Kongresové centrum má být do dubna připraveno k prodeji

Vložil
ČTK
14.01.2007 20:05
Praha

Praha - Kongresové centrum Praha (KCP) by mělo být připraveno na vstup strategického partnera v dubnu letošního roku. S odvoláním na pražského radního Pavla Klegu, který má na starosti správu majetku, to napsal týdeník Euro ve svém pondělním vydání. Transakci bude předcházet snížení základního jmění společnosti, jejímž jediným akcionářem je pražský magistrát, ze současných 7,138 miliardy korun na zhruba 1,5 miliardy korun.

    Zatím není jasné, zda radnice při transakci zvolí prodej akcií společnosti nebo rozprodej realit, které rozsáhlý komplex tvoří. "Model, kterým by měl partner do společnosti vstoupit, by měl vzejít z nabídek uchazečů. Vybereme ten nejlepší se zřetelem na rozvoj kongresové turistiky, která přináší Praze významné příjmy," uvedl pouze Klega. Nevyloučil ani dlouhodobý pronájem. Materiál k prodeji centra připravený pro jednání městské rady však podle informací týdeníku Euro počítá pouze s dvěma variantami, a to s prodejem akcií KCP nebo prodejem nemovitostí společnosti v  jakékoliv podobě.
    KCP musí v roce 2014 splatit obligace 55 milionů eur, které bylo nuceno vydat na rekonstrukci, jež předcházela zasedání Světové banky a Mezinárodního měnového fondu v roce 2000 v Praze. Navíc si centrum muselo vzít na dofinancování rekonstrukce úvěr ve výši 800 milionů u Živnostenské banky, za který ručí město Praha. Tyto skutečnosti ovlivní cenu, kterou by město mohlo získat případným prodejem. Na nemovitosti KCP má totiž kvůli záruce zástavní právo stát a ministerstvo financí nebylo jejich prodeji za vlády sociální demokracie právě nakloněno.
    Na splátky úroků a jistin vydá KCP ročně 230 milionů korun. Přestože příjmy z kongresů a konferencí přesahují 200 milionů korun ročně, dlouhodobé nájmy v centru a administrativní budově vynášejí přibližně 120 milionů, příjmy z hotelu Holiday Inn se pohybují kolem 60 milionů a parkoviště přináší 20 milionů ročně. Na investice do technických zařízení a modernizace budovy zbývá KCP málo prostředků, vstup strategického partnera se tedy může zdát logickým řešením.
0 komentářů
přidat komentář