Jihomoravští zastupitelé chtějí R43 vést přes Brno-Bystrc

Zdroj
Lucie Kučerová
Vložil
ČTK
14.12.2007 09:05
Brno

Brno - Jihomoravští zastupitelé chtějí, aby silnice R43 z Brna na sever vedla původně plánovanou trasou přes brněnské sídliště Bystrc. Dnes schválili usnesení, podle nějž nedoporučují dál pracovat na variantě Boskovickou brázdou. Trasa prý nemá požadovaný dopravní účinek. Krajská radní Anna Procházková dnes ČTK řekla, že cílem je, aby ČR na stavbu získala peníze z fondů Evropské unie.
"Pokud je trasa stabilizovaná a nebude zpochybňovaná, tak je větší šance získat finance z operačního programu doprava," řekla. Rozhodnutí je prý také signálem krajského zastupitelstva směrem k obcím, které leží na trase silnice, i k úřadům.
Jestli rozhodnutí zastupitelstva urychlí něco v přípravě budování silnice, která je jednou z nejkontroverznějších dopravních staveb v kraji, nedovedla radní odhadnout. Řekla pouze, že jestli odborníci dokončí na začátku příštího roku posuzování vlivu stavby na životní prostředí a ministerstvo životního prostředí vydá ke stavbě posudek, bude moci Ředitelství silnic a dálnic chystat dokumenty pro územní rozhodnutí. Případě prý bude moci Evropskou komisi žádat, aby R43 zařadila do Operačního programu Doprava.
S rozhodnutím nesouhlasili zastupitelé ze zelené a někteří komunisté. Mojmír Vlašín (SZ) ho označil za ostudné v tom, že zastupitelstvo nezákonným způsobem vstupuje do pořizování územních plánů obcí. Rozhodnutí zastupitelů prý také podle něj "může ovlivnit a asi ovlivní zpracovatele územního plánu". "Protože si řekne, když to posoudím objektivně a vyjde mi varianta Boskovickou brázdou jako lepší, tak nedostanu zaplaceno, nebo dostanu zaplaceno míň," řekl Vlašín.
Silnice R43 patří k nejkontroverznějším chystaným stavbám na jihu Moravy. Proti jejímu vedení přes Bystrc protestují četná občanská sdružení v Brně, proti trase Boskovickou brázdou jsou zase starostové tamních obcí. Druhá skupina obyvatel kraje po stavbě naopak volá - silnice I/43 z Brna do Svitav, jíž má R43 ulehčit, nestačí provozu a například před kruhovými objezdy se často tvoří i několikakilometrové kolony.
0 komentářů
přidat komentář