Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Kancelář architekta města doporučuje přesunout nádraží ke Svratce

Brno - Kancelář architekta města Brna (KAMB) doporučuje vedení města odsunout nové vlakové nádraží do míst dnešního nákladového dolního nádraží místo zachování nádraží v centru. Vyzdvihuje možnost stavět nádraží dříve, levněji a bez výluk a staveniště v centru Brna, řekl dnes na tiskové konferenci ředitel KAMB Michal Sedláček. Nové nádraží v Brně je potřeba kvůli tomu, že současné je na hranici kapacity, kterou nelze zvětšit. Město si ještě nechá udělat průzkum veřejného mínění na vzorku 1000 obyvatel, aby jeho vedení zjistilo stanovisko lidí žijících v Brně.

Investorem stavby bude stát, Brno má stejně jako Jihomoravský kraj doporučující hlas. "Nestihneme ale dát svoje stanovisko do konce ledna, jak jsme avizovali, ale pravděpodobně uděláme mimořádné zastupitelstvo na konci února," řekl primátor Petr Vokřál (ANO).

Dříve lze odsunuté nádraží postavit díky tomu, že se desetiletí chystala pouze tato varianta a nádraží v centru, které by bylo mírně posunuté na jihovýchod od současného, není ani v územním plánu. Podle Sedláčka je reálné začít stavět nádraží v centru až v roce 2028. Zároveň se bude stavět de facto na zelené louce, protože přes dolní nádraží jezdí jen nákladní vlaky. Levnější, jak tvrdí KAMB, být může, ale také nemusí, jak potvrdila studie proveditelnosti. Podle vybrané podvarianty bude stát stavba odsunutého nádraží 42 až 45 miliard, nádraží v centru by stálo 42 až 56 miliard bez započítání nákladů na vysokorychlostní tratě.

"Jestli chceme, aby se Brno rozvíjelo a nestagnovalo, musíme postavit nové nádraží u Svratky. Současné nádraží nestačí ani pro vlaky, ani pro cestující a jeho plocha není nafukovací," řekl Sedláček.

Zmínil také, že pokud se nádraží odsune, uvolní se v sousedství historického centra 38 hektarů pozemků. "Zmizí bariéra, která brzdila rozvoj jižní části města. Vyroste tu moderní atraktivní městská čtvrť, kde budou byty, pracovní příležitosti či parky," uvedl Sedláček.

Nevýhodou odsunutého nádraží je riziko, že se nestihne postavit městská infrastruktura, tedy přivedení MHD k novému nádraží. Ta bude zároveň dražší na vybudování i provozní náklady. K odsunutému nádraží bude také podle studie jezdit méně tramvajových linek a bude potřeba více přestupů, cesta se mírně prodlouží.

Sedláček chce v následujících týdnech uspořádat osm debat v různých částech Brna. "Myslím si, že Brno má nyní historickou šanci konečně nové nádraží postavit, protože v posledních 100 letech do definitivního rozhodnutí a stavby vždy něco nepříznivě zasáhlo. A také si myslím, že lidé byli v minulosti proti přesunu nádraží, protože neměli dostatek informací. To bychom rádi změnili a věcně představili možnosti, jaké Brno má," řekl Sedláček.
Zdroj: Zdeněk Meitner
Vložil: ČTK, 09.01.18 17:05
Návštěvnost: 489 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Leden 2018
arrow
Denní zprávy
Rozhovor s Pavlem Chládkem
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2018
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.