V Ostravě se postaví železniční zastávka u Stodolní

Zdroj
Vladislav Sobol
Vložil
ČTK
13.12.2005 23:40
Ostrava

OSTRAVA - Ostravská firma Tchas spolu s brněnskou společností Firesta zmodernizují železniční trať mezi ostravským hlavním nádražím a stanicí Ostrava-Kunčice. Součástí projektu je i vybudování nové zastávky Ostrava-Centrum nedaleko Stodolní ulice. S ukončením stavebních prací se počítá do dvou let. Novinářům to dnes řekl ředitel Tchasu pro stavební činnost Jaroslav Paclt.

Modernizace spočívá především v elektrizaci téměř sedm kilometrů dlouhého úseku. Investorem je Státní fond dopravní infrastruktury, který na stavbu připravil 924 milionů korun, včetně desetiprocentní rezervy. Téměř dvě třetiny nákladů zaplatí Evropská unie.
Samotné nádraží téměř v centru Ostravy přijde na 30 milionů korun, další desítky milionů bude stát vybudování nového podchodu. Studie počítá s jeho prodloužením až do Stodolní ulice, investor ale požaduje, aby se na nákladech podílela i Ostrava. Radní předběžně souhlasili, definitivně se ale ještě nerozhodli.
Po rekonstrukci se na trati zvýší maximální povolená rychlost vlaků ze současných 20 až 60 kilometrů v hodině na 60 až 90 km/h. Osobní vlaky projedou úsek o dvě minuty rychleji, nákladní o pět až sedm minut. "Výraznější zkrácení jízdní doby vlaků se projeví teprve později, po dokončení plánované elektrizace trati do Frýdku-Místku a výhledově až do Valašského Meziříčí," řekl ředitel olomoucké stavební správy podniku Správa železniční dopravní cesty Jiří Mlynář.
Modernizace trati by rovněž měla zlepšit životní prostředí v Ostravě, elektrizací dojde ke snížení prašnosti, hlučnosti a k odstranění exhalací. "Cestující jistě ocení zlepšení návaznosti přípojů v uzlových stanicích. Například na ostravském hlavním nádraží se změní celý systém výhybek, takže při cestování ze Svinova do Kunčic už nebude nutné přestupovat," vysvětlil Mlynář. Zrekonstruovaná trať se bude používat také při poruchách nebo nehodách na koridoru Ostrava - Zábřeh na Moravě, zmodernizovaný úsek bude součástí náhradní objízdné trasy.
Stavební práce začnou na jaře, cestující by je neměli podle Tchasu nijak významně pocítit. "Téměř po celou dobu stavby bude vždy na jedné koleji zachován provoz, s přerušením vlakové dopravy počítáme jen na čtyři dny, kdy budou pasažéři přepravování autobusy," řekl ČTK Paclt.
0 komentářů
přidat komentář