Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Praha a DPP začnou hledat soukromého partnera pro stavbu metra D



Praha - Praha společně s dopravním podnikem (DPP) začne hledat v soukromé sféře partnera, s kterým založí firmu podílející se na výstavbě metra D. Společný podnik má pomoci při rozvoji okolí stanic i při výkupu problematických pozemků. V první fázi má vzniknout úsek Pankrác - Olbrachtova. Vyplývá to z materiálů, které dnes schválili pražští radní. Metro D má odlehčit trase C a zlepšit obslužnost sídlišť na jihu města.


"Společný podnik bude založen ve formě akciové společnosti, jejímiž akcionáři budou DPP a vybraný strategický partner," píše se v dokumentu. Vznik firmy avizoval DPP už letos v únoru. Vlastnictví v podniku bude rozloženo tak, že DPP bude vlastnit 49 procent akcií, zbylých 51 procent pak připadne investorovi.

Podnik má usnadnit výkup chybějících pozemků. Nebude totiž svázán předpisy, které městu a DPP zakazují vykupovat pozemky za vyšší než odhadní cenu. Společnost bude řešit všechny plánované stanice - nebudou rozděleny mezi různé developery. Generální ředitel DPP Martin Gillar už na začátku června ČTK řekl, že stanice by patřila pouze DPP, aby se v budoucnu předešlo případným sporům ohrožujícím provoz metra.

Dalším cílem společné firmy bude pak podle dokumentu například urbanistický rozvoj okolí stanic metra, developerský rozvoj a zhodnocení potenciálu lokalit včetně možné vlastní developerské činnosti. Praze by vznikem firmy rovněž ubyla nutnost investovat do staveb na povrchu. "Podnik bude mít za úkol se postarat o povrch nad metrem. Praha prostřednictvím DPP zůstává jediným investorem stavby metra. Již nyní se očekávalo, že asi čtyři miliardy by Praha investovala do povrchu, to by jí odpadlo," řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Radní dnes také schválili takzvané fázování výstavby. Metro se nebude stavět jako celek, ale po částech. Jako první vznikne úsek Pankrác- Olbrachtova. Důvodem je to, že v tomto úseku je nejsnazší získat potřebné pozemky. Město má potíže s výkupy zejména v Krči. Až letos se podařilo s vlastníky vyjednat znění dohody, podle níž oni umožní Praze stavět metro, město jim zase povolí uskutečnit developerské projekty.

Na první úsek má navázat další část vedoucí až ke stanici Nové Dvory. Tento úsek by mohl být podle dřívějších vyjádření vedení města hotov v roce 2023.

Kromě úseku z Pankráce do Písnice má vést metro D také z Pankráce na náměstí Míru. O stavbě této části trasy se zatím nerozhoduje. Na nové lince budou jezdit vlaky bez řidiče. Metro D vyjde podle odhadů na 50 miliard korun.
Autor: ČTK, 19.07.17 08:45
Návštěvnost: 458 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Září 2017
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.