Brno vypsalo výběrové řízení na ředitele kanceláře architekta

Zdroj
Lenka Horáková
Vložil
ČTK
19.01.2016 21:25
Brno

Brno - Rada města Brna dnes rozhodla o vypsání výběrového řízení na ředitele Kanceláře architekta města Brna. Přihlášky je možné posílat do 4. března. Vítěz by mohl být jasný do konce března, řekl dnes novinářům primátorův náměstek zodpovědný za územní plánování Martin Ander (SZ). Podle něj nemusí mít uchazeč vzdělání v oblasti architektury, avšak musí být zkušeným manažerem s dobrou znalostí moderních trendů v plánování měst. Kancelář začne fungovat letos a bude mít 12 až 15 pracovníků. Na starosti bude mít urbanistický rozvoj, územní plánování a komunikaci s veřejností.

Bývalý primátorův náměstek Robert Kotzian (ODS) ze spolku Brno+ považuje za nepřijatelné, aby neměl ředitel kanceláře vzdělání v oboru architektury a urbanismu. "Dokonce je připuštěno pouze středoškolské vzdělání libovolného směru. Na takto náročný post je potřeba klást mnohem větší nároky," zdůraznil Kotzian, který Andera podezřívá, že chce na místo dosadit někoho ze svých známých.

Ander s tím ale nesouhlasí. "Nechceme uchazeče vylučovat kvůli nesplnění formálních záležitostí. Hledáme zkušeného manažera s léty praxe v řídící funkci, který by celou instituci kanceláře architekta vybudoval. Vhodného kandidáta vybere zkušená komise, to je důvod, proč jsme šli s požadavky tak nízko," uvedl Ander. Kotzianovo nařčení odsoudil i primátor Brna Petr Vokřál (ANO), podle nějž je to pod úroveň.

Ředitele vybere odborná komise, ve které budou podle Andera i odborníci ze zahraničí. "Objeví se v ní ředitel odboru plánování Vídně Thomas Madreiter, šéf pražského Institutu plánování a rozvoje Petr Hlaváček nebo nezávislý odborník na urbanismus a architekturu Adam Gebrian, který loni získal prestižní ocenění Architekt roku," dodal Ander. Komise kandidáta doporučí radě města, která rozhodne.

Po výběru nového ředitele budou výběrová řízení na další pracovníky, kancelář by tak mohla začít pracovat v létě nebo na podzim. Podle Andera bude hlavním úkolem práce na novém brněnském územním plánu a příprava koncepce veřejných prostranství v Brně.

Vznik kanceláře architekta schválili loni v prosinci brněnští zastupitelé s tím, že nová organizace má mít až 15 pracovníků a předpokládaný příspěvek z rozpočtu města kolem 15 milionů korun ročně.

V minulosti už v Brně fungoval útvar hlavního architekta, který však podle Andera město zrušilo v roce 2003 organizační změnou. Tehdy namísto toho vznikl odbor územního plánování a rozvoje, který funguje na magistrátu dodnes. Podle Andera jsou však úředníci zahlcení, a proto jim kancelář architekta ulehčí. Zatímco kancelář bude tvořit územní plán nebo hlídat kvalitu staveb, úředníci z odboru se budou věnovat úředním věcem, jako je žádost o stavební povolení nebo proces projednání územního plánu, jakmile ho kancelář architekta vymyslí.

Brno se řídí více než 20 let starým územním plánem, který už neodpovídá potřebám města. Předloni zastupitelstvo schválilo velkou aktualizaci dokumentu, avšak krajský soud ji pro nepřezkoumatelnost některých rozhodnutí zrušil.

> https://www.brno.cz/obcan/volnamistaavyberovarizeni/vyberova-rizeni-na-funkce-reditelu-prispevkovych-organizaci/

0 komentářů
přidat komentář

Související články