Ústí nad Orlicí - Na přestavbu železničního uzlu v Ústí nad Orlicí nejsou peníze. Proto se i zchátralé nádraží opravovat nebude, zůstane dál v provozu, píše deník Mladá fronta Dnes (MfD) v příloze pro Pardubický kraj. "Ani v roce 2011 ji (opravu) nebude pravděpodobně možné zahájit," řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Tomáš Drvota. Trochu nečekaně teď bude mít město i správa železnic stejný cíl jako sdružení Nádraží nedáme!, které bojuje za zachování původní výpravní budovy. Aktivisté, kteří jsou s městem i železničáři obvykle ve sporu, se teď staví na stranu zahájení stavby. "Naše sdružení bude vyvíjet maximální úsilí, aby se v Ústí od příštího roku začalo stavět," řekl předseda sdružení Martin Kadrman. Ovšem připomíná, že na budoucí podobě stanice se strany stále nemohou shodnout. Město a správci železnic prosazují stavbu nové výpravní budovy. Sdružení chce tu starou zachovat pro původní účel. Stav budovy z druhé poloviny 19. století je v žalostném stavu, navíc stojí mezi kolejišti a nástupiště neodpovídají moderním standardům. Přestavba stanice v Ústí nad Orlicí má docílit zrychlení vlaků na trati mezi Prahou a Brnem. Dlouho připravovaná stavba má jít do šuplíku, protože teď ministerstvo dopravy škrtá ve stavbách na silnicích a hledá i další úspory. Svůj rozpočet seškrtala i SŽDC, státní organizace, která staví a udržuje železnici. Dotkne se to i rozpracovaných staveb. "Nadále budou lidé skákat z vlaku na nízké perony," říká mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Lidé z radnice v Ústí nad Orlicí považují za nemožné, že by se na železnici ve městě nestavělo. Podobně i náměstek SŽDC Pavel Mathé. Ten vysvětluje, že o věci rozhodnou poslanci při schvalování státního rozpočtu na příští rok. "Ve spořících úvahách na příští rok, jsou různé varianty, a která bude projednaná s jakým závěrem, to budou vědět poslanci po schvalování rozpočtu. V jakém rozsahu bude stavba zahájena, jestli v malém nebo nebude, to je věc, kterou, myslím, bude parlament probírat velice důkladně," řekl Mathé.