Pardubická radnice zjednoduší chod stavebního úřadu

Vložil
ČTK
26.01.2011 17:45
Pardubice

Pardubice - Pardubická radnice zjednoduší od dubna chod stavebního úřadu. O jednu žádost se bude starat jeden konkrétní úředník a provede ji až po stavební povolení. Celý proces by se tím měl výrazně zkrátit. Novinářům to dnes řekl primátorčin náměstek Martin Bílek (Sdružení pro Pardubice).
    "Odbornou veřejností je tento postup velmi kvitován. Pokud to dopadne, jak je záměr zamýšlen, tak by se žádosti od územního rozhodnutí až po vydání stavebního povolení měly výrazně zkrátit," řekl Bílek.
    Každý úředník stavebního úřadu dostane na starost jeden katastr a území by měl podrobně znát. Dříve se stávalo, že územní rozhodnutí vydal jeden úředník, další si vzal na starost stavební povolení.
    "Stávalo se, že jeden úředník svaloval vinu na druhého. Nyní bude komunikace jednoduchá, žadatel bude vědět, kdo nese plnou zodpovědnost a jak jeho žádost postupuje," řekla primátorka Štěpánka Fraňková (Sdružení pro Pardubice).
    Magistrát mění chod stavebního úřadu na velké radnici. Na sedmi malých radnicích stavební úřady zůstávají. I nadále se tedy bude stávat, že některé žádosti vyřídí malý stavební úřad a jiné úřad na magistrátu, což pro žadatele znamená stejně cestu na dvě místa.
    "Čekáme na analýzu fungování městských obvodů, která má být do konce března. Politické subjekty měly ve svých programech centralizaci státní správy a případně rušení městských obvodů. Tato analýza by měla přinést objektivní výsledky," řekla primátorka.
    Vláda by se měla zabývat centralizací stavebních úřadů, což znamená, že pro spádovou oblast Pardubic by sloužil jen jeden úřad a například stavební úřady v Dašicích nebo Sezemicích by zanikly.
    "Pro mě by pak bylo neuchopitelné mít jeden velký stavební úřad a sedm malinkatých stavebních úřadů na obvodech," řekla primátorka.
0 komentářů
přidat komentář