Tramvajová trať na Borská pole je pro Plzeň prioritou

Zdroj
Václav Prokš
Vložil
ČTK
10.05.2007 07:25
Plzeň

Plzeň - Tramvajová trať do průmyslové a obchodní zóny Borská pole za 400 až 700 milionů korun je prioritní investicí města Plzně. Do této jihozápadní části, kde pracuje přes 12.000 lidí, z toho 5000 cizinců, a další tisíce studentů jezdí do sousední Západočeské univerzity, směřují nyní pouze kriticky přetížené autobusy. Město trať postaví pouze v případě, pokud získá evropské dotace ve výši až 75 procent. Jinak vybuduje jen trolejbusovou trať za 100 milionů Kč, na níž chce také dotace. ČTK to řekl primátor Pavel Rödl.
    "S ministrem dopravy jsem se domluvil, že se pokusí vrátit osm miliard korun do priority šest pro dotace do rozvoje MHD, ale zatím nevím, zda tento dotační titul příští rok bude," dodal. O peníze požádá město v roce 2008, trať už se projektuje. Podle primátora tam budou problémy s pozemky, ale půjde o  liniovou stavbu, a stavba by mohla začít už v roce 2009.
    Tramvajová trať v kratší variantě, která by vedla z konečné "čtyřky" na Borech až k univerzitě, by přišla na 360 milionů korun. V delší, kdy by tramvaje mířily až ke Škodovce na Borské terasy, 700 milionů Kč. Bude-li delší, bude podle Rödla její využití celodenní.
    Město Plzeň potřebuje ihned na rozvoj MHD minimálně miliardu korun. "Musíme dát ještě dohromady trať na Karlovarské třídě a spoustu křižovatek, což je ještě 350 milionů korun," řekl Rödl.
    Dalších 700 milionů až jednu miliardu korun by stála nová vozovna pro trolejbusy a autobusy, které nyní parkují v Cukrovarské ulici v centru města. "Její kapacita nedostačuje, stav opravárenských dílen je špatný," řekl Rödl. Prázdný prostor by chtěla radnice využít pro stavbu bytů. Město čeká na nabídku Škody Transportation, která příští rok opustí výrobní halu na lokomotivy a tramvaje. Pokud by byla cena vysoká, musela by vybudovat vozovnu v kasárnách na Zátiší u  Borských polí.
    Borská pole jsou problémem, město se je snaží dopravně posílit. Radnice by uvítala, kdyby v zóně vznikly ubytovny. Pole už jsou ale plná, je třeba tam ty lidi dostat MHD, řekl primátor.
    Plzeň bude žádat EU o více než dvě miliardy korun na investice. Kromě MHD plánuje sportovní a rekreační centrum ve Štruncových sadech za čtvrt miliardy, parkovací domy, rozšíření Karlovarské třídy od lékařské fakulty k rondelu a mimoúrovňovou křižovatku Belánka.
0 komentářů
přidat komentář

Související články