Praha - Starostové tří pražských městských části dnes podepsali dohodu, v níž se zavázali ke společném postupu při zklidnění severojižní magistrály. Marek Ječmének (ODS) za Prahu 7, Jiří Paluska (ODS) za Prahu 2 a Pavel Horálek (ODS) za Prahu 4 se shodli, že zklidnění magistrály je třeba provést ještě před dokončením tunelu Blanka a dostavbou okruhu. Dnešního workshopu, který měl připomenout nejpalčivější potřeby magistrály a jejich možná řešení, se na radnici čtvrté městské části zúčastnili také architekti, zástupci občanských iniciativ a 1. náměstek pražského primátora Tomáš Hudeček (TOP 09) či pražský radní pro dopravu Josef Nosek (ODS). Konkrétní opatření, která by k vytčenému cíli měla vést, jednání zatím nepřineslo. Debata by však v budoucnu mohla přinést například změny v územním plánu, různá dopravní opatření a podle starosty Horálka nelze vyloučit, že se opět zavede řeč i na nízkoemisní zóny. "Do tří měsíců bychom se chtěli znovu sejít a říct si, jak bude naše spolupráce dál vypadat. Rádi bychom, aby ty schůzky byly pravidelné, abychom vygenerovali kroky, které uleví minimálně třem zúčastněným radnicím život," přislíbil Horálek s tím, že všechny tři městské části budou hledat krátkodobá i dlouhodobá řešení a společně se také pokusí získat více finančních prostředků. Starostové budou usilovat například o částečné odstranění bariér pro chodce a cyklisty, rozšíření zeleně a instalaci méně hlučných materiálů na povrch silnice. Základních kroků, které by po dvaceti letech měly vést ke zklidnění ulice 5. května a dalších komunikací, by se podle Horálka měli Pražané dočkat do dvou let. Jiří Paluska, který stojí v čele Prahy 2, na výtky o nekonkrétních výsledcích dnešního jednání reagoval slovy: "Na listině jsou tři konkrétní podpisy pod tím, že tři starostové se dohodli na tom, že chtějí postupovat stejným postupem. To je přece obrovský posun dopředu a velice konkrétní." "Zkrotit" severojižní magistrálu mělo v uplynulých letech ambici již několik starostů a občanských iniciativ. Většinou ale problém neřešili komplexně a omezení provozu v jedné městské části pak měl neblahý dopad na dopravu a provoz v sousední části. Příkladem toho je například zúžení Legerovy ulice, které sice Praze 2 přineslo úlevu, ale vedení čtvrté městské části proti němu protestovalo s tím, že aut na jejich území významně přibylo.