Příští rok se otevře jediné obchodní centrum - Géčko Ostrava

Vložil
ČTK
14.11.2017 11:25
Liberec

Praha - V příštím roce bude v ČR otevřeno jediné obchodní centrum - Géčko Ostrava. Naopak v roce 2020 by mělo přibýt téměř 130.000 nových obchodních ploch. Vyplývá to z aktuálních údajů společnosti Cushman & Wakefield.


Rozpracovaných projektů nových center je v Česku několik. Pokud se výrazně neprodlouží jejich dokončení, rok 2020 bude z hlediska nových obchodních center velmi silný. V Česku má přibýt až 126.000 metrů čtverečních nových obchodních ploch.

V centru Prahy vznikne multifunkční projekt Savarin, který propojí Václavské náměstí s ulicí Na Příkopě a Jindřišskou. Jeho celková maloobchodní plocha bude dosahovat přes 35.000 metrů čtverečních. Dokončeno má být i OC Letná, které se plánuje už na rok 2019. V Brně se dočkají rozšíření obchodního centra Avion Shopping Park o zhruba 14.000 metrů čtverečních a rozšíření centra NC Králova pole. Zásadním přírůstkem v moravské metropoli bude kompletní revitalizace Tesca Dornych. V Plzni pak vyroste nový multifunkční projekt podél ulice Americká a v centru Zlína projekt Fabrika.

V České republice bylo od začátku letošního roku dokončeno 57.850 metrů čtverečních nových ploch obchodních center. Šlo o rozšíření centra IGY České Budějovice o 9250 metrů čtverečních, rozšíření centra Chodov o 35.000 metrů čtverečních a výstavbu nového obchodního centra Central Jablonec o výměře 13.600 metrů čtverečních.

"Zkušenost z nově rozšířených obchodních center ukázala, že zájem obchodníků přetrvává a zaplnit nové jednotky v kvalitních projektech není problém. Zaznamenali jsme také nárůst obratů obchodních center, a s tím související návštěvnost,"
uvedl vedoucí týmu pronájmu maloobchodních prostor ve střední a východní Evropě Jan Kotrbáček. Prosperující ekonomika přilákala na český trh i zcela nové značky jakými jsou například Vapiano, Tezyo, Tous, Palmers, Boax či Kazar.

"V oblasti výstavby dominují dva směry. Pokračující trend rozšiřování stávajících, dobře fungujících obchodních center. Druhým trendem bude budování multifunkčních center v centrech měst, které posílí jejich historickou úlohu a postavení. Městská centra byla vždy místem společenských setkání, kulturních vyžití a důležitých akcí," dodal Kotrbáček.

V Česku je podle společnosti Cushman & Wakefield 101 obchodních center jejichž celková obchodní plocha dosahuje 2,325 milionu metrů čtverečních. Podle poměru celkové obchodní plochy na 1000 obyvatel je ČR (150) za unijním průměrem (240).

Za prvních šest měsíců letošního roku přibylo na trhu ve střední a východní Evropě 825.000 metrů čtverečních, kdežto v západní Evropě jen 344.000 metrů čtverečních. Na západní Evropu ale stále připadají více než dvě třetiny (68 procent) celkové zastavěné plochy obchodních center.
0 komentářů
přidat komentář