Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Vizualizace: od nákresu po fotografii
Vizualizace: od nákresu po fotografii

Počet zaměstnanců, styl práce, tok informací v rámci firmy a komunikační zóny. Vybavit kancelář s důrazem na maximální funkčnost a komfort pracovníků není snadnou záležitostí. Realizaci by proto měla předcházet projekční fáze. Přečtěte si, jak probíhá proces vizualizace u předního českého dodavatele kancelářského nábytku, společnosti TOP OFFICE.

Bezplatná vizualizace ve třech krocích
Proces vizualizace zahrnuje tvorbu 2D space planu, trojrozměrného drátového modelu a fotorealistického 3D modelu budoucí kanceláře. V případě, že jsou pro vizualizaci použity nábytkové prvky ze sortimentu TOP OFFICE, dostává zákazník projekční balíček zdarma.
Vytvoření základního návrhu předchází space planning. Na základě údajů od klienta navrhne architekt koncepci vybavení kanceláře a rozložení jednotlivých nábytkových prvků. V této fázi projekční tým TOP OFFICE neustále komunikuje se zákazníkem a zapracovává jeho připomínky do dvojrozměrného space planu.
Na řadu pak přichází navržení 3D drátového modelu, který ukáže, jak je kancelář zaplněná, kolik prostoru zabírá nábytek a kolik místa zbývá na pohyb zaměstnanců po místnosti. „Z drátového modelu se podle požadavků zákazníka a velikosti realizace vybere několik základních pohledů na nábytek a celý interiér, ze kterých v rámci vizualizace vzniká fotorealistický model doplněný o struktury a barvy,“ vysvětluje marketingový ředitel TOP OFFICE Martin Chovanec. Někteří klienti také vyžadují, aby architekt navrhl barevnost stěn i podlahových krytin a doladil místnost svítidly, obrazy, květinami a dalšími doplňky.

Co předchází vizualizaci?
Před tím, než začne architektonický tým vytvářet space plan, potřebuje vědět, jaké jsou rozměry interiéru, kolik lidí se v něm pohybuje, jak mají být kanceláře rozděleny a jaké jsou potřeby zaměstnanců firmy, například kolik úložného prostoru potřebují a jak spolu komunikují.
Zákazník také musí určit, zda se ve firmě předpokládá personální rozvoj. „Pokud klient ví, že se firma v průběhu dalších let rozroste o několik pracovníků, ponechá se prostor kanceláře otevřený pro další změny. V opačném případě se prostor uzavře,“ dodává Martin Chovanec. Součástí přípravné fáze je také důkladné zaměření prostor.

Vizualizace provádí speciální architektonický tým
Pro tvorbu vizualizací má TOP OFFICE tým architektů, kteří jsou vyškoleni pro zařizování kancelářských interiérů. „Naši zaměstnanci mají speciální znalosti týkající se osvětlení, výpočetní techniky, ergonomie pracovišť a předepsaných norem pro kanceláře,“ říká marketingový ředitel TOP OFFICE.  V oblasti vzdělávání pracovníků společnosti TOP OFFICE spolupracuje s architektem Hynkem Maňákem.
Vizualizace jsou vytvářeny v programu Turbo CAD Professional. U jednodušších projektů je kompletní vizualizace hotová do dvou dnů. Složitější návrhy zpracuje odborný tým do deseti dnů.

Využívají zákazníci projekčních služeb, nebo se raději spoléhají na vlastní síly? Přečtěte si rozhovor s architektem TOP OFFICE Ing. Martinem Jančou.

Více informací o projekčních službách TOP OFFICE najdete na internetových stránkách www.top-office.cz.


„Lidé se na architekty spoléhají častěji než v minulosti“

Proč by měla samotné realizaci předcházet také vizuální prezentace návrhu? Co všechno obsahuje? Odpovědi najdete v rozhovoru s Ing. Martinem Jančou. Zkušený architekt z týmu TOP-OFFICE se podílel na mnoha zajímavých náročných projektech. Spolupracoval například se známým výrobcem pneumatik Barum nebo českou firmou KROFIAN zabývající se průmyslovými automatizacemi.

Jak velkou roli podle Vás hraje vizualizace v uzavření smlouvy s klientem?
Vizuální prezentace návrhu hraje nepochybně významnou roli v uzavření smlouvy s klientem, stejně tak jako cena a řešení návrhu. Vizualizací návrhu má klient navíc možnost vidět, jak bude jeho kancelář vypadat ještě předtím, než k realizaci dojde a to je pro něj vždy „plus“.

Obrací se zákazníci na architekty častěji než v minulosti nebo stále přetrvává názor, že si nábytek zvládnou v místnosti rozmístit sami?
Obecně se dá říci, že se zákazníci více spoléhají na zkušenosti architekta. Chtějí, aby bylo dosaženo co nejlepšího výsledného řešení a přitom byly splněny jejich představy a požadavky „na míru“. Proto většina klientů raději vyhledává architekta, který dokáže skloubit jejich představy s obecnými zásadami dobře fungující kanceláře.

Jaké služby v rámci vizualizace zákazníci nejčastěji využívají? Nechávají si také poradit s doplňky a barevností stěn?
Nelze to paušalizovat. Požadavky jsou individuální klient od klienta. Někdo vyžaduje návrh od A do Z, jiný ne. Faktem však je, že návrhy našeho architektonického oddělení zahrnují vše, co by bylo možné využít jako službu v rámci kompletního návrhu včetně odborných konzultací. Naše vizuální návrhy vždy standardně obsahují návrh koberce, výmalby stěn, svítidel, okenních stínidel, stolních a stojacích lamp, konferenčních sedaček, obrazů, květin a drobných doplňků denní potřeby.

Jaké chyby mohou udělat zákazníci, kteří si rozvržení nábytku navrhují sami?
Chyby mohou podle mého názoru vznikat díky neznalosti oborových disciplín, které se při navrhování používají, například v oblasti ergonomie, zónování pracoviště a jeho vybavení, použití barevných škál v praxi, volby a kombinace materiálů, přírodního versus umělého osvětlení v prostoru a podobně.

Jakou nejzajímavější realizaci jste prováděl?
Jednou z nejzajímavějších realizací byl projekt KROFIAN, průmyslová automatizace Dobranov. Šlo o jeden z rozsáhlejších a netypických interiérů „na klíč“. Bylo to náročné, ale povedlo se. Za další, neméně zajímavý projekt považuji Barum centrum v Praze. Velký projekt pro celorepublikově známou firmu probíhal v několika fázích od space planingu až po detailní vizualizace. Rád vzpomínám i na projekt Dodaco Electronic z Valašského Meziříčí. Byla pro mě čest navrhovat interiéry celé firmy se sídlem ve městě, odkud pocházím.

Můžeme si vaše projekty někde prohlédnout?
Na všechny projekty se můžete osobně podívat na našem webu www.top-office.cz, kde v záložce reference najdete fotky z realizací, které, myslím, hovoří samy za sebe.
Zdroj: TOP OFFICE
Vložil: Tisková zpráva, 24.06.09 13:30
Návštěvnost: 9564 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Březen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.