Zlín - Na zlínské univerzitě vznikne nové Kreativní centrum. Bude sloužit jako zázemí pro začínající firmy studentů či absolventů působící v kreativních průmyslech. Fungovat by mělo od poloviny roku. Zájem mezi studenty je velký, řekla ČTK děkanka fakulty multimediálních komunikací Jana Janíková. V první fázi vznikne centrum na ploše 400 m², skládat se bude z centra designu, audiovizuálního centra a reklamní a marketingové laboratoře. Fakulta do něj investuje dva miliony korun. "Zázemí v něm najde asi pět start-up firem, které budou moci za zvýhodněných podmínek využívat kancelářské, dílenské a konferenční prostory," uvedla Janíková. Zájem mezi studenty a absolventy je podle ní velký. "Dělali jsme si dotazníkové šetření a vyplynulo z něj, že 60 procent dotázaných by zůstalo ve Zlíně, pokud bychom jim nabídli vhodné podmínky," podotkla děkanka. Fakulta podle ní už nyní nabídla prostory pro dva start-upy, jedna firma je zaměřená na animaci a zaměstnává pět lidí, druhá se věnuje audiovizi. "Já sama mám doktorandy, kteří mají eminentní zájem na tom, aby získali prostory a rozjížděli své aktivity," řekla Janíková. V budoucnu by měly v centru přibýt také výstavní a prodejní prostory, multimediální sál a kavárna. Centrum nabídne začínajícím firmám také právní a administrativní podporu a pomoc při hledání finančních zdrojů, chce spolupracovat se zlínským Technologickým inovačním centrem a výrobní sférou. "Centrum bude maximálně podporovat značku zlínský design a zlínský film. Věříme, že se mu podaří přilákat atraktivní investice doma i v zahraničí," podotkla děkanka. Centrum bude sídlit v budově U11, která se uvolňuje díky zprovoznění nového Centra polymerních systémů, kam se stěhují vědecká pracoviště. Ve Zlíně vznikla pracovní skupina, která chce podpořit vizi města a okolí coby líhně kreativních průmyslů, například designu, módy, výroby audiovizuálních děl, architektury či reklamy. Ve skupině má své zástupce veřejná správa, vzdělávací subjekty i výrobní a obchodní firmy. "Chtěli bychom být spojníkem jednotlivých aktérů působících v oblasti kreativních průmyslů. Domníváme se, že společně dokážeme zamezit odlivu talentů a podpořit vznik nových star-upů na Zlínsku. To by mělo probíhat jednak na úrovni posílení kreativní infrastruktury, ale také na úrovni zkvalitnění kulturního vyžití pro lidi mezi 25 a 40 lety," uvedl Jan Blažek, který stojí v čele pracovní skupiny.