Praha - Hrubá stavba nové stanice metra Prosek na budovaném úseku metra z Ládví do Letňan je hotová. Dokončeny jsou i rozvody energií. Příští měsíc se začnou montovat architektonické prvky, tedy například podhledy, obklady, dlažby a skleněné výplně. Stanice bude podle vedoucího projektu Jiřího Kučery laděna do modré barvy a bude poměrně strohá. "Projekt má tendenci spíš šetřit, používají se tady víceméně materiály naší výroby oproti minulým letům," řekl novinářům Kučera při dnešní prohlídce rozestavěné stanice. Obklady budou ze smaltovaných plechů, podhledy z hliníků a nosné sloupy budou natřeny. Stanice spolu s úpravami okolí bude stát 1,6 až 1,8 miliardy korun, dodal. Stanice je zhruba 200 metrů dlouhá a 27 metrů široká. Nástupiště je jako obvykle stometrové, do vlaků budou lidé nastupovat ze stran, nikoli ze středové části. Přibližně 80 metrů z délky stanice v prvním podzemním podlaží je vyčleněno pro obchody a služby. Ze stanice budou čtyři výstupy, dva povedou k obchodnímu domu a po jednom do Prosecké a Vysočanské ulice. Stanice bude poměrně zvláštní tím, že ačkoli je ve volném prostranství, na povrchu budou jen malé budovy pro výstup a nástup. Podle Kučery to bude díky řadě prosklených otvorů ve stropě jedna z nejsvětlejších stanic v pražské podzemní dráze. Výstavba stanice začala v září 2004. Z povrchu bylo odtěženo asi 70.000 metrů krychlových zeminy. Železobetonovou konstrukci tvoří asi 23.000 metrů krychlových betonu. Stavební práce zatím podle Kučery neprovázely žádné potíže. Dělníci se jen museli vyrovnat s poměrně silným pramenem podzemní vody. Podloží je pískovcové. Nový úsek trasy metra C bude dlouhý 4,6 kilometru. Bude mít tři stanice: Střížkov, Prosek a konečnou Letňany, kde bude velký autobusový terminál a záchytné parkoviště. Náklady budou asi 15,5 miliardy korun, budované tři stanice obslouží oblast, v níž bydlí kolem 50.000 lidí. Nový úsek metra by měl začít sloužit lidem zhruba v polovině příštího roku.