Stěhování úředníků libereckého magistrátu začne se zpožděním

Zdroj
Leona Vacková
Vložil
ČTK
10.07.2006 19:00
Liberec

Liberec - Stěhování úředníků libereckého magistrátu do nově zrekonstruované budovy staré knihovny se opozdí. Původně mělo začít už dnes, předávání budovy ale zpomalily svátky, hotová není ani fasáda. Do památkově chráněného objektu by se ale už v příštích týdnech měly začít stěhovat správní agendy. Pasy, občanské průkazy i evidenci automobilů by tak už v srpnu měli občané vyřizovat na jediném místě. ČTK to dnes řekl tajemník libereckého magistrátu Marek Řeháček.

Stará liberecká knihovna patří k nejstarším stavbám na centrálním náměstí. Objekt se skládá ze tří budov, které byly postaveny na konci 19. století. Dva objekty jsou novorenesanční, třetí je secesní přístavba, která ale neměla vlastní schodiště. Památkáři chtěli původně domy zachovat v původní podobě, podle magistrátu to ale nebylo možné. "Budovy nesplňovaly požární předpisy, a proto muselo dojít ke kompromisu," vysvětlil Řeháček.
Pokud by město budovy nevyužilo, hrozilo jejich další chátrání a nakonec i demolice. Do nákladné rekonstrukce by se totiž zřejmě žádný soukromý investor nepustil. Přestavba trvala něco přes rok a její cena stoupla z původně plánovaných 275 milionů na 330 milionů korun. První odhady přitom hovořily o nákladech zhruba polovičních. Další miliony bude ještě stát vybavení budovy nábytkem, který musí být na míru. Město bude své nové sídlo splácet po dobu 16 let. Slavnostní otevření je naplánováno na 30. září.
Budovy původně sloužily okresnímu zastupitelství a v jedné z nich je velký zasedací sál, který město v rámci rekonstrukce vrátilo do původní podoby. Naposledy objekty sloužily Krajské vědecké knihovně, která ale před několika lety získala novou moderní budovu. Domy v blízkosti radnice prošly v minulosti řadou úprav. První se uskutečnily už za první republiky. Podle architekta Ladislava Davida byl po válce připraven projekt přestavby na bankovní dům. Z toho ale sešlo, tehdejší návrhy ovšem architekti při přípravě nového projektu využili.
V historické fasádě vyrostl moderní úřad s klimatizací a bezbariérovým přístupem. Vstupní prosklená hala úřadu má tvar trojúhelníku, jehož kraj lemuje 21 přepážek, u kterých se budou vyřizovat matriční doklady, občanské průkazy, pasy, řidičské průkazy, daně a poplatky nebo živnostenské listy. Skleněné stěny mají zlepšit transparentnost výkonu veřejné správy, protože úředníci nebudou při jednání s klienty skryti. Pracovníci radnice se zase za bezpečnostním sklem nebudou muset obávat útoků agresivních lidí. U vchodu do haly budou informace a pořadový odbavovací systém. Do rekonstruované budovy se přemístí asi 140 z 345 zaměstnanců magistrátu.
0 komentářů
přidat komentář