Praha - Historický Vinohradský pavilon v Praze se po opravě otevírá jako prodejní centrum nábytku. Vznikla v něm prodejní a výstavní galerie moderního bydlení Stockist, ve které si lidé mohou od pátku zakoupit výrobky světových značek. Vinohradská ulice se tak společně se spoustou dalších okolních obchodů pomalu stává pražským nábytkářským centrem. "Pavilon posledních sedm, osm let živořil," poznamenala starostka druhé městské části Jana Černochová (ODS). Budovu počátkem 90. let pronajala Praha 2 společnosti Pavilon a.s. Posledních několik letech se ale nedařilo do objektu přilákat návštěvníky. Nový investor začal pavilon na jaře opravovat s ohledem na zachování původních konstrukčních a historických prvků. Znovu byly například odkryta okna, v přízemí byla zpřístupněna původní funkční strojovna, kolem které se budou konat výstavy obrazů nebo prodejní prezentace uměleckých děl. Investor plánuje také společenské akce týkající se významných událostí a počinů v designové tvorbě. "Všechny naše aktivity směřují k jednomu cíli. Chceme, aby se z pavilonu stalo vyhledávané centrum nákupu i odpočinku, kde se bude prolínat interiérový design s uměním," uvedl Martin Leitgeb, který je jedním z investorů.
Na místě Vinohradské tržnice původně stála továrna na mlýnské stroje. Na přelomu 19. a 20. století se vinohradští radní rozhodli objekt přebudovat na moderní tržnici vybavenou klimatizací, což byla na tehdejší dobu technická novinka. Zřízeno v ní bylo téměř 100 prodejních stánků, ve kterých se prodávalo především maso a masné výrobky, máslo, vejce, ovoce a zelenina. Prodej ovoce, zeleniny a potravin zůstal v tržnici zachován až do 80. let minulého století. Nejprve se v ní přestalo prodávat úplně, v roce 1986 v ní pak vypukl požár. Uvažovalo se dokonce o demolici stavby. "Nebýt Klubu za starou Prahu, zachránit by se ji nepodařilo," poznamenala Černochová. Klub docílil, že secesní budova byla zapsána do seznamu kulturních památek. Počátkem 90. let byla zahájena rekonstrukce, po které v pavilonu vznikla moderní obchodní galerie. Postupem času nedokázala konkurovat nově vznikajícím obchodním centrům.