasný nový vstup pro celou školu,” vysvětluje Irma van Oortová, architektka a partnerka KCAP. “Ústřední nádvoří, do nějž jsou obráceny všechny budovy, vytváří nové srdce Farelcollege.”
Tato vazba potvrzuje sounáležitost odlišných staveb, zatímco každá z nich si v rámci celku drží vlastní charakter. “Koncept sleduje ideu kampusu a zhmotňuje vizi vzdělávání na Farelcollege. Za ústřední hodnoty označuje například malé měřítko či identitu,” uvádí van Oortová.
Fasáda dostavby má díky jemně členěné struktuře režného zdiva a bronzově zabarveným hliníkovým oknům jedinečný, hřejivý vzhled. “Barevnost i textura fasády umocňují vazbu na původní budovu, ale zároveň jasně odlišují různá oddělení školy,” dodává van Oortová. Užití sjednocující zelené barvy v interiéru napomáhá identifikaci s všeobecným středoškolským stupněm. Naopak oranžová či modrá představují barvy dalších budov a vzdělávacích stupňů. Ústřední schodiště a otevřené flexibilní prostory širokých chodeb mezi učebnami nabízejí průhledy, zlepšují orientaci a vytvářejí různorodé prostory k sociální interakci.  
0 komentářů
přidat komentář