Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Brno chce spolutvořit studii pro aktualizaci územního plánu kraje

Brno - Brno chce po Jihomoravském kraji, aby přizval město k tvorbě studie, jež má odpovědět na to, kudy povedou významné dopravní tahy v Brně a v okolí. Krajské zásady územního rozvoje, schválené loni, nechaly část kraje nedořešenou. Studie bude podkladem pro jejich aktualizaci. Brno klade požadavky na maximální ochranu obyvatel před nepříznivými zdravotními vlivy dopravních staveb, vyplývá z radou schváleného dokumentu, který dnes ČTK poskytl náměstek primátora Martin Ander (SZ).

Až budou zásady aktualizované, je teprve možné připravovat klíčové dopravní stavby. Jde hlavně o dálnici D43 od Brna na sever, rozšíření dálnice D1 okolo Brna a vyřešení silniční sítě na jih od Brna. Počítá se s tím, že studie by měla být hotová tak, aby nejpozději v roce 2020 byly zásady územního rozvoje aktualizované.

Trasa D43 je sporná. Brno chce, aby se posoudily varianty a vybrala se nejvhodnější. "Aby se pak mohla studie stát relevantním podkladem pro zpracování územního plánu Brna," píše městská rada. Dálnice na sever má vést od dálnice D1 buď ve stopě válečného projektu tzv. Hitlerovy dálnice, tedy přes Brno a Brněnskou přehradu, nebo západněji Boskovickou brázdou.

Otázkou je i dálniční síť na jihu Brna, kde se stýkají D1, D2, D52. "Napojení těchto dálnic je třeba prověřit tak, aby se našlo co nejvhodnější a nejefektivnější řešení s co nejmenšími dopady na životní prostředí a zdraví lidí, a maximálně využít současné komunikace," žádá Brno.

Počítá se i s rozšířením dálnice D1 okolo Brna. Proto město žádá, aby se prověřilo, zda by to nešlo pomocí kolektorů, tedy samostatných pásů. Zároveň má studie stanovit podmiňující investice pro rozšíření D1, aby se minimalizovaly škodlivé vlivy na okolí.

Brno si také vyžádalo, aby každou dokončenou etapu studie mohlo probrat jak v radě města, tak s městskými částmi.

Jihomoravský kraj byl loni poslední ze všech krajů při schvalování zásad územního rorvoje. Kvůli tomu nebylo možné připravovat klíčové dopravní stavby.
Zdroj: Zdeněk Meitner
Vložil: ČTK, 13.02.17 13:50
Návštěvnost: 613 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Květen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.