ČSAD autobusy zahajují obnovu autobusového nádraží v Plzni

Zdroj
Václav Prokš
Vložil
ČTK
03.03.2010 11:35
Plzeň

Plzeň - Firma ČSAD autobusy zahajuje obnovu téměř 30 let starého centrálního autobusového nádraží v Plzni. Na opravu odbavovací budovy za 6,5 milionu korun získala 36 procent z evropského programu ROP. Oprava začne v dubnu a skončí do konce října. Do dvou týdnů vybere investor z pěti nabídek vítěznou. ČTK to řekl ředitel největšího západočeského dopravce Miroslav Hucl.
    "V odbavovací budově budeme rekonstruovat střechy, opláštění, podhledy, sociální zařízení a zateplíme ji," dodal. Na nástupišti i v hale vybudují ČSAD dvě informační tabule o rozměrech dvakrát tři metry. Dále vznikne bezbariérový příjezd do haly, nový navigační systém pro zrakově a sluchově postižené, obnovené dopravní centrum pro cestující, zvukový informační systém a WiFi připojení k internetu.
    Nádraží je po Praze a Brně třetí největší v ČR. Ročně odbaví na 235.000 spojů. Budovou a nástupišti projde až 15.000 lidí denně, nabídka i kvalita služeb je podle Hucla jedna z nejlepších v zemi.
    Původně plánovala firma opravit také sedm nástupišť se za dalších 13 milionů korun. Nástupiště jsou na pozemku města, což firmě znemožnilo podat žádost o dotace. "Zvažujeme je spolu s městem modernizovat v další etapě, jsme ve shodě," řekl Hucl. Jen větší výměna plechových střech v jedné řadě nástupišť přijde na jeden milion korun. Na nevyužitém dvoře areálu má vzniknout také parkoviště na kola.
    Sedm nástupišť se 42 stáními plně postačuje, nádraží není třeba rozšiřovat. Na terminál zajíždí 35 cizích dopravců, denně tam projede asi 550 autobusů. V hale, otevřené denně od 05:00 do 22:30 je 60 míst k sezení. V budově je kromě toalet pro invalidy, bufet, prodejna potravin, novin, dárků a šest pokladen.
    Podle Hucla nevadí, že je hlavní vlakové nádraží od autobusového vzdálené přes dva kilometry. Obě mají zcela jiné segmenty cestujících a nedochází k přesunům lidí z jednoho na druhé, dodal. Z  autobusového je možné přestupovat na všechny směry po ČR i Evropě.
    Na nádraží, které bylo v době dokončení v roce 1983 údajně nejmodernější v Evropě, pracuje 19 lidí v pokladnách, na informacích, v dispečinku, úschovně zavazadel, skladech a jako údržbáři. Řidiči tam mají svoji odpočívárnu, které říkají "šoférka".
2 komentáře
přidat komentář
Předmět
Autor
Datum
Přesun k hl.n.
Petr
03.03.10 12:10
Přesun k vlakovému nádraží
A_S
02.04.10 11:13
zobrazit všechny komentáře

Související články