K dopravnímu terminálu ve Zlíně vznikla urbanistická studie

Zdroj
Jana Kuncová
Vložil
ČTK
15.09.2016 14:45
Zlín

foto: www.architekturazlin.cz
Zlín - Ve Zlíně vznikne dopravní terminál, jeho polohu a rámcovou podobu ukazuje urbanistická studie. Její vytvoření vzalo dnes na vědomí městské zastupitelstvo. Stavba terminálu souvisí s chystanou modernizací a elektrifikací železniční trati Otrokovice - Zlín - Vizovice. Náklady na výstavbu terminálu se odhadují na 800 až 900 milionů korun, nejsou ještě známy podíly jednotlivých účastníků, město by mělo vložit asi desítky milionů korun, řekl dnes ČTK mluvčí zlínské radnice Zdeněk Dvořák.


Terminál by měl stát v prostoru současného autobusového nádraží, kde vniknou tři nové objekty, výpravní budova vlakového nádraží s parkovištěm, budova autobusového nádraží a komerční objekt. "Plocha autobusového nádraží se oproti stávajícímu stavu zmenší a na ní vznikne výpravní budova se zázemím pro cestující. Uvolněný prostor bude využit pro stavbu nového komerčního objektu, který bude s výpravní budovou spojen podchodem," uvedl mluvčí.

Krajské město získá podle primátora Miroslava Adámka (STAN) dopravní terminál evropských kvalit. "Současné rozmístění obou nádraží, včetně návaznosti na ostatní druhy městské dopravy neodpovídá požadavkům 21. století, a to nemluvíme o vzhledu, který je poplatný době svého vzniku. Nádraží bývá vstupní branou do města, a tak by mělo i odpovídajícím způsobem vypadat," řekl primátor.

Urbanistická studie vznikla díky práci účastníků Memoranda o spolupráci, které na konci loňského roku podepsal Zlínský kraj, společnosti Cream uzavřený investiční fond, Cream R. B. A., Bent Holding, Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě a město Zlín.

"Vzhledem k náročnosti jednání mezi zástupci samosprávy a soukromé sféry dané odlišnými požadavky a představami se naše sdružení ujalo role mediátora a vyjednavače mezi jednotlivými partnery v území, ale také směrem k vlastníkovi a provozovateli dráhy - SŽDC,"
uvedl předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě Libor Lukáš. Signatáři memoranda diskutují o řešení jednotlivých objektů i míře zapojení veřejných a soukromých zdrojů.
0 komentářů
přidat komentář

Související články