Praha - Prvním z mnoha programů, které patří k letošnímu bienále Industriální stopy, zaměřenému na nové využívání industriální architektury, je výstava ve vysočanské Trafo Galerii. Ta je součástí prostoru Trafačka, který z bývalé trafostanice letos vytvořilo pět pražských výtvarníků. Výstava se jmenuje Mezikrystalická koroze, potrvá do 2. října a zahrnuje práce vysočanského výtvarného autodidakta a básníka Petra Voříška. Voříšek vytváří industriální sochy a malby inspirované pražskou čtvrtí Vysočany, kde žije. Výstava je otevřena ode dneška denně kromě pondělí od 15:00 do 19:00. Informace jsou na www.trafacka.net. Součástí výstavy jsou i originální hudební nástroje kapely Roxor, která bude mít v prostorách Trafačky koncert 17. září. Roxor osciluje mezi hip hopem a industriální scénou a jeho členové si veškeré nástroje konstruují sami - třeba alikvótní perkuse Berlineo (pojmenované podle místa vzniku) či klaxofon - ústřední nástroj složený z 20 klaksonů. Trafačka je industriální prostor se stálými ateliéry pěti výtvarníků (Jan Kaláb, Jakub Nepraš, Roman Týc, Michal Cimala a Martin Káňa), otevřeným rozměrným ateliérem pro další zájemce a odděleným výstavním prostorem pro současné umění. Hlavní zaměření ateliérů v Trafačce, plánu výstav, workshopů a přednášek je současné výtvarné umění, street art a konceptuální tvorba mladých umělců, kteří nemají prostředky na financování vlastních ateliérů, studií a možnosti prezentace veřejnosti. Trafačka nabízí zázemí pro tvorbu prostorově náročných objektů, hudebních, filmařských i divadelních projektů i jejich prezentování divákům.