Praha trvá na výstavbě části vnějšího obchvatu přes Suchdol

Vložil
ČTK
14.09.2007 16:25
Praha

Praha - Pražský magistrát trvá na tom, aby se severozápadní část vnějšího automobilového okruhu metropole stavěla v takzvané jižní variantě přes Suchdol a Březiněves s vysokým mostem nad Vltavou. Podle studie společnosti Mott&Macdonald pro ministerstvo dopravy by však bylo mnohem levnější vést obchvat v severní trase dále od města přes střední Čechy. Podle primátora Pavla Béma (ODS) se srovnávají jablka s hruškami.

"Pro mě to není žádné téma, a to z toho důvodu, že ctím zdravý rozum a ten velí nesrovnávat nesrovnatelné. Studií se nezabývám, zcela jistě jižní varianta je ta správná," řekl ČTK Bém. Příprava výstavby okruhu v jižní variantě je v pokročilém stádiu, k severnímu vedení dálnice je jen hrubá studie, která je virtuální realitou, zdůraznil primátor.
Vedení vnějšího okruhu přes Suchol a Březiněves je zakotveno v platném územním plánu metropole a velkého územního celku Pražský region, připomnělo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem obchvatu. Severní varianta nemá v žádném případě podporu v územním plánu, podle tohoto dokumentu neexistuje, sdělila ČTK mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
Studie společnosti Mott&Macdonald podle serveru Aktuálně.cz uvádí, že výstavba dálnice přes Suchdol by stála 15,5 miliardy korun, v severní variantě zhruba sedm miliard korun. Připouští ale, že pro městskou dopravu není severní trasa výhodná. Proto navrhuje postavit most, který by vedl z bohnického sídliště a řeku překlenul nad Dejvicemi. Celková úspora by pak údajně byla 4,3 miliardy korun.
Ředitelství silnic a dálnic ale tvrdí, že ze čtyři roky starého posudku vyplynula jako levnější výstavba obchvatu přes Suchdol. Zatímco náklady na jižní variantu se podle dřívějších informací odhadovaly zhruba na 13,5 miliardy, severní varianta by stála přes 18 miliard korun.
Vedení obchvatu dále od Prahy prosazují městské části Suchdol, Lysolaje a Dolní Chabry. Proti jsou naopak Středočeský kraj a obce, které by zasáhl. Jižní variantu podpořili mimo jiné radnice šesté a osmé městské části. Ekologický posudek podle dřívějších informací uvádí, že jsou možné obě trasy.
2 komentáře
přidat komentář
Předmět
Autor
Datum
...
Karel Hanák
16.09.07 09:28
Co to je úyemní plán hl.m.Prahy???
Tomáš Butta
19.09.07 11:31
zobrazit všechny komentáře