Uzel MHD u nádraží v Brně-Králově Poli zůstane zanedbaný

Vložil
ČTK
30.01.2012 20:05
Brno - Přestupní uzel hromadné dopravy u nádraží v Brně-Králově Poli zůstane zanedbaný. Radnice si sice před dvěma lety nechala zpracovat studii na jeho přestavbu, podle místostarosty Miloslava Humpolíčka (ČSSD) však návrhy architektů byly od počátku chimérou. Milion korun vynaložený za jejich práci dnes na tiskové konference označil za vyhozené peníze. Vznik studie prosadil bývalý starosta Ivan Kopečný (ODS). Při prezentaci výsledků uvedl, že uskutečnění záměru bude záležet na magistrátu.

    Podle Humpolíčka studie sice naznačila, jak upravit přednádražní přestupní uzel, za který radnice odpovídá. Návrh architektů však od počátku počítal i s přestavbou objektu Českých drah. Bez ní byl neuskutečnitelný. "Od počátku to byla chiméra. Byl to milion korun vyhozený do vzduchu," uvedl místostarosta.
    Kopečný byl královopolským starostou 17 let, loni však jím vedená koalice ODS a menších stran ztratila většinu v zastupitelstvu. Zastupitelé ho pak nečekaně odvolali. Nato vznikla koalice ČSSD s ODS, ale bez Kopečného.
    Na královopolském nádraží zastavují regionální vlaky, před nádražní budovou pak u různých ostrůvků příměstské autobusy a autobusy, trolejbusy i tramvaje brněnského dopravního podniku. Prostor je neuspořádaný, lidé přebíhají mezi ostrůvky přes silnice a uskakují před auty.
    Projektanti navrhli vytvořit jediný terminál, po jehož obvodu by zastavovaly všechny spoje. Z vrcholu čtyřpodlažní budovy by se pak lidé po lávce dostali na jednotlivá nástupiště k vlakům. Poslední odbočka by vedla k Myslínově ulici, která je dnes od zbytku Králova Pole odříznuta tratí. Projekt by prý také umožnil rozšíření blízkého Božetěchova sadu a využití části železničního nádraží jako záchytného parkoviště. Terminál by pak umožňoval přestupy mezi auty, autobusy, vlaky, tramvajemi i trolejbusy.
    Odborníci odhadli náklady na 700 milionů korun. Ve studii proveditelnosti popsali šest způsobů, jak by projekt bylo možné financovat. "Od toho, že by to celé zaplatilo město, po možnost, že by vše hradil pouze privátní investor," uvedl už dříve Kopečný. Humpolíček však řekl, že se studií pak na radnici nikdo nic nedělal. Proti jejímu vypracování by prý nic neměl, kdyby dopředu byla otevřená možnost spolufinancování z evropských fondů. Ta však ani v době zadání studie neexistovala. "Byl to skok do tmy," řekl místostarosta.
0 komentářů
přidat komentář

Související články